Toon posts:

Software gezocht voor 4x40 LCD! (LPT2)

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
MENSEN ik heb mijn lcd eindelijk werkend gekregen. >:)
VEEL DANK AAN SHIFT voor de LCD, Maverickje ( pinnetjes posities) en Creepy voor zijn ADVIES en software (klokie) HULP om mijn lcd werkend te krijgen
Oke hier komt dan ut probleem, mijn lcd zit op een lpt 2 (pci expansie kaartje) met io c468 HUH??? Zul je zeggen, maar ja het is zo. DUSSSS heeft er iemand software voor winamp die 4x40 ondersteunt en waarbij de poort ingesteld kan worden????

• Creepy
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 00:45

Creepy

Tactical Espionage Splatterer

Is comming up.. nieuwe versie van LCDInf kan dit..

hmm.. nou vooruit dan.. ik kan je een beta versie sturen... maar een aantal dingen werken dan nog niet.. maar dan kan je wel ff testen of ie het uberhaupt doet op die (vage) lpt poort..

NT/2000/XP versie of de win9x/me versie?

"I had a problem, I solved it with regular expressions. Now I have two problems". That's shows a lack of appreciation for regular expressions: "I know have _star_ problems" --Kevlin Henney

Verwijderd

Wat was er nu mis dat ie het eerst niet deed?

• Dennizz
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 19-07-2025

Dennizz

pc-70 mod in progress!

Op donderdag 01 november 2001 17:51 schreef Creepy het volgende:

hmm.. nou vooruit dan.. ik kan je een beta versie sturen... maar een aantal dingen werken dan nog niet.. maar dan kan je wel ff testen of ie het uberhaupt doet op die (vage) lpt poort..

kun je m mij ff mailen plz ? :) zit al een week tegen een brakke klok te kijkuh :P draai win XP gewoon op lpt1 mn email adres:
dennishagens@hotmail.com :)

Verwijderd

Topicstarter
Graag de NT/2000 versie 2000 RULES!!!! >:)
IK WIL GRAAG BETA TESTEN !!! >:) zolang ut geen BILLY GAATJES SOFTWARE IS (XP HAHA)
Wat was er nu mis???
Ja geloof ut of niet, maar er zat een fout op het lpt2 poortje van de fabrikant (ze hebben die dingen zeker niet getest) de pootjes van de CHIP (de enige die erop zit dus ik neem aan de controller) zaten aan elkaar, dus nou ja op goed geluk de sodeerbout er tussen gezet, FINGERS Crossed en jahoor problem fixed!!!!! :7 beetje domme fabrikant |:( betaal je dan 70 piek voor :(

• Speedy_Gonzalez
  • Laatst online: 22:03

Speedy_Gonzalez

Aaribaaaaaa

Op donderdag 01 november 2001 17:51 schreef Creepy het volgende:

Ik durf het bijna niet te vragen, maar zou je mij ook de xp beta versie willen mailen ? smjgrob@home.nl

• Creepy

Creepy

hmm.. voor diegene die de beta willen... ff kijken naar wie ik em ga sturen :)

De 4x40 support geeft beeld over 4 regels, maar bestuurt alleen de eerste 20 tekens.. en dat is omdat ik de aansturing wel heb aangepast, maar nog niet het stukje code wat dingen in de display buffer zet.

Dat betekent dus dat je i.p.v. op je 4x40 iets ziet op de eerste regels, dezelfde info op alle 4 de regels wordt gezet, maar 20 tekens breed :)

Als er hiero toch mensen met een 4x40 zitten.. iemand een cool idee voor de indeling op een 4x40? Ik zat te denken aan een indeling zoals LCDInf dat NU al geeft, maar dan op alle 4 je regels natuurlijk :) En dan per halve regel (=20 tekens) instelbaar..

op deze manier dus
code:
1
2
3
4
CPU: 100% ----------MEM: 100% ----------
SWAP: 46786    MEM: 200000 / 256000
20:29:12 12-12-2001 blaaaaaaat.mp3
mp3: 1.20 / 3.34    uptime: 1d 2:59:59

hmm.. duidelijk zo?
of toch alles per 1 regel instelbaar?
code:
1
2
3
4
CPU: 100% ------------------------------
MEM: 100% ------------------------------
blaat.mp3 - Hiero titel van een mp3 enzo
Playing time: 1:23 / 5:45

beta aanbieding geld op het moment alleen voor The_Intersector aangezien z'n LPT poort op zo'n vage poort zit :) Aangezien de versie nu in een toestand is dat ie crasht als je het settings scherm laat zien. (ja, ik weet waar de fout zit.. :) alleen ff andere dingen aan m'n hoofd)

"I had a problem, I solved it with regular expressions. Now I have two problems". That's shows a lack of appreciation for regular expressions: "I know have _star_ problems" --Kevlin Henney

• Dennizz
  • Laatst online: 19-07-2025

Dennizz

pc-70 mod in progress!

kun je niet (aangezien je op 4x40 ruimte zat hebt) niet wat klote met ascii en daarmee een leuk bordertje maken :P
niet boven en onder, maar links en rechts bijvoorbeeld, might be cool :)

• Creepy

Creepy

een border er om heen? hmm... zonde van de ruimte die je dan gebruikt.. had ook leuke info kunnen staan :)

• Brothar
  • Laatst online: 04-02 09:14

Brothar

meester

Is die LCD software Open Source ?
Ik zou namelijk ook graag zelf de LCD programmeren.
Of heb je een site met de basisinformatie Creepy ?

eagle

• Paul
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 19-08 15:39
Op donderdag 01 november 2001 20:43 schreef Creepy het volgende:
Als er hiero toch mensen met een 4x40 zitten.. iemand een cool idee voor de indeling op een 4x40? Ik zat te denken aan een indeling zoals LCDInf dat NU al geeft, maar dan op alle 4 je regels natuurlijk :) En dan per halve regel (=20 tekens) instelbaar..
Allebei natuurlijk, 8x20 en 4x40, of een mix daartussen :P Okee, je bent iets langer bezig, maar het wordt er wel beter op :)
Ik hoop alleen dat mijn probleem is opgelost, ik draai nu 2x40 (niet dat ik dat kan instellen of zo, doet'ie gewoon), maar na een tijdje krijg je dus het volgende:
code:
1
2
CPU : 10% x     57% x523700/52370
62892 57% xxxxxx    23632/62776

Ja letterlijk, en x == zo'n zwart vierkantje al kan het goed zijn dat dat komt omdat het eigenlijk een 4x40 is ipv een 2x40 |:(

"Your life is yours alone. Rise up and live it." - Richard Rahl
Rhàshan - Aditu Sunlock

• Creepy

Creepy

hmm.. timing is verrot in de huidige versie. Dus bij sommige displays/computers wordt de cursor van het LCD af en toe niet goed gepositioneerd.. vandaar die vage output

Timing is al een flink stuk verbeterd, maar die zal waarschijnlijk ook nog wel instelbaar gaan worden voor displays die wat moeilijker doen..

• Creepy

Creepy

Op donderdag 01 november 2001 20:54 schreef Brothar het volgende:
Is die LCD software Open Source ?
Ik zou namelijk ook graag zelf de LCD programmeren.
Of heb je een site met de basisinformatie Creepy ?
Basis informatie voor net aansturen van een LDH (hd44780 comp controller) is makkelijk te vinden op internet (inclusief voorbeeld source in pascal/c/basic/vb)

LCDInf is NIET opensource.. nou ja.. alleen de linux versie dan.. (aangezien delen daarvan weer zijn gebaseerd zijn op LCDProc, niet de aansturing van de LCD btw)

Verwijderd

Topicstarter
Oh ja ff vermelden mijn mail is theintersector@hotmail.com viel te verwachten he??? Maar ok. Ik wil graag beta testen voor jullie, dus ik zou zeggen kom maar op. Ik ben nu zelf ook druk bezig met programmeren maar moet eerst ff mijn profielwerkstuk (school) ff af programmeren dan ga ik zelf een proggie schrijven dat UT stats gaat weergeven etc. Maar Creepy ik ben erg geintreseerd in die beta dus If you mind >:)
Waitin' for it hehe

• Rempage0611
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 23-09-2025

Rempage0611

9405 WP @ 2x SMA Sunny Boy

Ik wil ook beta testen!!!

Ik heb een webcam, dus ik kan foto`s plaatsen van het resultaat..

M`m email adres: Remco_Hobo@hetnet.nl

thnx

Verwijderd

KOm er ook seriele ondersteuning in dat LCDinf?

• chromeeh
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 22-08 13:37

chromeeh

the Gnome

2*16 zupport plz 8-)

"Some day, I hope to find the nuggets on a chicken."

• Creepy

Creepy

humz.. hiero een update dan maar ff:
Heb 4x40 al een poosje goed werken. Probeer nog steeds wat nieuwe features in te bouwen, maar door tijdgebrek wil dit niet echt lukken... druk enzo :(

Kan wel zeggen dat een nieuwe versie nog steeds onder weg is! Er wordt (af en toe) aan gewerkt!

• Diamon
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 01-07 09:01

Diamon

The Weird One

Creepy, hoe zit het met Dual LCD support.
Heb 2 4x20 LCD's, en draai met W2k.
Mocht je hiervoor een tester nodig hebben, laat het dan effe weten.

And The Only One

• Creepy

Creepy

hmm.. dual.. das een goeie... is opzich best te doen... dual 4x20 is hetzelfde que ruimte als een 4x40... zal er es over denken..
Maar kan dat zelf dus helemaal niet testen.. maar 1 lcd, en maar 1 par poort :)
Komt niet in de eerst volgende versie.. misschien daarna..

• Diamon
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 01-07 09:01

Diamon

The Weird One

Op donderdag 08 november 2001 22:26 schreef Creepy het volgende:
Maar kan dat zelf dus helemaal niet testen.. maar 1 lcd, en maar 1 par poort :)
Komt niet in de eerst volgende versie.. misschien daarna..
Zoals ik al zei, prog iets waarvan jij denkt dat het werkt.
Ik zal dan euhmmmmmm beta tester wezen.

And The Only One

• chromeeh
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 22-08 13:37

chromeeh

the Gnome

* chromeeh wil ook wel tester zijn voor 2*16 :)

"Some day, I hope to find the nuggets on a chicken."

• C@SP
  • Laatst online: 03-08 17:02

C@SP

Biertje ??

Kan iemand mij misschien vertellen waar ik de source kan vinden voor het aansturen van een hdd44780 compatible lcd in Delphi? Ik kan het nergens vinden.

Bedankt.

Casper

"If you can't convince people with arguments, dazzle them with bullshit"

• Kortfragje
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 09-08 11:52

Kortfragje

......

hey intersector, waar heb je dat pci expansie kaartje vandaan? Want ik zoek er ook nog een zodat ik n lcd aan kan sluiten :+
enne pics plz :9~

http://www.gjpvanwesten.nl

• Creepy

Creepy

Op dinsdag 04 december 2001 11:51 schreef I_Love_Heineken het volgende:
Kan iemand mij misschien vertellen waar ik de source kan vinden voor het aansturen van een hdd44780 compatible lcd in Delphi? Ik kan het nergens vinden.

Bedankt.

Casper
Lees de FAQ van GoT eens. Groeten onder je post hoeft niet!

Ennuh... er zijn volgens mij wel componenten te vinden, zonder source. Waarom wil je zo graag source? Ik heb wel source (zelf geschreven uiteraard :) ), maar die geef ik niet zomaar weg.

Pagina: 1