HD + cd-rom op prim. IDE is slecht voor HD

Pagina: 1
Acties:

• ijspinguin
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 10-09-2025
Mijn Pa heeft een systeempje bij DES gekocht. Achterop zit een garantie sticker. Als je de kast op wilt maken vervalt de garantie. De laatste tijd gaat branden zwaar ....slecht. Ik ga dat onderzoeken. Wat blijkt? Op de sec. IDE staan de cd-rom (52x) en de brander. Vandaar al die bufferunderruns als ik on the fly wil branden. Dus zeg ik tegen mijn pa: "Ga maar naar DES en laat ze die cd-rom op de primaire IDE zetten." Bij DES waren ze het daar niet mee eens. Dat ging ten koste van de Harddisk zeiden ze. Dus nu kan ik zelf die kast openmaken en die stekkertjes omzetten. Nu is mijn vraag: Wat klopt er van dat DES verhaal? :?

Verwijderd

Als je ze geloofd laat je ze een tweede controller toevoegen en zet je alle apparaten ieder op 1 kabel ;)

Mijn ideale samenstelling:

HDD+CD Lezer op 1 kabel
Brander op andere kabel

Verwijderd

niet veel,...
het werkt of het werkt niet,...

vraag ze maar eens naar de schade die het dan op zou leveren...
de hd crasht of zo??

• Twynn
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 29-01 07:49
Nope.. Het probleem is dat de performance van de HDD omlaag zou kunnen gaan.. (dit is zo als er een pio mode 4 device en een UDMA device op dezelfde kabel zitten..)

• ijspinguin
De schijf is UDMA /7200 RPM en er zit een HPT 366 op het mobo gebakken; een Abit BE6. Ik ga hem gewoon omstekkeren, maar dan wil ik geen gezeur over garantie.

• Bulldog
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Dit ttopic is verplaatst van [forum=6] naar [forum=21] :).

• ijspinguin
Ha, bedankt. :)

Verwijderd

Tja... een losse SCSI-cdromdrive & controller, of een losse IDE-controller lossen je probleem ook op.

Wist ik niet eens, dat anno 2001 men nog systemen dichtplakt met stickers, waarbij je de garantie verbreekt als je de sticker verbreekt.

Leuk voor dat bedrijf, kunnen ze elke keer geld vangen als je een harddisk of dvd-speler ofzo bij wilt inbouwen, zonder garantie te verliezen.

je hebt toch garantie op alle onderdelen afzonderlijk, dus waarom zou je dan garantie over een compleet systeem moeten hebben?
Pagina: 1