Toon posts:

hd 40 gb. ondersteuning bios max 32 gb.

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik wil in een systeem een hd monteren van 40 gb. maar de bios ondersteunt maar 32 gb. kan ik deze hd. dan in tweeen delen en dan wel monteren ?.. zonder dat ik problemen heb of is er een andere manier?

mvg frits :)

• SimonBenson
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 12-04 21:59
Ligt eraan welk besturingssysteem je wilt gebruiken en welk merk de HD is.
Linux met kernel 2.4.X geen probleem, de bios ziet 32 maar Linux 'overruled' dit tijdens start-up.
Windows zal maar 32Gb herkennen en gebruiken. Er zijn echter (bv IBM) fabrikanten die hiervoor een patch hebben gemaakt. Die laadt zich in het systeem en Windows zou de volledige 40Gb moeten 'kunnen' gebruiken.
Andere mogelijkheid is; gewoon 32Gb gebruiken onder Windows en de resterende 8Gb proberen met Linux te benaderen.
Heb ooit een poging gewaagd, ben echter niet een echte Tweaker.. Heb er de tijd niet voor.
Succes.
edit:
vaudjes

• juanp
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 22-04 22:00
even de nieuwste bios update downloaden voor je mainboard dan die flashen (is risicovol) en dan zal hij moeten werken je bios is nu te oud en na een update zal hij meer dan 32 GB aankunnen :)

Verwijderd

Topicstarter
ik wil W2K gaan gebruiken... de pc is een hp VEi 8
ik kan mijn bios niet meer updaten..frits

Verwijderd

Sommige biossen crashen bij het vinden van een hd >32GB.
Gebeurde een kennis bij een WD 45GB en asus TX97-E.
Dus doorbooten naar linux vanaf een andere schijf kon ook niet. Bios update was niet beschikbaar, dus de 45GB maar een eigen controller gegeven (CMD 648 PCI - ATA/66).

• juanp
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 22-04 22:00
dan zul je toch hem als 32 GB moeten houden die andere 8 GB ben je dan volgens mij kwijt.
had je beter een 30 kunnen kopen maar ja :( helaas
Pagina: 1