Nieuwe mobo, CPU en geheugen...maar wat?

Pagina: 1
Acties:

• Christiaan
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 09-08-2021
Ik ben al een tijdje op zoek naar een goed nieuw moederbord en een nieuwe processor. Ook kan de geheugenpoel in mijn huidige computer wel vervangen worden :)

Ik zit zelf te denken aan de AMD Athlon XP 1700+. Lekker goedkope processor die de Pentium 4 2Ghz net niet aankan (ik heb geen zin om 200 piek neer te tellen voor een XP 1800+ die dat wel kan - die paar mhz meer....). Ook wil ik graag 512 MB DDR RAM kopen.

Maar ja, het moederbord he. Na het lezen van alle reviews die ik kon vinden weet ik nog steeds niet wat ik moet. Moet ik wachten op de nForce? Volgens de meeste reviews is de SiS735 chipset een hele goede keuze - maar welke mobo's zijn er beschikbaar met deze set? Het merendeel gebruikt de KT266A. Overigens, hoe zit het daar nu precies mee. De eerste serie KT266's had wat problemen en dat is opgelost met de KT266A, toch? Hoe is de verhouding tussen de SiS 735 en de KT266A? En welk merk mobo kan ik het beste kiezen? Tot nu heb ik het altijd bij ASUS gehouden, en ik heb daar goede ervaringen mee. Maar toch, als ik zie hoe goed bijvoorbeeld Abit en MSI scoren....

De nForce doet het in de tests erg goed, maar ik koop er sowieso een GF3 bij, dus wat dat betreft interesseert het on-board GeForce2 geval me niks.

De prijs maakt me niet zoveel uit, maar 2500 is wel de grens eigenlijk. Ik weet ook niet hoe lang het nog duurt voordat de nForce verkrijgbaar wordt.

Tips, opmerkingen, ideeen? Alles is welkom :)

Verwijderd

A7V266-E. kt266a chip.

Verwijderd

Ik had gelezen dat de 266A het snelst was, maar verder zit ik met hetzelfe probleem. Vooral het geheugen zou ik echt niet weten. Ik zit aan DDR te denken.

• Rick2001
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 09-08 01:10

Rick2001

9950X delidded en direct die

Nou, een N-Force board betaal je inderdaad teveel voor omdat je een extra videokaart koopt die je niet gaat gebruiken. Daarnaast voor de overclockers onder ons loopt een extra video kaart in het AGP niet zo hoog stabiel op het N-Force based board.
Kwa performance doet de KT266A chipset niet onder aan de N-Force (scheelt vrijwel niets).
KT266A chipset is momenteel de snelste chipset verkrijgbaar. Welk board je wilt kopen is altijd je eigen keuze en niet echt verstandig om te luisteren dat iedereen roept ja dit of dat. Wat iedereen zelf heeft is toch altijd het beste. lol
Elk board heeft zijn voor en nadelen. Ik zou hiervoor maar eens wat reviews lezen op het net. Genoeg te vinden hierover.
Geheugen zou ik echt gaan voor CRUCIAL uit ENGELAND. Dit kost voor die 2x256Mb incl. verzenden met UPS en belasting etc. FL. 205,= samen. Hiervoor krijg je in Nederland echt geen beter geheugen. CRUCIAL geeft levenslange garantie op dit en is super overclockbaar.
ATHLON XP 1700+ is een goede keuze. Deze is in combinatie met een goede cooler leuk overclockbaar zodat je toch dat extra gratis power erbij hebt.
Voor de rest moet je zelf maar op het net zoeken of de search gebruiken. Er is echt genoeg zelf te vinden hierover.

MESHIFY 2XL - MSI X670E CARBON - 9950X - 32GB DDR5 LEXAR 6400 - RX 9070 - GIGABYTE M32UC 4K 160HZ - ALPHACOOL UT60 420 & 360 & 1080 - LAING DDC1+ - TECHN CPU - CORSAIR AX850 - 3x9100PRO 4TB - 2x850PRO 2TB - U.2 7.68TB + OPTANE P5800X + KINGSTON G5 8TB

• Subz
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
Als ik jou was zou ik een Epox 8kha+ kopen is een van de betere kt266a mobo's ,lees er ook hele goeie dingen over en zo'n athlon xp naar eigen keuze (aan gezien je toch niet gaat voor de nforce)

• ubermaestro
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 01-11-2025
Ja, de KT266A is de nieuwe versie met de meeste bugs gekilld :)

• QuestGamer
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 14-05 22:58

QuestGamer

Questje

Op donderdag 01 november 2001 18:00 schreef Aadje het volgende:
Ik had gelezen dat de 266A het snelst was, maar verder zit ik met hetzelfe probleem. Vooral het geheugen zou ik echt niet weten. Ik zit aan DDR te denken.
Met een 266(A) natuuuurlijk DDR!
Met een 133(A) SDRAM!
Pentium 4? RIM RAM ofzoiets.

Kan je niet vaak kiezen hoor, is mobo afhankelijk welk RAM er op kan.

Ik stream Poker, Retro Games & Good Vibes op Twitch.tv/Questje :-)

Pagina: 1