Toon posts:

@home: administratie, wat is dat!?!?!

Pagina: 1
Acties:
  • 87 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Bij athome zijn het echt een stul vage knakkers hee,

Ik wou (in mijn studentenhuis) laatst kabelinternet laten installeren. Dat bleek niet te kunnen omdat wij een apart soort aansluiting hadden... Jammer maar helaas, vent de deur uit geknikkerd en nergens een handtekening onder gezet.

Eind goed al goed zou je denken....

Niet dus, athome schrijft vrolijk 358,43 af van mijn rekening, zonder dat ik ze daar ooit ook maar enige toestemming voor gegeven heb. Bellen met de Postbank om terug te laten boeken, mevrouw aan de andere kant zegt dat het voor elkaar komt... Athome ook nog gebeld, waar een enorm grappige helldeskmedewerker me vertelt dat bellen met athome ze het recht geeft om geld af te boeken :D

Na twee maanden is er nog niets teruggestort, weer bellen met de Postbank:"Hmmm... vreemd, ik kan het hier niet nazoeken. We stellen een onderzoek in. u wordt binnen 2 weken teruggebeld!"

Drie weken later nog niets gehoord... Weer met de Postbank gebeld... Nu wordt er beloofd dat ik de maandag erna teruggebeld zou worden.

Maandag: "eeuh meneer, het probleem is dat athome een niet terugvorderbare incasso heeft uitgevoerd. Die kunnen wij dus niet terugboeken." ik: "WTF??? ik heb nergens een handtekening onder gezet!!!" Hij:"We hebben athome een brief gestuurd en tot vrijdag de kans gegeven om te reageren. reageren ze niet dan wordt het geld teruggestort!"

Gelukkig voor mij heeft Athome dus niet meer gereageerd en heb ik wel m'n geld terug! Toch kl*te, zo'n boevenbedrijf. lopen een beetje zonder toestemming geld af te boeken. Ik vind dat de Postbank een bedrijf met zo'n dubieuze debiteurenadministratie niet de verantwoordelijkheid van een niet terugvorderbare incasso moeten geven!

Zo.. dat lucht op :)

edit:

megaoops!!!
schreef ik kankkers ipv knakkers

Verwijderd

niet te geloven, wat een prutsers zeg! :( :Z

Verwijderd

inderdaad als het verhaal zo gaat, zeer onprofessioneel...

• MOL
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 26-11-2021

MOL

Eet je wel goed?

Och het is net de IB-Groep: geld innen gaat goed, geld teruggeven slecht.

Enkele dagen geleden is een vriend van me op kabelinternet aangesloten. Hij wist niet dat de monteur moet tonen dat internet werkt, en vervolgens om een handtekening kan vragen. Internet werkte dus niet door een storing, maar de handtekening was wel gezet en monteur pleite. Gelukkig werkte de verbinding om 21:00 opeens. Maja stel dat het probleem niet verholpen was, dan zat die persoon misschien enkele weken zonder verbinding. Want contact zoeken met deze organisatie is verrekte moeilijk.

• PolarBear
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Tja mijn collega's weten waarschinlijk weer niet wat een machtiging in houd |:(. Anyway waarschijnlijk heeft er weer zo'n monteur lopen slapen en de installatie netjes afgemeld zodat hij zijn bonus weer had |:(.

Verwijderd

Goh administratie kennen ze echt niet nee. Ik ben net door 2 monteurs gebeld dat ze mijn verbinding komen aansluiten. Ik had ook 2 brieven van ze gekregen 1 voor 24/1/2003 en 1 voor 28/1/2003. Ik zeg tegen die 2e allochtone installateur dat hij maar 1 uur vrij neemt want bij mij komt er al iemand langs. “Gjah is goet muneer”.
Administratie klopt inderdaad weinig van.

• Attilla
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23-06-2021
Verwijderd schreef op 28 January 2003 @ 11:10:
Goh administratie kennen ze echt niet nee. Ik ben net door 2 monteurs gebeld dat ze mijn verbinding komen aansluiten. Ik had ook 2 brieven van ze gekregen 1 voor 24/1/2003 en 1 voor 28/1/2003. Ik zeg tegen die 2e allochtone installateur dat hij maar 1 uur vrij neemt want bij mij komt er al iemand langs. “Gjah is goet muneer”.
Administratie klopt inderdaad weinig van.
En hiervoor moet je een topic van 1 1/2 jaar oud omhoog schoppen ?

Er is een apart @home problemen topic, deze staat een klein stukje naar beneden:
[rml]Het grote @home problemen topic [ deel 2][/rml]

Dit is dus een oud topic voor mensen die hier misschien overheen kijken.

[ Voor 7% gewijzigd door Attilla op 28-01-2003 11:14 ]

• Manual
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 11-05 12:58
Het is te allen tijde mogelijk om via auto incasso geld te incasseren als een onderneming zo'n contract bij de bank heeft. Meestal staat in de voorwaarden dat wanneer je er bijvoorbeeld accoord bent mee gegaan dat het bedrijf het geld kan incasseren. Omdat je in dit geval nergens voor getekend hebt en ook niet accoord bent gegaan met welke voorwaarden dan oo, heeft @home naar mijn idee het recht niet om geld te incasseren.

Gosh ja. Het topic is al 1,5 jaar oud :? 8)7

[ Voor 7% gewijzigd door Manual op 28-01-2003 11:17 ]

Specs

Verwijderd

ik reageer hierop omdat na 1,5 jaar de administratie nog steeds op zijn gat ligt, bijvoorbeeld de buurman kan zich niet aanmelden en ik wel en een ander deel in een woonwijk ook niet. Klopt iets niet bij de administratie en dat heeft @home ook toegegeven

• Stoffel
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 25-05 17:40

Stoffel

Engineering the impossible

ik dacht al
358,43
"damn, dure installatie!" :+

• Wildfire
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 16:58

Wildfire

Joy to the world!

Verwijderd schreef op 28 January 2003 @ 11:19:
ik reageer hierop omdat na 1,5 jaar de administratie nog steeds op zijn gat ligt, bijvoorbeeld de buurman kan zich niet aanmelden en ik wel en een ander deel in een woonwijk ook niet. Klopt iets niet bij de administratie en dat heeft @home ook toegegeven
Dat kan dus wel. In sommige (zeldzame, geef ik toe) gevallen is het echt mogelijk dat iemand een aansluiting kan krijgen maar de buurman niet. Die zit dan toevallig net op een ander subnet van het kabelnetwerk dat niet geschikt is. Tsja, het is dus wel mogelijk...

Systeemspecs | Mijn V&A spulletjes | Mijn RIPE Atlas probe

• kamstra
  • Registratie: April 2001
  • Niet online

kamstra

ipso iure

Och, sinds wij ineens een ander CC numemr kregen in augustus hebben we nooit meer betaald, @home zou het nakijken, maar dat zijn ze vast ook vergeten....Nou ja, ik wil t ook wel gratis, daar niet van, maar wel raar natuurlijk

Huh..?? Neuh...bedankt | Qui habet aures audiendi audiat

• Kippenijzer
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 05-08 11:58

Kippenijzer

McFallafel, nu met paardevlees

kamstra schreef op 28 januari 2003 @ 14:11:
Och, sinds wij ineens een ander CC numemr kregen in augustus hebben we nooit meer betaald, @home zou het nakijken, maar dat zijn ze vast ook vergeten....Nou ja, ik wil t ook wel gratis, daar niet van, maar wel raar natuurlijk
NOFI, maar, zegt de term "naheffing" je iets? Dat gaat lullig en duur worden...

• Olaf van der Spek
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Kippenijzer schreef op 28 januari 2003 @ 14:17:
NOFI, maar, zegt de term "naheffing" je iets? Dat gaat lullig en duur worden...
Niet duurder dan dat hij het nu zou betalen hoor.
Er is trouwens een (grote) kans dat er helemaal geen naheffing komt

• joosd
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 05-08 10:04
reken maar op een naheffing ik ken gevallen die genoeg gezeik hebben gehad daarover

• Scatman_II
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 25-07 10:04

Scatman_II

R9500 Pro >:)

_-SToFFeL-_ schreef op 28 January 2003 @ 11:20:
ik dacht al

[...]

"damn, dure installatie!" :+
Idd, kzat ookal ff te kijken 8)7

OC / CM - Begint eer ge Bezint

• Xandrios