Hoi,
Ik heb hier een RedHat 7.1 bak staan zoals het topic al zegt.
Sendmail werkt keurig, kan niet relayen van pc's buiten mijn netwerk e.d. en de mails die ik stuur naar een user@domain komen keurig aan bij pine op de server.
Goed, wat ik dus wil berijken is dat ik vanaf mijn lokale netwerk via imap de mail kan lezen, en dus daar ook opslaan.
Oké, nu heb ik dus standaart een progje: IMAPD
als ik dat opstart krijg ik heel mooi te zien:
dan krijg ik terug:
1 NO LOGIN failed
Dit is ook zo als ik het met een user account probeer, deze hebben wel al eens mail opgehaald met pine.
Ook kan ik niet een open poort 143 (imap) vinden.
Zowel niet voor buitenaf, als voor intern, als van de bak zelf. Toch staat mijn firewall voor die poort wel open.
Oke, nu mijn vraag:
Kan ik wel een imap server opzetten met het commando IMAPD wat standaart in RH 7.1 zit ?
En zoja, hoe ?
Als er nog meer info nodig is dan roep maar, dan zal ik het asap posten.
Alvast bedankt.
Ik heb hier een RedHat 7.1 bak staan zoals het topic al zegt.
Sendmail werkt keurig, kan niet relayen van pc's buiten mijn netwerk e.d. en de mails die ik stuur naar een user@domain komen keurig aan bij pine op de server.
Goed, wat ik dus wil berijken is dat ik vanaf mijn lokale netwerk via imap de mail kan lezen, en dus daar ook opslaan.
Oké, nu heb ik dus standaart een progje: IMAPD
als ik dat opstart krijg ik heel mooi te zien:
Nu zou ik denken, ik kan hier iets intypen, ik heb al geprobeerd om in te loggen door te typen 1 LOGIN AS: root[root@van /root]# imapd
* OK [CAPABILITY IMAP4 IMAP4REV1 STARTTLS LOGIN-REFERRALS AUTH=LOGIN] van.*******.*** IMAP4rev1 2000.283rh at Thu, 1 Nov 2001 14:57:21 +0100 (CET)
dan krijg ik terug:
1 NO LOGIN failed
Dit is ook zo als ik het met een user account probeer, deze hebben wel al eens mail opgehaald met pine.
Ook kan ik niet een open poort 143 (imap) vinden.
Zowel niet voor buitenaf, als voor intern, als van de bak zelf. Toch staat mijn firewall voor die poort wel open.
Oke, nu mijn vraag:
Kan ik wel een imap server opzetten met het commando IMAPD wat standaart in RH 7.1 zit ?
En zoja, hoe ?
Als er nog meer info nodig is dan roep maar, dan zal ik het asap posten.
Alvast bedankt.
Theuno - Da Devil Crew - Een programmeur is iemand die koffie omzet in software...
Nu nog betere koffie...