Toon posts:

Problemen met systeem

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo, nu inmiddels al weer 2 maanden geleden heb ik het volgende systeem gebouwd:

AMD 1400
512 Mb intern DDR
MSI K7T266
Asus V7700
Soundblaster Live!5.1
40Gb Harddisk
AOpen DVD Speler
AOpen CD Rewriter
AOpen ATX Kast met 250 Watt voeding
3Com Ethernetkaart
Realtek Ethernetkaart

Na assemblage en installatie van zowel Win XP als Win 98 kreeg ik vreemde foutmeldingen. Applicaties liepen spontaan vast en ik kreeg blue screens met o.a. IRQ_LESS_OR_EQUAL meldingen en spontane reboots. Herinstallaties van beide OS hielp niet, ander geheugen boot geen oplossing. De CPU is niet overclocked, de temperatuur komt niet boven de 55 graden. Met een 300 watt voeding behoud ik dezelfde problemen, hardware-matige vastlopers en reboots. Hoe los ik dit op?

• DirtyHennessy
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 31-07 19:51
de foutmelding is iets met irq. iedere bijsteek kaart (pci en agp) in je comp heeft een irq. Ieder aparaat MOET een eigen irq hebben (met uitzonderingen voorbehouden). Dus zet een insteek kaart ff op een ander slot (bijvoorbeeld netwerk kaart van pci 1 naar pci 2 slot) en kijk dan eens of je die foutmelding nog krijgt. Zo ja dan zet je alle irq's in je bios op vrij.

Verwijderd

Ik wou dat ik je kon helpen, maar ik heb het probleem ook en nog meer mensen zie thread: [topic=26789/1/25]

Bij mij hielp het om de Realtec netwerkkaart te vervangen door een 3Com kaart, maar jij hebt geen Realtec kaart dus dit heeft weinig zin.

Verwijderd

Topicstarter
Dus volgens jullie is het slechts een IRQ probleem? Dit zou dan ook die spontane reboots (zelfs als het OS nog niet geladen is) verklaren?

Verwijderd

Op donderdag 01 november 2001 17:27 schreef Devil_2000 het volgende:
Ik wou dat ik je kon helpen, maar ik heb het probleem ook en nog meer mensen zie thread: [topic=26789/1/25]

Bij mij hielp het om de Realtec netwerkkaart te vervangen door een 3Com kaart, maar jij hebt geen Realtec kaart dus dit heeft weinig zin.
Geen realtek kaart :? :? :? :?

Verwijderd

Topicstarter
Inderdaad, wel een Realtek kaart dus ik zal deze eens proberen te verwijderen. Iemand nog andere suggesties / oplossingen?

Verwijderd

Op donderdag 01 november 2001 18:06 schreef Azador het volgende:
Inderdaad, wel een Realtek kaart dus ik zal deze eens proberen te verwijderen. Iemand nog andere suggesties / oplossingen?
Als de foutmelding geregeld optreedt en het was niet de netwerkkaart, dan kan je simpel testen door te "puzzelen" :P met je insteekkaarten. dan kan je misschien achterhalen welk onderdeel voor het probleem zorgt.
Pagina: 1