Toon posts:

SCSI kaart verrot?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Als ik windows 2K opstart is het nog maar de vraag of ik m`n scsi schrijver kan gebruiken.

De ene keer met opstarten pakt hij hem, en de andere keer weer niet. Dan moet ik hem helemaal uitzetten en dan weer aanzetten, want restart werkt niet.
M`n scsi kaart dan.

Dit is heel irritant, ik heb al een aantal keer opnieuw windows 2000 geinstalleerd en het is elke keer hetzelfde.
(windows XP geeft hetzelfde probleem)
Nou is het mijn vraag waar ligt het aan, m`n scsi-kaart of m`n mobo of aan iets anders.

Alvast bedankt.

Oh ja hardware:
Asus P4B mobo
Tekram DC-315U scsi

Voor de rest:
SB live 1024
MSI geforce 2 pro 64 mb
Pinnacle PCTV Rave
gaar netwerk kaartje van Sitecom

Verwijderd

Topicstarter
hallo?

• I.R. Overclocked
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 02-05-2025

I.R. Overclocked

Stupid Intell...

Euh, ff je pci slot schoonmaken. Je kan tegenwoordig van die spuitbussen met lucht kopen, die zijn wel handig daarvoor...

*I.R. gebruikt de search: 'point ' was geen geldig woord, veranderd naar 'point'

• Phuncz
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Phuncz

ico_sphere by Matthew Divito

Het KAN aan vanalles liggen. Het kan de writer zelf zijn, te snelle boot kan ook (met Zip Drives is dat toch...).

Prik er eens een ander SCSI apparaat op.

Verwijderd

Topicstarter
Op donderdag 01 november 2001 17:24 schreef Sharkbyte het volgende:
Het KAN aan vanalles liggen. Het kan de writer zelf zijn, te snelle boot kan ook (met Zip Drives is dat toch...).

Prik er eens een ander SCSI apparaat op.
Ik heb er maar 1, en de schrijver is het volgens mij niet, want in m`n hardware instellingen ziet hij m`n scsi kaart gewoon niet, pci-slot schoonmaken, mobo is nog niet zo oud, dus daar kan het niet aan liggen, denk ik

• I.R. Overclocked

I.R. Overclocked

Stupid Intell...

Hebben we het hier eigenlijk over je SCSI kaart of je brander die niet word gevonden??

*I.R. gebruikt de search: 'point ' was geen geldig woord, veranderd naar 'point'

• I.R. Overclocked

I.R. Overclocked

Stupid Intell...

ok

Verwijderd

Topicstarter
niemand een antwoord?

Verwijderd

Ik zou eerst maar eens beginnen met het opnieuw plaatsen van je SCSI controller in een PCI slot.
Hoe zit het eigenlijk met de detectie van zowel je SCSI controller en je CD-R/RW tijdens de POST? Worden ze wel beiden herkend?
Als dat zo is, dan is het iets softwarematig.
Zoniet, dan kan je dus proberen om eerst alleen de SCSI controller opnieuw in een PCI slot te plaatsen (dus zonder je CD-R/RW), en maak inderdaad je contactpuntjes even schoon met een zachte doek. Pas wel op voor statische electriciteit.
Geef daarna een paar keer een reboot. Als dat leidt tot de detectie van je SCSI controller tijdens de POST, dan zet je je CD-R/RW op je SCSI kanaal. Daarmee kan je de mogelijke oorzaak vinden.
Controleer ook even je kabel, en let goed op de terminatie van je SCSI kanaal.
Ondanks de geruchten die er op GoT heersen dat je tegenwoordig je SCSI kanaal niet meer hoeft te termineren (wat de grootste onzin is trouwens), is het van belang dat dat in orde is. Het beste is om een kabel te hebben met een actieve terminatie aan het einde van de kabel.
Doe ook eens een "Clear CMOS" op je moederbord, zonder al je PCI kaarten. Dat gaat meestal door een jumper op je mobo te verzetten.
Geen softwarematige clear CMOS d.m.v. een programma, want dat werkt lang niet zo goed, als een hardwarematige.
Zo, je hebt weer wat te doen. :)
Pagina: 1