Ha! Ha! Ha! That feisty little dragon Spyro thinks he and his pal can stop me? ME? GNASTY GNORC? NEVER!
Leeftijd: Precies 2 jaar
Aantal CD's: Hij heeft er +/- 500 cd's gefikt.
Hij doet het nog steeds 100%.
Tweede brander: Lite-on 40/12/48
Leeftijd: twee weken
Aantal CD's: 20 tot nog toe.
Hij draait als een tierelier.
Heeft ook burnproof had me sony niet.
Hij kopieerd ook alle beveiligingen vlekkeloos...
Leuk logoOp zondag 07 april 2002 14:59 schreef DinoRacer het volgende:
Eerst brander: Sony 10/4/32 fikker.
Leeftijd: Precies 2 jaar
Aantal CD's: Hij heeft er +/- 500 cd's gefikt.
Hij doet het nog steeds 100%.
Tweede brander: Lite-on 40/12/48
Leeftijd: twee weken
Aantal CD's: 20 tot nog toe.
Hij draait als een tierelier.
Heeft ook burnproof had me sony niet.
Hij kopieerd ook alle beveiligingen vlekkeloos...
He who controls the Spice, controls the Universe.
AMD Phenom II X4 // 8 GB DDR2 // SAMSUNG 830 SSD // 840 EVO SSD // Daar is Sinterklaas alweer!!
Verwijderd
Daarvoor een HP 9110 gehad. Deze 8 spieter heeft het een dik jaar volgehouden maar vervangen door de 32'er wegens de snelheid en niet omdat ie stuk is ofzo.
Leeftijd: bijna 3 jaar (mei)
Aantal CD's: onbekend, maar dat zullen er wel wat zijn
Doet het nog steeds goed, alleen laatste tijd btje moeite met afsluiten 80 min cd's
Heb ook de sony crx100 (3 jaar). Kras dingetje hoor en snort nog lekker na 500 cd's gefikt te hebben.Op zondag 07 april 2002 21:22 schreef limoentje het volgende:
Sony CRX100 24/4/4, doet al 3 jaar trouw zijn dienst zonder enig probleem
Same for me hier... dat ding is niet kappot te krijgenOp zondag 07 april 2002 21:26 schreef J0YR1D3R het volgende:
Signalement: HP 9110i IDE
Leeftijd: bijna 3 jaar (mei)
Aantal CD's: onbekend, maar dat zullen er wel wat zijn
Doet het nog steeds goed, alleen laatste tijd btje moeite met afsluiten 80 min cd's
Steun Elkaar, Kopieer Nederlands Waar!
Verwijderd
Ruim half jaar oud en meer dan 300 CD's gefikt. Probleemloos!! Nog geen onderzetters gemaakt.
Alleen komt er binnenkort een nieuwe pc, dus ik moet afscheid nemen van mijn trouwe brandertjeOp zondag 07 april 2002 21:32 schreef Skinkie het volgende:
[..]
Same for me hier... dat ding is niet kappot te krijgenff afkloppen

Ruim 3 jaar (nu kan alleen het laadje nog open en dicht).
Philips PCRW1208 (12x8x36):
Sind een maand of 3, nog geen problemen of coasters gehad.
Love is difficult to find, easy to lose and hard to forget.
LG 8080b (8x4x32),na 5 maanden en ongeveer 100 cd's zonder aanwijzing plotseling overleden.
Nu een Aopen 1232pro (12x10x32),ongeveer 2 maanden oud en doet het nog goed
Citroën DSuper-bjr 1972-5 bak-108pk-Citroën C4 1.2 Hybrid 136 Max bjr 2024
AMD Thunderbird 1200@1370Mhz/Msi K7T Turbo/512 Mb Sdram/GeForce2 Ultra 64Mb DDR/40Gig 7200
1) Tayo Yuden 4x2 SCSI - gekocht in maart 1997 met 4 man, heeft in +/- 3 jaar zo'n 2500 CD's gefikt (if not more), zij het niet echt van harte (lag aan de brakke SCSI kaart), heb wel wat CD's verneukt, maar lag niet altijd aan de brander zelf.
2) JVC 6x2 SCSI - gekocht in september 2000 (voor 150 gulden bij ABG Computers!) Werkt als een tierelier, heb er zo'n 200 CD's mee gefikt denk ik. Hangt nu in mijn pa zijn PC werkloos te wezen (2 CD's in half jaar tijd)
3) Plextor 12x10x32S SCSI - gekocht in juni 2001, 12speed is verademing na 4 jaar op 2speed gefikt te hebben
Volgens mij heb ik geluk gehad met de branders, ik hoor zoveel horror verhalen...
Banaan (W11): Ryzen7 5800x / Asrock B550M Pro4 / Radeon RX7800 XT / 32GB DDR4 / 1TB M2 980Pro + 2TB WDBlue M2 + 1TB SSD 970Pro | AnaNAS (UnraidOS): - Core I5-10500T (2.3GHz) / Asrock H510-M / 32GB DDR4 / 1x 1TB SSD + 250GB M2 + 1x 6TB HDD + 7x 4TB HDD
nu Lite-on 24-speed erbij gehaald vanwege snelheid, geen problemen na 50 cd's
Verwijderd
Oud :3 Maanden
Garantie:2 jaar
Mislukt :0 cd's (geen geintje)
Gefikt : +/- 1800 cd's ( drie dozen platinums gekocht á 600 cd's )
In een weekend van vrijdagavond tot maandagochtend meer dan
1000 cd's gefikt non-stop 24 u/d ( met zijn 2'en als de een slaapt gaat de ander verder ) Daarna nog zo'n 800 cd's gefikt ermee. Fikbuffer blijft altijd constant 98%, dit is gewoon de beste!!!!
Leuk ding, werd me te traag, en kon niet met alle typen blauwe CD's overweg dus je moest eerst een paar cd's proberen voordat je er 100 inkocht (maar wat wil je, het was één van de eerste branders, gemaakt toen er alleen groene recordables bestonden). In werkende staat doorverkocht in 1999
Yamaha 6x4x24 SCSI: fl 699,- 1999 - begin 2001
Schijtapparaat, begon al vrij snel kuren te vertonen die langzaamaan steeds duidelijker werden. na ongeveer 1 jaar kreeg ik het idee dat ik slechte cd-s had ingekocht, de uitval werd steeds groter. Imiddels is duidelijk dat wanneer een fluittoon te horen is bij het brandprocess dat de cd het niet zal redden. De fluittoon wordt veroorzaaakt door de motor die de cd draait en er is geen indicatie wanneer die op zal gaan treden. De simulation kan best goed gaan, maar wanneer branden daadwerkelijk start kan alsnog de fluittoon aanwezig zijn. Kostte handen vol cd's, toen minder dan de helft van de nog cd's goed ging is hij uitgebouwd en in de kast beland. Inmiddels heeft hij als cd-romspeler een plaatje gevonden in een server die ergens weggestopt staat. De altijd draaiende en herrieschoppende ventilator is verwijderd, branden lukt nu alleen nog maar hele kleine beetjes (hooguit 100MB, maar het ging toch vrijwel nooit meer goed) en ook een gehele cd lezen lukt niet meer omdat hij zonder fan te heet wordt. Maar voor die ene cd met drivers kan hij nog net gebruikt worden.
Lite-on 24x10x40 IDE: fl 410,- Oktober 2001 - nu
Ontzettend wennen, dat IDE. SCSI-branders zijn dubbel zo duur en half zo snel, anders had ik toch echt weer een SCSI, dat geklooi met IDE en zijn DMA en PIO-setting, master slave geklooi en altijd te weinig aansluitingen. En telkens als je de lade opent of sluit hangt de PC enkele seconden
Wel ontzettend snel (ook met het herkennen van een cd) en burnproof is leuk maar met IDE ook wel noodzakelijk. Ondanks burnproof nog steeds wel eens sporadisch een uitvaller, maar of dat aan de software of de hardware ligt is lastig te zeggen. icm nero 5.5.5.1 geeft hij iig veeel problemen en moet na elke cd gereset worden.
Leuke brander nu hij eenmaal werkt.
NE2000 3-9 augustus, Elburg Open-air lan-party, 5 jaar alweer! Computers, kamperen, kampvuur, activiteiten, schier-eiland, dropping, tap-eiland, lezingen, workshops, bands, gezelligheid. NE2000, de andere Lanparty
Verwijderd
Verwijderd
Sjeez .. wat doe je d'r dan wel niet mee?Op donderdag 01 november 2001 19:31 schreef DE_Michiel het volgende:
ok,
brander 1 Plextor 12x10x32A 1,5 maand
brander 2 Plextor 12x10x32A 2 maanden
brander 3 Plextor 12x10x32A 2 maanden
brander 4 Plextor 12x10x32A 1,5 maand
4 branders in 7 maanden.
wedden dat niemand het sneller kan
Ik heb diezelfde, en hij is nu bijn anderhalf jaar oud, en heeft er een paar 100 CD's op zitten. En hij denkt er nog niet over om met pensioen te gaan
Tegen woordig heb ik een HP8110i en deze heeft naar schatting een 500 á 700 cd'tjes vrolijk vol gefikt...
Maar ik denk dat het nu toch wel eens tijd wordt voor een wat snellere en betere brander, maar dan moet ik eerst maar weer eens terug naar nederland, want die dingen zijn hier in Mexico verschrikkelijk duur!!! (Een Plextor 16 speed kost hier nogsteeds meer dan 300 Euro :Ž()
adr opleidingen en meer adr opleidingen
9 tot 11 pesos per stuk is iets van 2,50 tot 3,00 GULDEN (euro's ben ik niet goed in)Op maandag 08 april 2002 05:14 schreef HlpDsK het volgende:
Wat betaal je in Mexico nou voor een doosje CDR's?
Ze zijn goedkoper in de states, maar het meeste wordt gestopt bij de douane en dan betaal je vet veel belastingen....en kom je op 15 pesos per stuk uit!

maar zoals het nu lijkt kom ik binnenkort weer naar nederland eind mei, begin juni...moet ik eens even via de computerboer.. :):)
Maar echt veel branden doe ik hier tegenwoordig niet meer, zo'n 2 disks per maand, dit omdat de meeste CD's en CD-roms voor een paar centen te krijgen zijn, de illegale kopien zijn echt op elke straathoek te vinden....
adr opleidingen en meer adr opleidingen
Verwijderd
Sluit ik me helemaal bij aan!Op donderdag 01 november 2001 21:34 schreef kamstra het volgende:
OK, hier ff een tip voor de echte doe-het-zelvers onder de tweakers:
Als je brander het op een gegeven moment voor gezien dreigt te houden en je ben toe aan het kopen van een nieuwe, misschien is het dan een ideetje om dit eens te proberen:
Sloop je brander zover uit elkaar dat je bij de laser himself komt. Deze loopt als t goed is op een tandradje. Nou wil het nogal eens voorkomen dat na verloop van tijd de olie op deze raderen (?) enigszins gaat klonteren door de hitte en vuil wat erin komt. Hierdoor loopt de laser niet meer al te soepel en gaat je brander fouten geven.
Oplossing: maak het radje (?) grondig schoon, nieuwe olie erop en je brander kan weer een paar maanden mee.
Het is niet geheel zonder risico uiteraard, want krijg je brander maar weer es goed in elkaar gezet, maar het is zeker het proberen waard..
M'n Sony CRX-120 4x4x24 begon na een kleine 3 jaar en 1000-1200 cd's veel last van uitvallers te krijgen...
Helemaal uit elkaar geschroefd,laser schoongemaakt,tandwieltjes schoongemaakt en gevet,geleiders gevet en hop weer terug in elkaar.
En hij bakte weer als vanouds.
Nu 3 maanden in bezit van een LiteOn 24102B,draait lekker!
En de good old Sony doet nu dienst bij een vriend...geruild voor 2 chickenburgers
Doet het na een jaar nog perfectos
Ja naar schatting een stuk of 5 onderzetters, maar dan moet ik maar zo slim zijn om niet onder het branden achter me kast zitten te klooien en de stroomkabel eruit rukken of Nero per ongeluk sluiten in TaakBeheer
ding koste me volgens mij 50 gulden
Verwijderd
Philips 3610 .. doet al 3 jaar keurig zijn werk
20x 170 Wp (Solar Frontier) op ZZO / 54 graden
Teac 4*2*24 nu al 1 jaar
HP 9600si 12*10*32 SCSI 1,5 jaar oud
Lite-On 40*24*48 1 maand oud
Met geen van deze branders ooit problemen gehad.
Ik had ook nog een,
Samsung 8*4*32 nu 2 jaar oud
HP 7200 4*2*6 nu 4 jaar oud
JVC W2010R (gelof ik is erg oud) 6 jaar
Die JVC was echt een ramp, maar was dan ook 1 van de eerste writers in de lage landen. Die andere 2 zitten in systemen van vrienden van mij en voldoen nog steeds prima.
Meh ...
LiteOn 12-10-40, werkt al bijna 1 jaar perfect en houdt het waarschijnlijk ook nog wel ff vol
Is ook wel nodig, aangezien mijn harddisk maar vol blijft lopen met Mp3 en Divx
Na 7 maanden kon ik beginnen met behangen, en onderzetters.
Hoe lang heb ik hem al: Jaar of 5 denk ik. Heeft zeker 5000 CD's gebrand en doet het nog steeds. Gebruik hem nu eigenlijk niet meer zo veel.
ik ben geen postbode, maar postman Pat rulez!
Plextor R820Tsi: 3/4 jaar, +- 1000 CD's
Allebei nog perfect, de Plextor brandt alles (jaja, de eerste in z'n soort die alle normale beveiligingen aankon).
Fun while it lasted: World Community Grid!
Asus A7N8X-X, AMD XP2400+, 2.5GB Infineon+Samsung DDR333, Radeon x1600 Pro, 2x Fujitsu MAP3735NC 10Krpm SCSI 73GB, Seagate Medalist 17.2GB, LiteOn DVD 16x48x, LiteOn 48x12x48, Promise UDMA100/TX2, Adaptec 2110S Ultra3, 2x EIZO FlexScan (F931 & F930)
Verwijderd
Mijn off-topic Plextor 40x SCSI CD-ROM heeft het echter na een half jaar opgegeven die ik ongeveer gelijkertijd kocht. Natuurlijk binnen garantie gelukkig.
Verwijderd
1 jaar
ongeveer 250 CD's gefikt
pakt geen CD's meer vam het merk platinum
andere merken werken wel goed
*ff afkloppen*
Is er trouwens iemand (met teveel vrije tijd) die deze gegevens verzamelt, om er vervolgens een mooi overzicht van te maken, met inmiddels 6 pagina's aan branders moet daar iets interessants in een mooi overzicht van te zetten zijn...
Mijn Flickr; Sony A7iii
Verwijderd
1 Yamaha 4416E 5/6 maanden
2 Yamaha 8424E weer 5/6 maanden
3 Yamaha 8424E (deze heb ik nog, ongebruikt dat wel)
4 Plextor 1210TS mijn huidige fikker november 1999(?) gekocht op de HCC-dagen
Maar mun Plexwhore vertoont ook al kuren. Lukt me niet echt om een cd te fikken met Nero. Heb alles al verandert op de fikker na zelf.
(PS: ik heb maar 1 Yamaha gekocht, de andere 2 kreeg ik van de garantie)
hmmm 'tzelfde gezien met de A-Open 4x. Deze werd vervangen door een A-Open 6x binnen garantie, en ja hoor, ook na ongeveer een half jaar stopte 'tie ermee... toen hebbik 'em maar aangeraden om een compleet ander merk te kopenOp maandag 08 april 2002 08:19 schreef -DEVON- het volgende:
AOpen 1232 (12x10x32x)
Na 7 maanden kon ik beginnen met behangen, en onderzetters.
-Teac 4x12 - bijna 2 jaar, veel te lang, moest nog steeds op 4 speed branden, maar je gaat ook geen oude wegdoen als ie het nog doet.
- Plextor 16x10x40 - 11 en een halve maand, wilde niet meer op 16 speed branden. GARANTIE: jawel ik heb nu een nieuwe! Ik hoop dat ie het een jaar doet.
3610 heb ik destijds aan een vriend van mij gegeven (zou er nog altijd wat voor krijgen), die het ding schoongemaakt heeft en er nu al twee jaar mee fikt.
A-open cwr2440 24speed>nu al 4 maanden no problemo
Iets met een snelle pc/ssd etc geen zin meer om alles op te schrijven :o
werkt al ongeveer 3 jaar.
Kan overigens alleen philips 74min CD's op 8 speed branden
andere CD's op 4 of zelfs 2 speed. krijg dan melding "change speed due to burning media" (CD's zeggen veel sneller weet iemand toevallig hoe dat kan?)
Kzou wel een snellere fikker willen, maar ja, zolang deze het nog doet...
Het is een yamaha scsi 400t uit 1997
schijfsnelheid 4x speed
leessnelheid 6x speed
geen rewitebels
Dat ding zit er al in vanaf het begin tijd perk van de CD branders. In het begin nog al wat verklote cd's maar dat kwam hoofdzakelijk door de cd'r proggie's die toen niet zo best werkte.
Ik heb in het begin gelijk 200 cd's gekocht. Ik heb ze allemaal opgebrand. En verkocht zodat ik mijn invetering van 860 gulden
Er uit heb terug verdiend. Ik heb de bon nog thuis liggen. Maar ik gebruik hem nog steedts. En maak er nog steedst winst mee
Het is echt een geweldig ding.
Verwijderd
acer 8x: nu 3 jaar oud na 1 1/2 jaar brandde ie alleen op 4x, nu heeft een vriend van me de brander en doet et nog steeds ( verneukte 1 op 10 cd's)
plextor 24x 5 maanden mee gebrand (GEEN EEN cd verkloot) en nu omgeruild voor een Plextor 40x (heb net 1 maand PRIMA BRANDER (GEEN EEN CD VERKLOOT):P
"me" is geen bezittelijk voornaamwoord! Terug naar de basisschool!
lite-on 24102b 4 maanden and werkt nog steeds, stuk of 200 cd's onderhand gefikt. op naar de 1000.
BTW, branduren dat ze mee horen te gaan staat meestal in de specs van het apparaat.
Dell XPS M1530 (Red) | T8300 | 4 GB | 750 GB 7200 rpm | 8600m GT | Wifi N | 1440x900 LG | 9 Cells | Windows 8.1 Pro x64
Sommige GOTters haten t ding anderen vinden m fantastische.
Trouwens die van mij werkt na 4/5 jaren trouwe dienst nog altijd
Brander 2 : Lite-on 12x10x32 burnproof
Zeer goeie brander, alleen jamer dat ik meestal bij branden met deze een cpu load heb van 99 %
Verwijderd
Hoe lang heb ik hem al 7 maandjes en ik gebruik 'm ook als reader
Fijn brandertje, zeker icm m'n Plextor Ultraplex 32. Hiervoor had ik een Yamaha CDR400t, superding, alleen een beetje traag.
Zowee, net ff lensje van m'n Ultraplex schoon gemaakt, maar er zat ook veel stof in m'n Plex (is ook al bijna 4 jaar oud, maar nog steeds toppie speler).
Verwijderd
Ik wou eigenlijk upgraden met een snellere SCSI brander maar die zijn zo duur, en plextor is gekapt met SCSI
D8 eerst dat nero liep te zieken maar andere brandprogramma's ook.
Binare File compare geeft ook aan dat er fouten zijn.
Verwijderd
snif
http://adserver.tweakers.net/adframe.php?forum=021
misschien kan iemand um nog redden ?
Philips CDD3610:3 jaar R.I.P.
Philips PCA382RW: 1,5 jaar en werkend.
Plextor 8432A: 2 jaar en werkend.
Philips PCRW1610K: 4 maand en werkend.
Verwijderd
Aantal cd's.... veels te weinig (heb geen ruimte gebrek)
- Allen goed (brand vaak cdrws ivm backup)
iomega zip-cd 600 (4x4x24)
- ? 100 cd's mee gebakken. 2 jaar oud, 4 verpeste.
Verwijderd
2 2x2x6 philips cdd3610 -> 2de hands -> 400 cdtjes bij mij uitgeboerd ( R I P )
3 8x4x32 lg8080 ding -> 240 schijfjes ( stil working )
4 32x12x48 Apopenrw3248 -> 30 schijfjes > Net niuew
Verwijderd
December 1998 - Augustus 1999 (Tweedehands)
Verkocht, werkt nog. Ondersteunde geen DAO, en geen CDRW. 150 cd's.
2: Yamaha 6416S 6x, 4x SCSI
Augustus 1999 - Mei 2002
Ligt nog hier. Werkt perfect, maar ik vond de 4x RW snelheid te laag. Ik gebruik zeer veel RW, en wilde minstens 8x RW. 6x CDR is acceptabel: 13 minuten voor een 80 minuten cd. Deze heeft ca. 250-300 cd's gebrand.
3: Plextor 4012A 40x, 12x IDE
Mei 2002 - ???
Net nieuw. Heeft 15 cd's gemaakt.
(Verdomme, waarom zijn SCSI branders zo duur?! Plextor is ermee gekapt, en de 12/10 is ook nauwelijks te krijgen. Yamaha's 3200S is ook mooi, maar nergens uit te halen. De keuze ging voor mij tussen de TEAC cdw540 en de Plextor 4012A. Ik zou die brander kopen waar ik het snelst en het goedkoopst aan kon komen. De Plextor was op voorraad. Pech voor TEAC.)
Matsushita 4x8x 7501 (compro kit), heb ik doorgespeeld aan mijn pa, en doet het nog steeds. Heeft iets van 1300 cd's gebrand.
Aopen 12x8x32x, heb ik nu 5 maanden, en doet het nog steeds.
Pioneer A03 DVD-writer, heb ik nu 3 maanden, en doet het nog steeds.
Ik zag, ik nam en ik kwam...
Verwijderd
Philips 12/8/32 op het moment 13 maanden (Juustem is hard aan het duimen). 6 mislukte cd's, ongeveer 400 gelukte cd's
Hoelang: Niet meer, verkocht omdat ik hem heb terug verdient
Brander: Aopen 12x10x32x Justlink
Hoelang: 3/4 jaar denk ik... en heb hem al 3x terug verdient
Misschien dat ik binnenkort deze weer verkoop, en dan een Aopen 32x10x48x koop ofzo... Maarja, wrom zou ik eigenlijk
Verwijderd
Plextor 4 x Scsi: klote, kapot na een jaar, veel mislukkelingen, +- 300 cd's
Iomega Zip CD ext USB 4x: helemaal klote, werkt soms wel, soms niet, tegenwoordig steeds vaker niet, garantie is net voorbij. +-100 cd's
Samsung 16x IDE: werkt aardig, kan alleen maar op 8 x branden.
Lite-On 24x IDE: werkt na 5 maanden en +-150 cd's nog perfect
Plextor 16/10/40 = na 204 cd's nog wel goed....
ja ik heb met die eerste lang gedaan....naja lang veel cd's iig was een goede productielijn...
ik brande toen niet veel nee

Hieronder had ik iets leuks kunnen neerzetten... Maar waarom mensen hiermee vervelen....
Verwijderd
AOPEN 1232: 1 jaar >100 CD's verder gaat nog steeds probleemloos
wisdom is rarely common
Verwijderd
Philips CDD3610: nieuwe gekregen van Philips i.v.m. garantie (snel verkocht na 2 maanden)
JVC XR-W2042 SCSI: 3 jaar oud (draait nog)
Plextor Plexwriter 8/4/32A: aangeschaft op 10-04-2000, brand nog steeds probleemloos en veel
wisdom is rarely common
Phillips 3800 2x2x24 heeft altijd redelijk gewerkt, beetje kieskeurig met cd's alleen. heeft ongeveer 300 cd's gefikt en werkt nog als nieuw.
Lite-on 24x10x40 @ 32x12x40 heb ik nog maar een paar weken, dus nog niet veel mee gebrand, nog geen cd mee verkloot.
.........
2 jaar oud
rond de 500 cd's mee gebrand, nog steeds
harstikke goed!
Heb ik anderhalf jaar mee gedaan, toen ie r opeens mee ophield. CD's fikken... herfikken.. lezen... deed ie niet meer...

Brander 2: Lite-ON LTR-24102B 24x10x40 Retail
Mijn huidige brander. Superverbetering ten opzichte van de vorige, ff snel n CD fikken was er eerst niet bij met de bijna 20 min. dat ie erover deed... nu nog niet eens 4
Deze heb ik alweer bijna een half jaar, en draait nog steeds als n gek
Verwijderd
Brander 2: Lite-on 32x12x40 deed het voor 1 minuutje
Brander 3: Lite-on 32x12x40, (jaja een nieuwe, omdat het natuurlijk niet mijn schuld was

gisteren een lite-on 52x besteld... ik mis burnproof en wat meer snelheid...
kosten toch geen drol meer...
leuk detail: plextor gekocht voor ruim 600 gulden
lite on nu voor nog geen 50 euro
[ Voor 21% gewijzigd door beschuitfluiter op 12-06-2003 11:41 ]
¯\_(ツ)_/¯
Verwijderd
tweede een :- philips pcrwnogwat 2 speed (kon wel oversizen enzo)
derder een :- imation 8x scsi rewriter (kan alles oversizen , safediscv2)
aleen met die hp problemen, kon toen ook alleen met ezcdcreator 3.5
je kan beter een brander hebben die kopieerbeveiligingen goed kan lezen.
en audio mooi kan schrijven.
als dat ie heeel snel is allemaal fouten meeschrijft, en tikken in je audio achterlaat.
ohja die 2 speed philips doet het nog steeds erg goed. klassebrander!
Doet het nog steeds prima. Geen idee hoeveel CD-R's en CD-RW's ie al gebrand heeft, maar aan een paar honderd kom ik wel, voornamelijk audio-CD's. Ik heb géén CD-ROM/DVD-ROM in de PC, dus de brander moet ook als CD-ROM drive fungeren.
Op zich een prima brandertje, alleen naar huidige maatstaven errug traag, geen BURN-proof, maar 512 KB buffer en kan niet de volle 80 minuten branden. Daar heb ik een gehackte firmware voor, maar zolang het niet nodig is laat ik het zo.
For it is the doom of men that they forget... Huidige en vroegere hardware specs The Z80 is still alive!
Aopen 32x12x10: 1,5 jaar
Philipsje weer tot leven gewekt met een schoonmaak cd-rom nadat hij constant de beruchte "power calibration error" gaf. Heeft al honderden cd-r's uitgespuugt, waarvan er maar een paar onderzetters zijn.
De aopen brander weert zich ook rustig (wordt niet zo veel gebruikt).
<HunterPro> HAL: is Excru intelligent?
<HAL> HunterPro: Hijs weer lekker intelligent.
* Excru aait HAL
Plextor 412 scsi: jaartje of 5, paar 1000 cd`s nog steeds ok
Yamaha crw2100s: anderhalf jaar, na paar 100 cd`s r.i.p, netjes door Yamaha omgeruild, 10 cdtjes..(backup schrijvertje) (voor de liefhebber, hij is te koop, zie V&A)
Lite-On LTR40125S: 3 maanden, schreef na 100 cd`s al onleesbare cd`s
Panasonic cw-7502: geen idee, heb em na 2 jaar doorverkocht, zal het nog wel doen
Philips CDD2600: na een half jaar versleten, na een paar 100 cd`s
[ Voor 8% gewijzigd door fordrwd4ever op 12-06-2003 18:44 ]
Het Ford forum van Europa, www.fordpower.org.uk
Correctie: 2,5 jaar.Ferdo schreef op 06 april 2002 @ 23:18:
Philips CDD3610: na 1/2 jaar brandde die niets meer.
Plextor PlexWriter 12/10/32A: Doet het nu al 1,5 jaar goed.
Audioscrobbler profile
Begin de dag met een dansje, begin de dag met een lach,
want wie vrolijk kijkt in de morgen, die lacht de hele dag,
jaaa, die lacht de hele dag!
Mijn Plex 12/10/32A is nu een beetje kapot, hij heeft soms moeite met cd's pakken, dan maakt ie een raar schraapgeluid. Maar ja, heb 'm vervangen door een NEC ND-1100A DVD brander.
Verwijderd
Ja, zoals in Burn Baby Burn, da moet je ook niet te letterlijk opvatten he Sjakie (uit Flodder), maar tis wel een nuttige topic, dus hier mijn info:Koeskoes schreef op 01 November 2001 @ 19:35:
ik wel maar geef jij ff geld maak ik er 6 stuk in een minuut. Ja ik brand die cd speler ff in het vuur
Sony 2speed met zo'n losse klep waar de CD ingepropt wordt: 3 jaar
Creative 8x4x35E: 2jaar, werkt nog steeds lekker (wel irri piepgeluid)
Philips 8x4x32: 2jaar, werkt nog goed (voor zover dat kan met 2x audio lezen..)
Een HP CD-Writer 8200+
Hoe lang heb ik hem al:
Ongeveer een jaartje of 4 denk ik
Daarvoor heb ik een 8100+ gehad, deed het ook prima, alleen was grijs, en ja, ik had een witte kast
Ik gebruik dat ding niet zovaak, ik denk per maand een cd'tje of 6-8 fikken, doet het prima
PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+
Verwijderd
Ik hoorde altijd van onze plaatselijke computer hobbie boer dat ze ongeveer 1000 cd's kunnen branden?
Edit//
@Techlek: Zo een heb ik hier ook nog te liggen. Heeft het altijd zonder problemen gedaan maar kreeg toen door fout computershop een gratis Lite-on 40x dus toen toch maar vervangen
[ Voor 43% gewijzigd door Verwijderd op 12-06-2003 22:06 ]
Hoeveel geld maakt jou gelukkig?
ook al 3 jaar...en ik brand dagelijks cd`s..
Als deze nog ff meegaat, dan hoop ik dat de DVD-branders scherper geprijsd gaan worden....en dan nog GOEDE compatibaliteit... misschien weer een sony..sinds ik met deze goed eervaringen heb
offtopic: Ik ben voor het eerst blij met een topic van paar jaar oud dat gekicked word...deze is nuttig
[ Voor 29% gewijzigd door Michael Knight op 12-06-2003 22:13 ]
(Zeldzame) retrogames en meer --> Aangeboden op V&A
Verwijderd
Niet hoe lang je het apparaat hebt. Maar nu je er toch om vraagt.
- AOpen 1232A , 2.5 jaar (icm EAC / CDRwin en Nero)
- Plextor 482448A 1 maand. (icm. Plextools en Nero)
beiden zonder problemen tot nu toe.
Niet gebruiken als CD rom maar enkel als brander verlengt de levensduur uiteraard aanzienlijk.
Verwijderd
Dus snellere branders kunnen dan langer mee? (mits ze op volle snelheid worden gebruikt) want deze hebben dan minder bedrijfs(/brand)uren...Verwijderd schreef op 12 June 2003 @ 22:17:
Levensduur kun je slechts uitdrukken in ECHTE bedrijfsuren.