Airflow in CPU area

Pagina: 1
Acties:

• acidfever
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 06-01-2024

acidfever

I am allready working!

Topicstarter
Hi.....

Ik gebruik op het moment een oud model enermax voeding zonder 90mm fan direct boven de cpu.

|--------------|
| PSU | |
|----- | <- Zijaanzicht!
| ^ |
| Dicht! |
| |
|______________|

Zou het kunnen dat de cpu temp erg veel zakt als ik een nieuwe enermax koop met een 90mm fan direct boven de cpu?

|--------------|
| PSU | |
|----- |
| ^ |
| Fan ! |
| |
|______________|

En scheelt die nieuwe PFC functie bij de Enermax PSU's echt zoveel qua stabiliteit en energieverbruik?

Greetz

• acidfever

acidfever

I am allready working!

Topicstarter
Hmmm...tekeningetje komt er ook aardig ver*&%^&* uit zeg.

*Schop*

• Brent
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 14:12
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
|--------------|
| PSU |   |
|-----     |   <- Zijaanzicht!
|  ^         |
| Dicht!     |
|         |
|______________|

Zou het kunnen dat de cpu temp erg veel zakt als ik een
nieuwe enermax koop met een 90mm fan direct boven de cpu?

|--------------|
| PSU |   |
|-----     |
|  ^         |
| Fan  !     |
|         |
|______________|

En scheelt die nieuwe PFC functie bij de Enermax PSU's echt
zoveel qua stabiliteit en energieverbruik?

Zo goed :)?

Humanist | Kernpower! | Determinist | Verken uw geest | Politiek dakloos

Verwijderd

maak dan ff een jpgtje

Verwijderd

Nee denk het niet, ik zou iig geen nieuwe kopen

• marteltor
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 14:11
ik denk dat het wel wat uit maakt. De warme lucht die van je heatsink afkomt stijgt op en wordt gelijk naar buiten gegooid

• tazzman
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 05-01 10:48

tazzman

a real boardmonkey

Het lijkt mij beter om een 92cm of twee 80mm fans achterop de backplate te bevestigen (wel gaten boren in je kast natuurlijk).. :) Dat heb ik ook in mijn Antec SX1030BEC kast zitten. Er zitten daar dus 2 80mm fans DIRECT achter de CPU (op de KT7 zit het socket vrij dicht bij de backplate van de kast) en deze fans zuigen de warme lucht uit de kast, terwijl er van voren door 2x 80mm fans koude lucht naar binnen wordt geblazen.

En dat alles in combinatie met mijn Alpha PAL6035MFC + Delta60-MP houdt mijn TB900@1Ghz aardig koel. (idle ~28-30 graden, stressed ~39 - 42 graden).

Het nieuwe speelgoed: een Saab 9-3 Aero (absoluut, helemaal en compleet fantastisch....)

• acidfever

acidfever

I am allready working!

Topicstarter
Ik kan in m'n huidige kast geen extra fans meer kwijt. Vindt alleen al die mooie kasten (zoals Lian Li PC60 USB) zo verdomde duur. Ik bedoel, 900 piek voor een kast is wel een beetje heel erg veel.

Verwijderd

Op donderdag 01 november 2001 23:29 schreef acidfever het volgende:
Ik kan in m'n huidige kast geen extra fans meer kwijt. Vindt alleen al die mooie kasten (zoals Lian Li PC60 USB) zo verdomde duur. Ik bedoel, 900 piek voor een kast is wel een beetje heel erg veel.
koop je een nieuwe! :)
Mijn mening: Aopen HQ08! >:)

Verwijderd

Als je aan een nieuwe kast zit te denken, moet je hier eens naar kijken,
http://www.pc-cooling.de/601blue/sb001.htm
Deze hebben ze in het blauw of zilver :9~ , hij heeft veel ruimte voor fans plus hij heeft een extra fan opening een de zijkant om je video kaart en CPU van extra lucht te voorzien :7
De prijs is ook goed te doen, alles jammer dat de winkel in Duitsland zit.

MIDI SERVER CS 601 blau - o.NT
179,00 DM 91,52 euro
SB 001
MIDI Server CS 601 - blau metallic, ohne Netzteil

of met Enermax voeding

MIDI SERVER CS 601 blau - 350 W
289,00 DM 147,76 euro
SB 004
MIDI Server CS 601 - blau metallic, Enermax Netzteil, 350 Watt
Afbeeldingslocatie: http://www.pc-cooling.de/601blue/img/sb001_gr.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.pc-cooling.de/601blue/img/sb001c_gr.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.pc-cooling.de/601blue/img/sb001b_gr.jpg

• Initial G
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 21-08 21:20
mijn CPU fan zuigt ( ;) ) de warme lucht uit de heatsink direct in de voeding, dat scheelt echt veel in de casetemp!

• acidfever

acidfever

I am allready working!

Topicstarter
Da's op zich wel een vette kast! Jammer dat je dan van die witte cdrom frontjes hebt tegen die kleur! Ranzig!

Is dit niet gewoon een chieftek kast? Ziet er wel hetzelfde uit ongeveer.....wel lkekker goedkoop ook. Wil er toch een andere enemax voeding inzetten (meteen goed doen!)

IS 350 Watt voorlopig nog genoeg of hebben we binnen nu en een jaar 450 Watt voedingen nodig?

(Wil die kast natuurlijk wel langer gebruiken dan m'n huidige setup het vol gaat houden)

• acidfever

acidfever

I am allready working!

Topicstarter
Damn...die kast heeft geen mainboard tray. Dat vindt ik nouy altijd zo relax. Dat je je hele mobo er in 1 keer uit kan halen.

Verwijderd

Op vrijdag 02 november 2001 12:38 schreef acidfever het volgende:
Da's op zich wel een vette kast! Jammer dat je dan van die witte cdrom frontjes hebt tegen die kleur! Ranzig!

Is dit niet gewoon een chieftek kast? Ziet er wel hetzelfde uit ongeveer.....wel lkekker goedkoop ook. Wil er toch een andere enemax voeding inzetten (meteen goed doen!)

IS 350 Watt voorlopig nog genoeg of hebben we binnen nu en een jaar 450 Watt voedingen nodig?

(Wil die kast natuurlijk wel langer gebruiken dan m'n huidige setup het vol gaat houden)
Deurtje dicht of geen kleurtje nemen :Z

Ja deze zijn vrijwel hetzelfde als de kasten van b.v. tweakshop, alleen heeft deze een extra blowhole aan de zijkant. Je hebt keuze uit meerdere voedingen, dus je kan ook een voeding van 430 Watt nemen :7 zie: http://www.pc-cooling.de
Op vrijdag 02 november 2001 12:39 schreef acidfever het volgende:
Damn...die kast heeft geen mainboard tray. Dat vindt ik nouy altijd zo relax. Dat je je hele mobo er in 1 keer uit kan halen.
daar heb je gelijk in, maar zo'n tray neemt veel ruimte in aan de achterkant en die heb je volgens mij nodig voor je blow gaten aan de achterkand
Pagina: 1