Locale mail server opzetten met winroute hoe?

Pagina: 1
Acties:
  • 121 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Mavvie
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 10-05-2021
Ik wil dus voor ons locale netwerk 40 pc's een locale mailserver gaan opzetten, hoe kan ik dat het beste doen met winroute? Want van mailservers opzetten heb ik nog geen kaas gegeten.

Twitter | Linkedin

Verwijderd

Is het echt voor lokaal mail
of ook mail vanaf het internet???

Bij locaal mail, niks in winroute
Voor i-net poort 25 (smpt) door zetten en misschien ook 110 (pop)
in poort forwarder bij winroute.

• Gomez12
  • Laatst online: 17-10-2023
Wil je een mailserver opzetten, of mensen de mogelijkheid geven om vanaf inet hun mail op te halen, mailserver kan denk ik niet in winroute. Anders vorige tip gebruiken en prt 25 en 110 opengooien.

• smaij
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 21:42
Volgens mij als het alleen om lokaal gaat, dan hoef je niks door te mappen.
Vervolgend gewoon via het boekje instellen kan niet mis.. en de client stel je gewoon in op je ip adres van je server
als het ook om internet gaat, kijk effe in de search

• Mavvie
  • Laatst online: 10-05-2021
Op donderdag 01 november 2001 17:19 schreef Gomez12 het volgende:
Mailserver kan denk ik niet in winroute.
Waarom zit er dan een optie in Winroute Pro, om een mailserver aan te zetten

Twitter | Linkedin

Verwijderd

current version of the WinRoute mail server does not
support any form of secure logon authentication. This means that user's
Windows logon credentials are being sent to the mail server in plain text.

niet echt veilig vind je wel???

Gebruik gewoon SLmail

http://www.xmission.com/general/slmail/

gratis en makkelijk (dit is de versie vor win9x/nt)

• Gomez12
  • Laatst online: 17-10-2023
Op donderdag 01 november 2001 17:37 schreef Maverickje het volgende:

[..]

Waarom zit er dan een optie in Winroute Pro, om een mailserver aan te zetten
Ik ken het winroute pro niet, alleen een oude versie van winroute lite. Plus als een programma winROUTE heet dan verwacht ik dat het een routeringsprogrammaatje is.

Verwijderd

In Winroute Pro zit wel degelijk een kleine mailserver in.

Wat kan je daarmee doen?

Je POP3 mailbox van de provider leegtrekken en de mail toewijzen aan een (NT) gebruiker.
De gebruiker geef je gewoon een mailproggie waar je zowel als smpt als pop3 adres je Winroute server wegzet. Je gebruikt als inlognaam gewoon de (NT) gebruikersnaam + wachtwoord. Werkt best mooi.

Die koppeling met inet (binnen halen van de pop3mail) hoeft niet en je kan het dus ook als een simpele mailserver gebruiken.

Wil je meer functionaliteit nodig (agenda's sharen ed) denk dat gewoon aan Exchange of een andere dedicated mailserver.
Bij Winroute Pro is het gewoon een klein onderdeel.

Succes

• Poiter
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 20-02 14:54
Je kunt prima de mailserver van Winroute zelf gebruiken. Zowel voor binnekomende(pop3) als uitgaande e-mail (smtp) is deze mailserver in te stellen, dus je kunt kiezen of 1 van beide of allebei. Als je een eigen domein hebt dan kun je de e-mail hier rechtstreeks op laten binnenkomen voor alle gebruikers. Het domein moet dan wel worden ingesteld in Winroute en ook zullen de gebruikers moeten worden aangemaakt. Op de clients zul je als pop3 server de Winroute-pc moeten opgeven. Als je em ook als smtp server wilt gebruiken, dan zul je een relaying-smtp server moeten opgeven. Zorg er wel voor dat je mailserver niet openstaat voor spammers! Dit doe je door anti-spam checking aan te zetten,en op te geven dat alleen vanuit het interne netwerk mail naar de buitenwereld mag worden verstuurd. Gebruikers kun je ook indelen in groepen, en op deze manier kun je dus ook 1 mailtje naar meerdere gebruikers in 1 keer sturen. Je kunt de mailserver ook alleen voor interne mail gebruiken. Zeker om te beginnen met een mailserver is de mailserver van winroute geen slechte keus, vind ik :)

• smaij
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 21:42
ik heb nu een paginatje gewijt hieraan..
kijk maar hieronder :)
word nog bewerkt verder, maar moet nu weg.. dus hou het maar in de gaten
Pagina: 1