Chello NIC gebruiken achter Router?

Pagina: 1
Acties:

• TAD77
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 26-10-2025
Beste Tweakers,

Ik ben van plan om een Draytek V2200E router aan te schaffen om mijn Chello internet door te lussen naar twee pc's en een laptop.
In een posting hier op tweakers over Draytek werd gemeld dat de netwerkkaart van Chello na plaatsing van de router niet meer bruikbaar is (vanwege het vaste MAC-adres)
Door Draytek is mij per email verteld dat dit wel gewoon mogelijk is (ze vertelden er niet bij hoe).

Heeft iemand hier ervaring mee, kan je die netwerkkaart gewoon blijven gebruiken?

Groeten,
Tim

Je dorp heeft gebeld. Ze willen hun gek terug.

• KillerAce_NL
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

KillerAce_NL

If it ain't broke...

Je moet het Mac adres van je nic toekennnen aan je Router, staat vast wel in de handleiding, want van verschillende mensen heb ik begrepen dat de handleiding zeer goed moet zijn.

Heb je vast ip, dan is het niet van toepassing.

Verwijderd

heb je een com21 modem? dan heb je een vast IP dan maakt het niets uit wat voor mac adres je erachter knupt.. Als je een terayon oid hebt dan krijg je een adres van de DHCP dit is meestal ook vast omdat de DHCP server het MAC-adres van je internetkaart uitleest. Aan de hand daarvan krijg je dan een IP adres

• Rukapul
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 00:08
Het is allemaal heel simpel als je voordat je je NIC loskoppelt even je IP lease released. Vervolgens krijgt de router een nieuw IP nummer van de DHCP server. Klaar.

Anders moet je het MAC adres van de NIC clonen op de router. Iets meer werk.

In beide gevallen kun je de NIC prima op je interne netwerk gebruiken.