Ik zal even het hele verhaal vertellen. Ik ben bezig met ineternet applicatie die gebruik maakt van GeomediaWebmap. Deze is een applicatie die het mogelijk maakt om "kaarten" interactief weer tegeven op het web.
Aan sommige van deze entiteiten hangen realiteits foto's Webmap kan alleen plaatjes weergegeven die opgebouwd zijn op basis van een database. Ik kan geomedia niet gebruiken om een foto goed weer te geven. Die foto's zijn gewoon in *.tif formaat.
Nu zocht ik eigenlijk een component die een *.tif inleest en het naar een willekeurig formaat om kan zetten. Dit kan wel een component dat ik al heb maar die is niet gratis. Ik ben dus zelf aan het klooien geweest met asp om de boel om te zetten. Dit lukt niet echt.
Nee, het is geen oplossing om alles vooraf te om te zetten naar een vast formaat. Soms is het namelijk een foto en soms een tekening. Wanneer je een tekening omzet naar jpg wordt deze bijna 30Mb. Daarnaast zijn het ook enorm veel. Het is nu al meer dan 40Gb aan plaatjes en dan komt Oracle en de Microstation DGN files er nog bij.