schakelaar 1 is een schakelaar die wisselt tussen ground en 5v en schakelaar 2 is gewoon een aan/uit schakelaar. De ledjes moeten aangeven of ie op 7 of 12 v staat.
Ik snap um niet echt helemaal maar wat moet het worden?
Iets wat je fans schakelt tussen 7 volt/uit/12 volt? Zo ja dan kun je daar wel schema (inclusief ledjes) voor vinden op Fanbus.com
Iets wat je fans schakelt tussen 7 volt/uit/12 volt? Zo ja dan kun je daar wel schema (inclusief ledjes) voor vinden op Fanbus.com
There is no magic.
Zo'n schema heb ik ook gemaakt maar toen heb ik een week zitten kutten met me soldeerbout. Maarja, als het niet anders kan. Maar volgens mij kan mij schema ook.
Verwijderd
oke je koopt een 3 polige schakelaar (weet niet precies hoe dat heet ) op het moederkontakt (meestal de middelste!) zet je de - pool van de fan op de bovenste zet je de 12 v - en de minpool van je led voor de pluspool van de led zet je ook een weerstand van 1000 ohm ! op de onderste pootjes zet je de 5 volt + en de + pool van je led plud weerstand van 450 ohm !
Verwijderd
Waarom geen spanningsregelaartje.
Met een potmetertje aan de buitenkant kan de de ventilator
netjes regelen tussen 1.5 en max.
Kosten : LM317T en een paar kleine componenten ca 5.-
+ potmeter van 6 piek. Maar tis wel een optie.Op donderdag 01 november 2001 18:36 schreef funny het volgende:
Waarom geen spanningsregelaartje.
Precies zoals in mijn tekening. Behalve de ledjes dan. Maar 1 stom dingetje: waar sluit je het tweede pootje van de led op aan?Op donderdag 01 november 2001 18:30 schreef Boolio_Eglesias het volgende:
oke je koopt een 3 polige schakelaar (weet niet precies hoe dat heet ) op het moederkontakt (meestal de middelste!) zet je de - pool van de fan op de bovenste zet je de 12 v - en de minpool van je led voor de pluspool van de led zet je ook een weerstand van 1000 ohm ! op de onderste pootjes zet je de 5 volt + en de + pool van je led plud weerstand van 450 ohm !
Een led brandt door hem op een plus en een min aan te sluiten he...
Ja duh maar als ik dat zou doen zoals in mijn schema zouden ze allebei de hele tijd branden.Op donderdag 01 november 2001 18:40 schreef MisterDon het volgende:
Een led brandt door hem op een plus en een min aan te sluiten he...
Neem je een tweekleurige led. Plus een zet op de 7 V, plus twee zet je op 12 V en de middelste (de min) op ground.
Voila!
Voila!
Pagina: 1