[W2k] Hoe WKS opnieuw domain te laten joinen

Pagina: 1
Acties:

• Metzie
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 20-05 17:23

Metzie

Nyaano !

Topicstarter
Wij hebben een probleem met een windows 2000 workstation.
Per ongeluk is op de domain controller (nt4) het computeraccount verwijderd. In het domein hebben we geen BDC
Na handmatig het computer account weer aangemaakt te hebben op de PDC, kon de workstation nog steeds niet inloggen.
Daarna geprobeert de workstation te disjoinen van het domein (in werkgroep configureren) maar dat werkt niet, de foutmelding luidt: The following error occured attempting to unjoin the domain haarlem, the revision level is unknown

Waneer we alleen de computernaam wijzigen lukt dat wel, maar bij het inloggen krijgen we dan een andere error: The system cannot log you on to this domain because the systems primary domain password is missing.

De eventlog heeft ook een errorevent: Event ID 5720, The session setup to the windows NT or Windows 2000 domain controller '<naam van pdc>' for the domain '<domeinnaam>' failed because the computer '<computernaam>' does not have a local security database account.

De vraag is dus hoe we deze workstation zonder herinstallatie toch in het domein kunnen hangen. Op de MS-Technet website en op de nieuwsgroepen is geen info te vinden over dit probleem. We hebben evenmin een ERD diskette.

Als iemand hier raad mee weet ben ik erg blij! O+ O+ O+

http://www.totalprogress.nl Computer reparatie en webdesign
I just hate it when the computer does what I tell it to do and not what I mean for it to do.

Verwijderd

Wat mij bij NT4 wel eens heeft geholpen.
Workstation lid maken van een werkgroep.
Opstarten en daarna lid van het domein maken.
Als het account pas is verwijdert kan het ook zijn dat je gewoon even moet wachten voor je hem opnieuw aanmaakt.

Verwijderd

Ik zou ten eerste nooit handmatig een workstation toevoegen in de Server Manager!

Ok, volgens mij de oplossing :
1. Verwijder Computer Account uit Server Manager
2. Synchroniseer het domein (of wacht 15 tot 30 minuten tot ie zelf heeft gesynchroniseerd)
3. Verander het workstation naar Workgroup (tijdelijk), daarna rebooten
4. Verander het workstation naar Domain, geef wel aan dat je een nieuw Computer Account wilt aanmaken en geef user en wachtwoord op van een user die lid is van de groep "Domain Admins"...daarna weer rebooten (het blijft Windows :) )

Als het goed is (werkt bij mij tenminste wel!) is het workstation weer te gebruiken.

Verwijderd

Heb je het werkstation al verwijderd met de servermanager (misschien staat hij nog in de lijst!)

• Metzie

Metzie

Nyaano !

Topicstarter
Op donderdag 01 november 2001 15:45 schreef DaffyD het volgende:

3. Verander het workstation naar Workgroup (tijdelijk), daarna rebooten
Het probleem is iets gecompliceerder.
De local admin wachtwoord was anders als het standaard WW wat we gebruiken. Daarom heb ik met een linux bootflop de sam gekraakt. Helaas heb ik de fout gemaakt de Syskey encryptie uit te zetten.

Waneer ik nu de pc in een werkgroep wil hangen krijg ik dus de volgende error als ik op apply druk: "The following error occured attempting to unjoin the domain Haarlem, the revision level is unknown."

I just hate it when the computer does what I tell it to do and not what I mean for it to do.

• Metzie

Metzie

Nyaano !

Topicstarter
Waneer ik in de server manager dubbelklik op het computer account krijg ik nog een andere vage error: The workstation does not have a trust secret

• [Jules]
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 20-05 12:54

[Jules]

Confusion in confusion

Zoals in de handleiding van die mooie linuxflop staat is het verstandig om op win2k syskey niet uit te zetten omdat je dan problemen krijgt wanneer het systeem deel uit maakt van een domein. In diezelfde handleiding staat ook hoe je dat zou kunnen verhelpen. Toch fijn, zo'n handleiding.

Knowing others is to be clever.
Knowing yourself is to be enlightened.
Overcoming others requires force.
Overcoming yourself requires strength.

• Metzie

Metzie

Nyaano !

Topicstarter
Op vrijdag 02 november 2001 14:52 schreef [Jules] het volgende:
Zoals in de handleiding van die mooie linuxflop staat is het verstandig om op win2k syskey niet uit te zetten omdat je dan problemen krijgt wanneer het systeem deel uit maakt van een domein. In diezelfde handleiding staat ook hoe je dat zou kunnen verhelpen. Toch fijn, zo'n handleiding.
Tja, heb verder de manual niet gelezen. :)
Anyway, bedankt, heb ff de manual online opgespoord
( http://home.eunet.no/~pnordahl/ntpasswd/ ) en ga het maandag verhelpen.

• Metzie

Metzie

Nyaano !

Topicstarter
Voor degenen die het zelfde probleem hebben.
De bovenstaande oplossing werkt goed, alleen is alles onder \security verborgen.
Om dit te verhelpen moet je je registry bewerken met Regedt32.exe, de security properties van de HKLM\SECURITY branch opvragen en dan het System + Administrator account full controll geven.
Daarna kan je in de andere post genoemde key verwijderen en kan je perfect je pc opnieuws in het domain hangen.

• mutsje
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 15-05 10:25

mutsje

Certified Prutser

Thanks.. dit heeft mij erg geholpen... geen reinstall van windows2000..

Verwijderd

np collega :)

• evol
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 22:59

evol

hello world

Metzie schreef op 19 november 2001 @ 14:50:
Voor degenen die het zelfde probleem hebben.
De bovenstaande oplossing werkt goed, alleen is alles onder \security verborgen.
Om dit te verhelpen moet je je registry bewerken met Regedt32.exe, de security properties van de HKLM\SECURITY branch opvragen en dan het System + Administrator account full controll geven.
Daarna kan je in de andere post genoemde key verwijderen en kan je perfect je pc opnieuws in het domain hangen.
Heb nu ditzelfde probleem, maar snap niet welke key ik nou moet verwijderen in me register...
Iemand die dit toevallig weet?

Move along people. Nothing to see here.

Pagina: 1