modem vindt geen kiestoon, werkelijk vaag...

Pagina: 1
Acties:

• Tjeerd
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 16-08 12:22

Tjeerd

Be Original, Be Yourself.

Topicstarter
Ik heb thuis een ISDN-centrale met een Quatrovox, werkt allemaal al 3 jaar perfect. Internetten met een ISDN-adapter heeft altijg goed gewerkt. (Heb er mee ge-Superwebt, Quickonline, WISH Click & Dial, werkt allemaal perfect).

Maar, nu heb ik dus een Wanadoo Hometime abonnement, ik dus een 56k6 modem gekocht (ga dus weer een stap achteruit :'(), maar nu komt het probleem, het hele modem werkt goed (tis een Wisecom 56k (5614EV1g)), aangesloten op COM2, diagnostics zijn ok, enzovoorts.

Maaar....als ik dan probeer in te bellen: geen kiestoon/no dialtone error.

Ik heb de volgende dingen al gechecked:
-heb 3 verschillende telefoonkabels geprobeerd tussen poort 2 van de Quatrovox en de modem, blijft foutmelding geven
-telefoon werkt gewoon goed op poort 2 van de Quatrovox
-telefoonkabeltje zit in de RJ-11 aansluiting van de modem
-0 er voorzetten (0 <- om een buitenlijn te kiezen)
-niet wachten op kiestoon uitzetten in Windows
-komma nul voor het inbelnummer zetten werkt niet
-heb verschillende inbelnummers geprobeerd
-heb mobiel gebeld naar poort 2 van de Quatrovox(ff telefoon aangesloten), gaat gewoon over
-heb de nieuwste Win2K-drivers gedownloadt van de Wisecom-site

Niets schijnt de 'no dialtone' error op te lossen :(.

Is er iemand die nog verdere tips heeft, of wat zie ik over het hoofd?

----

update: ik heb wat gezocht op internet, dit kwam ik tegen:
Bijna goed...

De buitenste draadjes van je rj11 connector zijn als het modem niet gebruikt
wordt doorverbonden met de middelste 2 om andere apparatuur uit te schakelen
als het modem gebruikt wordt.

Wat kan er nu fout gaan:
- Aarde van kpn is aangesloten (linksonder)
- Er is een zogenaamd B - EB lusje gemaakt (vroeger o.a. nodig om de bel te
laten gaan)(rechtsonder met rechtsboven)

Oplossing:
- verwijder alle draden die niet op de middelste 2 aansluitingen zitten (in
je telefoondoos normaal de onderste 2)
...

Lijkt me erg stug, ik heb vandaag bij Computerland de modem gekocht (verpakking ziet er trouwens niet nieuw uit) en m'n ISDN-gebeuren/Quatrovox is nog maar 3 jaar oud. |:(.

www.tjeerd.net - To repeat what others have said, requires education, to challenge it, requires brains.

• Tjeerd

Tjeerd

Topicstarter
Hijs niet fijn, als ik een ath1>com2 doe in de DOS-prompt neemt ie de hoorn van de haak ahw, maar ik hoor daar ook geen kiestoon.

Als ik bijvoorbeeld ga inbellen via Windoos, hoor je een soort van ingesprek-toon lijkt het, maar dan met kortere beeps - itt tot een telefoon die in gesprek is, dat duurt langer - en tussenpozen van ongeveer een seconde, wtf voor modem he'k gekocht? En wat is er aan de hand?

www.tjeerd.net - To repeat what others have said, requires education, to challenge it, requires brains.

• Pc123
  • Registratie: Oktober 2000
  • Nu online
Deze error komt vaak voor als je niet de goeie drivers hebt.

• Tjeerd

Tjeerd

Topicstarter
Zou dus kunnnen da'k de verkeerde drivers heb. Ik heb er een CD bij gekregen, maar daar staan al1 Windows 98 en 95-stuurproggies op.

Zoals ik al schreef, he'k dus de laatste drivers van de Wisecom-site gedownloadt, geinstalleerd onder Windows 2000 en als ik dan een Diagnose doe, komt daar mooi info uit de modem tevoorschijn, al1 wel 1 error:

AT+GMM : COMMAND NOT SUPPORTED

Alle andere AT-strings in de diagnose worden door het modem met OK beantwoord.

Ik heb ook even een Compaq 56k-externe driver geinstalleerd en die pakt-ie-ook, maar ook daar krijg ik dezelfde fout en dus ook geen dial-tone.

Maar 't lijkt mij, dat als ik een ATH1>com1 commando geef in de prompt, dat ie op z'n minst een kiestoon moet laten horen, dus als het daar al fout gaat...

Verwijderd

Moet je ff proberen een , voor je nummer in te tikken.
bijv ,0,0104543453.
, = pauze

/edit : shit, ik heb niet goed gelezen, je had dat geprobeerd...sorrie, dan weet ik het niet

• Tjeerd

Tjeerd

Topicstarter
Ik ga verder met mijn verhaal, ik heb een no-name 56k PCI interne kaart geprobeerd van iemand anders en die werkt wel perfect onder Windows 2000. Ik had daar geen drivers voor, maar ik ben er achter gekomen door wat speurwerk dat er een CTX (?)-chippie opzat, ik dus gezocht op internet en idd ik kwam uit bij www.creatix.de, daar de drivers naar binnen gehaald en geinstalleerd. En die kaart werkt nu goed, xit nu analoog ingebeld via Wanadoo Hometime.

Dus het probleem zit hem werkelijk in de software die ik installeer voor die externe 56k-modem volgens mij, en ik maar denken dat externe 56k-modems geen specifieke drivers nodig hadden (agz ik er van uit ga dat generic drivers voor de meeste 56k-modems van tegenwoordig wel werken).

Maar, die 56k Wisecom die'k bij Computerland heb gehaald, heb ik nog steeds geen goeie drivers voor, denk da'k die dan maar terug ga brengen en inruil voor een E-tech versie, want Wisecome krijg ik niet aan de praat in mijn geval. :7.

• Tjeerd

Tjeerd

Topicstarter
Owkeej om deze topic mooi af te sluiten:

De nieuwe externe 56k-modem die ik bij computerland gehaald had, was dus gewoon kapot :+.

Heb een Twister model gekregen in ruil voor dat wazige Wisecom apparaat en dit kreng werkt perfect :D.

• kamerplant
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Had ik aantal jaren geleden ook, dat ie geen kiestoon had.
Wat bleek: De modem was gewoon kapot. |:(

Probeer jij ook maar eerst eens een andere modem, het zal me niet verbazen als ie ook dood is. :(

🌞🍃

Pagina: 1