Spacer op een AMD XP

Pagina: 1
Acties:

• -=MOL=-
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 27-11-2019

-=MOL=-

R.I.P. TEC 172W 23-10-2002 :(

Topicstarter
Heeft het nut om bij de AMD XP processor ok een spacer te gebruiken net als bij de tbird's?

Die dingen zijn toch alleen om het afbrokkelen van de core te voorkomen, of scheelt het ook in temperatuur?

[Asus A7V266-E][AMD XP 1700+ (water cooled)][Hercules GF3 Ti500][256 MB Crucial DDR][SB Live 5.1][2 x 40GB][3com 3c905ctx-m]

Verwijderd

Dat ligt er maar aan welke soort spacer je gaat gebruiken 8-)

Verwijderd

Op donderdag 01 november 2001 20:44 schreef Nebuchadnezzar het volgende:
Dat ligt er maar aan welke soort spacer je gaat gebruiken 8-)
jaja, hij is lijp hoor! :)

weet niet, mail AMD er eens over of vraag het aan je lokale hardwareboer.

• Rick2001
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 26-01 14:40

Rick2001

9950X delidded en direct die

Je hebt voor deze cpu's een nieuw model spacer nodig en ja, als je een zware cooler plaatst of zeker wilt zijn dat er niets afbrokkeld moet je zo'n spacer aanschaffen en gebruiken.
Kwa cooling maakt het niets uit. Word er niet koeler op.

MESHIFY 2XL - MSI X670E CARBON - 9950X - 32GB DDR5 LEXAR 6400 - RX 9070 - GIGABYTE M32UC 4K 160HZ - ALPHACOOL UT60 420 & 360 & 1080 - LAING DDC1+ - TECHN CPU - CORSAIR AX850 - 2x990PRO 2TB - 1x9100PRO 4TB - 1xNM1090PRO 2TB - 2x850PRO 2TB - U.2 7.68TB+400G

Verwijderd

Ik ga het niet voor je testen, maar het zal ongetwijfeld 1 of 2 graden (Fahrenheit) uitmaken als je de geleidende spacers gebruikt tenminste ;)

• Amd RuLuzzz
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 10-02 15:01
Als j zo'n ding gebruikt dat heb je veel minder mans dat je hem ok te hard aandrukt.

Verwijderd

Dus bevelen jullie het nou aan om een spacer te gebruiken voor alle zekerheid?

Verwijderd

Ik zou zo'n ding wel kopen. Het kost haast niks en je heb meer zekerheid dat je je CPU niet molt door te hard aan te drukken *D

• SmokeyTheBandit
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 13-02 16:12

SmokeyTheBandit

DOCer met Pensioen

Ja maar passen die dingen nu op de Athlon Xp of niet ????

Turn it off and on again.

• -=MOL=-

-=MOL=-

Topicstarter
Dat is dus ook mijn vraag, krijg morgen de cpu binnen als het goed is.

Als ze er zijn, weet dan iemand waar?

[Asus A7V266-E][AMD XP 1700+ (water cooled)][Hercules GF3 Ti500][256 MB Crucial DDR][SB Live 5.1][2 x 40GB][3com 3c905ctx-m]

Verwijderd

Op donderdag 01 november 2001 22:55 schreef Smokey_The_Bandit het volgende:
Ja maar passen die dingen nu op de Athlon Xp of niet ????
Denk nou eens na! Kijk eens naar het onderstaande plaatje. Je kunt toch zo zijn dat dat niet past. En die spacers voor de athlon XP komen ook wel alleen dat duurt ff. ;)

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/i.dsp/1002143663.jpg

Verwijderd

Ze bestaan al hoor ;) Zo'n spacer kan je zelfs op de AthlonXP plaatsen:

Afbeeldingslocatie: http://www.viperlair.com/images/reviews/hardware/cpu/shim/angle.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.viperlair.com/images/reviews/hardware/cpu/shim/newshim.jpg

Verwijderd

Nu alleen nog ff wachten totdat ze ook in NL verkrijgbaar zijn. Of zijn ze dat ook al? ;)

Verwijderd

Helaas, volgens mij nog niet verkrijgbaar in Nederland (jammer) })

Verwijderd

Die plaatjes van je doen het niet dus volgens mijn zijn ze er nog niet eens! :+

Ik zag net bij Oc-Shop hetvolgende staan:

Spacer used for socket A CPUs.

Afbeeldingslocatie: http://www.ocshop.nl/website/pics_products/spacer1-217.jpg

Het lijkt me alleen niet dat deze ook op de Athlon XP passen! :'(

Verwijderd

Nee, die zullen zeker weten niet passen, maar die van mij wel :)

Kan je die plaatjes niet zien, Brabus :?

Verwijderd

Nee, of het duurt wel heel erg lang om ze te laden!

Verwijderd

Okee, bekijk ze hier dan maar: ViperLair B-)

Wat is er met je Internet aan de hand, Brabus :?

Verwijderd

Die hele site doet het bij mij niet!? :?

• Rick2001
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 26-01 14:40

Rick2001

9950X delidded en direct die

Die plaatjes doen het echt wel. Is die site soms in je banlist. LOL
Met een zware cooler is het echt aantebevelen een spacer te gebruiken.

MESHIFY 2XL - MSI X670E CARBON - 9950X - 32GB DDR5 LEXAR 6400 - RX 9070 - GIGABYTE M32UC 4K 160HZ - ALPHACOOL UT60 420 & 360 & 1080 - LAING DDC1+ - TECHN CPU - CORSAIR AX850 - 2x990PRO 2TB - 1x9100PRO 4TB - 1xNM1090PRO 2TB - 2x850PRO 2TB - U.2 7.68TB+400G

• Daneel
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 20-02-2025
Maar wat nu als je de ruimte voor de core en bridges zo ruim maakt dat deze geen contact maken? Is de core wel even dik?
Zoja, dan even mijn bestaande spacer dremelen en klaar is Kees.

• metoo
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 06-06-2022
http://shop.freezinghardware.nl/
Die heeft ze, de spacers voor de XP zijn dunner

Epox8RDA+ XPThorton2000+@3200+ Radeon9800SE@Pro Plextor 12/10/32A 80GB 7200 8MB XPpro

• johnny.xxx
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 24-03-2025
je kan gewoon een normale spacer gebruiken maar die moet je dan wel aan de onderkant afplakken met plakband want anders maken AL je bruggen contact, en ik weet niet wat dat met je XP doet ;)

Verwijderd

Op donderdag 06 december 2001 23:43 schreef johnny.xxx het volgende:
je kan gewoon een normale spacer gebruiken maar die moet je dan wel aan de onderkant afplakken met plakband want anders maken AL je bruggen contact, en ik weet niet wat dat met je XP doet ;)
YEP, hij heeft gelijk. Ik heb de oude coper spacer erop zitten met een plakbandje over de brugjes!

Draait als een speer en bij mij scheelde het ook nog eens behoorlijk wat graadjes....

6 pogingen + overclocken zonder spacer allemaal idle ronde 45graden (XP 1600+ @ 1575)

1 poging MET spacer + overclocken 39graden idle (XP 1600+@1700)

Verwijderd

een non-conductive T-bird shim werkt prima

Verwijderd

Op donderdag 06 december 2001 23:50 schreef igor het volgende:

[..]

YEP, hij heeft gelijk. Ik heb de oude coper spacer erop zitten met een plakbandje over de brugjes!

Draait als een speer en bij mij scheelde het ook nog eens behoorlijk wat graadjes....

6 pogingen + overclocken zonder spacer allemaal idle ronde 45graden (XP 1600+ @ 1575)

1 poging MET spacer + overclocken 39graden idle (XP 1600+@1700)
Die 45graden idle is zowiezo al veel te hoog, dat haal ik ook met luchtkoeling....alleen dan zelfs stressed!!
Dus er zat iets niet goed in ieder geval..

Verwijderd

Ik heb zo'n spacer voor een XP pas eens even getest, krijg de boel niet aan de praat (mobo kaduuk denk ik) dus weet niet hoe het zit met de temperatuur, maar het lijkt er wel op dat ie met dat ding ertussen niet over het hele oppervlak vd core contact maakt! ik had de core ingesmeerd met prut en toen die coolermaster derop geklemd, maar toen ik em eraf haalde zag ik niet een mooi vierkant afdrukje maar een kleiner oppervlakje met 1 of 2 afgeronde "kanten" zeg maar...

spacertje ziet er verder wel helemaal recht uit en ik zie geen ruimtes tussen de spacer en de cpu of iets dergelijks.
hij komt bij lebos pc factory vandaan overigens (F22,50)

Verwijderd

Mijn (zelf gemaakte) plastic spacer werkt prima op de XP.

• -=MOL=-

-=MOL=-

Topicstarter
Dabit, kun je er voor mij ook 1 maken? Of vind je dat teveel werk?

/offtopic
Dabit, ga je nog naar de cpl lanparty volgend jaar?
offtopic

Verwijderd

Op vrijdag 07 december 2001 03:09 schreef NoStra het volgende:

[..]

Die 45graden idle is zowiezo al veel te hoog, dat haal ik ook met luchtkoeling....alleen dan zelfs stressed!!
Dus er zat iets niet goed in ieder geval..
1 ding....de spanningsstabilizatoren zitten vlak om de socket, die dingen worden HEET als je die niet koelt met lucht van een luchtkoeler op je cpu, dan warmen ze je pcb op! Als dat gebeurt.......er zit maar 2 cm verden aan de andere kant van de pcb een temp sensor!!!!!!!

Moet je eens een ventilator tegen je pcb laten blazen aan de achterkant, al is het maar heeeeeeeel zacht, temp VLIEGT naar beneden....

Dus je statement klopt al niet helemaal

Verwijderd

Dus het is bedrog van je tempsensor? Je echte core temp zal in principe er niet minder om hoeven worden met spacer..

Verwijderd

Yep is bedrog!

Hij meet de temperatuur die van de proc afkomt en eerst door een klein stukje lucht moet. Maar hij meet natuurlijk ook de pcb temp waar hij opzit!
Als je dat verwarmt of kouder maakt via de achterkant dan meet hij ineens een veeeel koudere waarde!

Ik heb waterkoeling en als ik een ventilator richting mijn waterblok zet (dus op de componentenzijde) scheelt me dat al 5graden (80mm laag cfm) Maar hij knalt altijd op bepaalde snelheden van je cpu (bij mij >1700mhz) of ie nou 33graden is (door een zeer koude kamer) of 45graden, maakt nietuit....knalt altijd.
Dus het is bedrog van je tempsensor? Je echte core temp zal in principe er niet minder om hoeven worden met spacer..
Je core kan er zeker wel minder warm door worden, want je hele core wordt ook rondom warm (dus die 0,6 mm straalt ook naar de zijkanten uit) als daar ook koper zit wat contact maakt met je waterblok....tja...hij koelt gewoon iets beter. Ik heb het tot nu toe met al mijn procs gehad dat ie koeler bleef met de spacer die ik heb.

• hellegers
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 29-09-2009

hellegers

www.foksuk.nl

diverse spacers zijn te koop bij www.funcomputer.de
voor 8 eurootjes :)
ik ga er het een en ander bestellen maar twijfel nog over een spacer....

AMD Athlon XP 2600, abit nf7 , 2x 256 crosair platinum pc 3200, ti 4200 64mb DDR, 80 gig seagate HDD, 40x liteon brander, 16x liteon DVD,in een lian li pc-60 kastje met een enermax

• Kaj.
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

Kaj.

1 LED is niet genoeg

CME->DOC

Edit: zullen we dit bejaarde topic lekker weer terug laten zakken?
Pagina: 1