Toon posts:

Inloggen met putty op redhat server werkt niet....

Pagina: 1
Acties:
  • 106 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik snap er niks van. Ik kan niet inloggen van mijn computer in het netwerk op mijn server. Ik krijg dan het scherm wel te zien, dan tik ik mijn naam en wachtwoord in en dan zegt ie verkeerd wachtwoord. Eerst deed hij dit niet.

Weet iemand misschien waar het aankan liggen? Ik heb mijn wachtwoord enzo wel goed.

:7

Verwijderd

Op donderdag 01 november 2001 16:20 schreef tuurtnt het volgende:
Ik snap er niks van. Ik kan niet inloggen van mijn computer in het netwerk op mijn server. Ik krijg dan het scherm wel te zien, dan tik ik mijn naam en wachtwoord in en dan zegt ie verkeerd wachtwoord. Eerst deed hij dit niet.

Weet iemand misschien waar het aankan liggen? Ik heb mijn wachtwoord enzo wel goed.

:7
cAPslocK ?? :?

• 0siris
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 17:19
klinkt misschien overbodig, maar als je een ssh verbinding als gebruiker root probeert op te zetten met putty, moet je wel aangeven in je config dat gebruiker root rechtstreeks mag inloggen. Ik weet niet of je als root of als gewone gebruiker probeert in te loggen?

ach...in een volgend leven lach je er om!

Verwijderd

Op donderdag 01 november 2001 16:24 schreef 0siris het volgende:
klinkt misschien overbodig, maar als je een ssh verbinding als gebruiker root probeert op te zetten met putty, moet je wel aangeven in je config dat gebruiker root rechtstreeks mag inloggen. Ik weet niet of je als root of als gewone gebruiker probeert in te loggen?
Dat is geloof ik alleen bij telnet standaard uitgezet.
Tenminste op de laatste servers die ik geinstalleerd heb staat het standaard aan...

• 0siris
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 17:19
Op donderdag 01 november 2001 16:28 schreef trebel het volgende:
Dat is geloof ik alleen bij telnet standaard uitgezet.
Tenminste op de laatste servers die ik geinstalleerd heb staat het standaard aan...
Geloven doe je maar in de kerk :P
Standaard mag je niet als root inloggen met ssh (tenzij redhat fijn dit soort dingen aan zijn laars lapt...zou me niet verbazen verder :)

ach...in een volgend leven lach je er om!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb SSH 2.0. Normaal kon ik gewoon inloggen als root en gebruiker. Maar nou doet geen een van beiden het...

• Eegee
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 17:13
Ik had zoiets ook, maar toen had ik gewoon de verkeerde SSH protocol versie gekozen...
Ik krijg het scherm met inloggen wel, maar dan wil ik inloggen en tik alles goed in, dan zegt ie van incorrect password....
Ja, dat zei je al eerder... Ik zei dus dat dat misschien door een verkeerde SSH protocol versie komt, omdat ik dat ook had met PuTTY. Connection -> SSH -> Preferred SSH Protocol version. Ik d8 bij mezelf (ook?) dat ik SSH 2 had geinstalleerd, maar dat werkte niet. Nou staat ie dus maar op 1. Kan best dat dat niet zo veilig is of zo, maar ik heb verder nog niet gekeken hoe ik v2 werkend kan krijgen.

Of delete of hernoem anders putty.rnd in je putty dir (bij mij staat 't gewoon in c:\windows). Dan vraagt ie wel weer of die key geaccepteerd mag worden of zo iets.

Verwijderd

Topicstarter
Ik krijg het scherm met inloggen wel, maar dan wil ik inloggen en tik alles goed in, dan zegt ie van incorrect password....

• Jordi
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

Jordi

#1#1

Je hoeft over 1 probleem geen 4 topics te openen hoor. Crossposten is niet de bedoeling... en dat is jou al eens eerder gezegd. Volgende keer een waarschuwing.
Hier verder graag: [topic=309471]

Het zal wel niet, maar het zou maar wel.

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.