Toon posts:

Thuisnetwerk

Pagina: 1
Acties:
  • 100 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik gebruik deze site: http://members.rott.chello.nl/xvp/ voor het instellen van mijn thuisnetwerk (win2000 -> win98, met crosskabel). Op deze site staat dat je de WRP in moet stellen maar in mijn versie van Wingate (4.4.2) kan ik dat helemaal nergens vinden, ik zie alleen:
- DHCP
- WINSOCK
- GDP
- DNS
- REMOTE CONTROL SERVICE
- CACHING
- SCHEDULER
- DIALER
- EXTENDED NETWORKING

wie helpt mij met het instellen van Wingate zodat mijn netwerkje en de internetdeling wel gaat werken?

Alvast bedankt!

• smvs
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
gebruik gewoon sygate dat is veel gemakkelijker.

• Carnivorous1
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21-01-2025
En het werkt nog beter ook! Alleen in Win2000 geeft het wel wat problemen.. maar met een workaround zo opgelost (alleen met internet via DHCP IP toekenning het geval)

Verwijderd

Topicstarter
Echt niemand die weet hoe de instellingen in wingate moeten?

Verwijderd

Ik heb ook lang met andere gateways gewerkt.
Sygate en Wingate en nog wat andere leuke progjes.

Helaas moet ik eerlijk toegeven dat MS Internet Sharing heel netjes werkt. Ik ben er zeer over te spreken.
Het werkt gewoon 1,2,3 en verder geen overige toeters en bellen.

Aanrader!

Verwijderd

het is alweer FF geleden dat ik Wingate gebruikt heb, maar toendertijd moest je geloof ik waar alle poorten en zooi (jouw lijstje) staat op de rechtermuisknop klikken om iets toe te voegen. Weet in elk geval wel dat het moet kunnen.

'k heb inderdaad wel gehoord dat Wingate probs kan geven met WinNT en met WIN2k. WinRoute (ook op die site uitgelegd) werkt meestal zonder problemen, en zit nogeens een Firewall ingebakken ook. :)

Maar in elk geval suc6!
'k hoop dat je er iets aan hebt...

• KillerAce_NL
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

KillerAce_NL

If it ain't broke...

Je moet alle services wel binden aan de NIC of modem.

Verwijderd

Als je geen ervaring hebt met netwerken kun je het beste
MS Internet Sharing gebruiken....

Verwijderd

Topicstarter
Nog steeds met Wingate bezig: de client pc geeft nu de foutmelding: make sure dat wingate server is running on your pc, dat is toch als je start engine hebt ingesteld? ik snap dr nbix meer van, wie helpt mij uit de brand?

• M4rtijn
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 02-08 11:09

M4rtijn

Spinnin' around

Zie http://www.klaphek.nl/nr4/wingates.html en bedenk dan nog 'ns of je met wingate wilt doorgaan...

Verwijderd

Topicstarter
Okee ik ga helemaal opnieuw beginnen met mijn netwerkje, welk programma raden jullie mij aan (is het best beveiligd etc.) en hoe krijg ik dit programma juist geconfigureerd voor mijn netwerkje...?

• 0siris
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 17:19
Op vrijdag 02 november 2001 19:07 schreef M4rtijn het volgende:
Zie http://www.klaphek.nl/nr4/wingates.html en bedenk dan nog 'ns of je met wingate wilt doorgaan...
Is dat nog steeds zo? Tja, je KUNT natuurlijk poort 23 dichtspijkeren.... maar misschien kun je dit tegenwoordig eenvoudig tegengaan met Wingate. Snel mijn wingatescanner weer uit het stof trekken dan! :P

ach...in een volgend leven lach je er om!

Pagina: 1