abit KT7E + duron 900 + Cooler Master

Pagina: 1
Acties:

• RedHat
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 19:24
eey,
ik heb een abit KT7E + een AMD Duron 900... heb hem zonder potloodstreepjes al op 1000 mhz gekregen, maarja, multiplayer hoger zetten is gevaarlijk heh, je pci slotjes enzo gaan ook sneller en je kan niet al te hoog

mijn pc op 900 mhz (9x100) is 38 graden idle en 45 graden stressed (loopt soms op naar 53!)... met een cheap ass coelertje niet slecht :D

Nu vraag ik me af, is unlocken mogelijk op een andere manier, want ik heb met veel moeite m'n cooler erop gehad, en om hem er nou weer vanaf te halen, geen trek in!

heb ook geen zin om m'n hele moederbord er weer uit te trekken enzow... dus: hebben jullie nog tips ofzo wat ik zou kunnen doen

search is brak (ga je zoeken krijg je page cannot be displayed :( )

• Amd RuLuzzz
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 10-02 15:01
Als je multipleir gelokt is kan je alleen de bus verhogen. Je moet mar eens proberen of hij gelokt is. Meestal zit er een klip waarmee je met de schroenvendraaier de koeler los kan maken en daan unlocken. Zoiet
__
\/

• RedHat
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 19:24
ah bedankt...... :) zallum zo ff op 950 zetten

Verwijderd

lees eerst maar de FAQ eens door...lijkt me verstandiger..
Volgens mij heb je niet echt in de gaten waar je mee bezig bent..

• AttiX
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 16-05 21:21
Op donderdag 01 november 2001 15:44 schreef Wesley het volgende:
multiplayer hoger zetten is gevaarlijk heh, je pci slotjes enzo gaan ook sneller en je kan niet al te hoog
Uhm, tis net anders om... To multiply (vermenigvuldigen).
Bij 9*100 is 9 de multiplier en 100 de snelheid waarop je FSB(front side Bus) loopt.

Als je toch de FSB wilt verhogen zonder dat de PCI kaarten sneller gaan lopen, dan moet je in je bios, de optie 133/33 aanklikken, inplaats van 100/33. Ik heb dit moederbord zelf ook een tijdje gehad en dat werkt perfect.. Jou processor werkt dan op 9*133=1200Mhz, naja, denk eigenlijk niet dat jou processor dat trekt... :(

Enige oplossing is dan een Schroevdraaier met een erg brede kop pakken en dan gewoon voorzichtig je cooler eraf halen.
Dan moet je je processor uit de socket halen(kwestie van hendeltje voorzichtig omhoog) op de processor zie je verschillende dingen staan, L1, L2 L3.. Je moet de L1 bruggen hebben. Pak een potlood(of vulpotlood is zelfs beter en verbind de tegen overliggende puntjes zodat je 5 streepjes naast elkaar hebt,( niet andersom, dus 2 streepjes) want dan ben je je proc kwijt :) )De streepjes mogen elkaar niet raken.

Ikzelf heb een Coolermaster EP-6i11, en die is er al een paar keer afgeweest. Geen problemen.. Tis trouwens een best goed koelblok als je uhm gebruikt in combinatie met een Fan-adapter :P

Naja, volgens mij is dit wel een duidelijk antwoord.