Wachten op NVIDIA NFORCE?

Pagina: 1
Acties:

• compubink
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 12:33

compubink

...====...

Topicstarter
Ik ga binnekort op de hccdagen een nieuwe pc aanschaffen (onderdelen).

Ik ga in ieder gevaal een
AMD ATHLON XP 1800+,
512MB DDR RAM
goede cooler
nieuwe kast
Kopen.

Nu weet ik nog niet zeker of ik er een moederbord ga kopen. Ik heb hele goede verhalen gehoort over de MSI KT266a PRO-RU en de ABIT KR7a-raid.

Maar wat moet ik nu doen? Een van deze 2 moederborden kopen, of wachten op de NVIDIA NFORCE?

Ik neem aan dat de NFORCE nog niet beschikbaar is op de hccdagen?

En wat voor kast raden jullie aan? Ik heb liever geen bigtower, maar het liefst een met 4 5,25inch uitbereidingssloten. En er moet natuurlijk een goede airflow in mogelijk zijn.

Alvast bedankt,

TheB'OIss

• siggy
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 16-08 11:20

siggy

Wait.... what?

wachten wachten wachten....je kunt blijven wachten,,,,

"I don't take life too seriously, no one gets out alive anyways..."

• Splatter
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 26-11-2021
Mijn theorie over wachten op nieuwere hardware:
"je kunt wel blijven wachten" :)
case:
Afbeeldingslocatie: http://www.tweakshop.nl/img/case/els601/gen-d/els601-front-white-black-open-big.jpg

• Subz
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
LAs kast zou ik zeggen neem de chieftec dx-01-bd helemaal zwart met een deurtje is een vet mooiekast en je kan er sowieso 2 fans voorin kwijt en 2 boven in aan de achter kant en hij is te koop @ www.tweakshop.nl

• Subz
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
Damn te laat maar ik hep die zwarte en ben er zwaar te vreden over

• compubink
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 12:33

compubink

...====...

Topicstarter
Op donderdag 01 november 2001 16:37 schreef _subzero_ het volgende:
LAs kast zou ik zeggen neem de chieftec dx-01-bd helemaal zwart met een deurtje is een vet mooiekast en je kan er sowieso 2 fans voorin kwijt en 2 boven in aan de achter kant en hij is te koop @ www.tweakshop.nl
Das zeker een mooie kast, maar wat voor voeding moet je er dan bijnemen?
En wat is dan de totaalprijs?

Thnx

• Sick Nick
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 17:17

Sick Nick

Drop the top!

Op donderdag 01 november 2001 16:30 schreef compubink het volgende:
Ik ga binnekort op de hccdagen een nieuwe pc aanschaffen (onderdelen).

Ik ga in ieder gevaal een
AMD ATHLON XP 1800+,
512MB DDR RAM
goede cooler
nieuwe kast
Kopen.

Nu weet ik nog niet zeker of ik er een moederbord ga kopen. Ik heb hele goede verhalen gehoort over de MSI KT266a PRO-RU en de ABIT KR7a-raid.

Maar wat moet ik nu doen? Een van deze 2 moederborden kopen, of wachten op de NVIDIA NFORCE?

Ik neem aan dat de NFORCE nog niet beschikbaar is op de hccdagen?

En wat voor kast raden jullie aan? Ik heb liever geen bigtower, maar het liefst een met 4 5,25inch uitbereidingssloten. En er moet natuurlijk een goede airflow in mogelijk zijn.

Alvast bedankt,

TheB'OIss
Je gaat een XP1800+ en 512 MB DDR, en daar wil jij als grafische chip een GF2 MX bij doen?
Zo nee, neem dan de KT266a chipset in plaats van de Nforce. Want anders betaal je dus extra voor iets wat je niet gaat gebruiken.

Verwijderd

Op donderdag 01 november 2001 16:55 schreef compubink het volgende:

[..]

Das zeker een mooie kast, maar wat voor voeding moet je er dan bijnemen?
En wat is dan de totaalprijs?

Thnx
Ik heb een kast van Chemming Server Tower. met 6 * 5 1/2, intern plaats voor 6 hardeschijven die gekoeld worden. En neem van mij aan dat raakt echt vol. Heb extern 1 bracket voro hd. maar op hcc koop ik er nog een bij. Je voeding raad ik een Enermax aan 350 Wat of meer misschien wel 420 Watt. Koop wel een nieuwe Enermax eentje met een goed deksteltje, vraag er even om of dat zo is.

Enne goed koelen je kast!
groetjes
Art

• tazzman
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 05-01 10:48

tazzman

a real boardmonkey

Ik heb zelf de linker op de foto maar dan de Antec SX1030BEC variant dus *geen* chieftec kast.

Bij Ned-Cool hadden ze die te koop toen. Mijn mooie zwarte Antec, inclusief Antec SX303 300watw PSU met SmartPower(tm) en 2x fluisterstille Antec 80mm fans was 365,00 meen ik.

Goede deal vond ik en ik ben nog altijd ENORM blij met mijn kast. Ik had er ook 2x 80mm Sunons bij besteld maar oi oi oi wat waren die dingen LUIIDDD.. Alsof ik bij ons in het server hok stond :) Dus ook maar bij Ned-Cool nog 2 Antec 80mm fans besteld en deze zijn heelijk stil. Natuurlijk hoor je mijn kast wel met 4x80mm fan er in op 12V maar het is STUKKEN beter dan met die Sunons. En ze koelen even goed.

Dus ik heb nu een Antec kast met Antec voeding en 4 Antec 80mm fans en ik ben d'r bijzonder happy mee. Helaas is Ned-Cool niet meer ... toch? Was een prima zaak.

Het nieuwe speelgoed: een Saab 9-3 Aero (absoluut, helemaal en compleet fantastisch....)

• Rick2001
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 09-08 01:10

Rick2001

9950X delidded en direct die

Reken er in ieder geval maar op dat je met N-Force boarden slechter FSB overclocken kunt omdat dit nogal problemen geeft met je AGP slot.
Daarnaast is het inderdaad onzinnig om een extra G-Force2MX te betalen, die eropzit, en deze niet te gebruiken.
KT266A dus. :)
Verder rulen ANTEC/CHIEFTEC/CHENMING kasten voor het geld wat ze kosten.
Kijk ook op

/reclame modus aan
www.tweakshop.nl
/reclame modus uit

MESHIFY 2XL - MSI X670E CARBON - 9950X - 32GB DDR5 LEXAR 6400 - RX 9070 - GIGABYTE M32UC 4K 160HZ - ALPHACOOL UT60 420 & 360 & 1080 - LAING DDC1+ - TECHN CPU - CORSAIR AX850 - 3x9100PRO 4TB - 2x850PRO 2TB - U.2 7.68TB + OPTANE P5800X + KINGSTON G5 8TB

Pagina: 1