Tif plaatje weergeven met asp

Pagina: 1
Acties:

• Wezzie
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 21-08 07:00
Ik ben aan het kloten om een .tif plaatje weer te geven via asp. Dit lukt me niet en ik wordt er verschrikkelijk irritant van.

Ik weet dat er componenten zijn die dit kunnen maar ik heb er één nodig die gratis is. Wanneer iemand code voor me heeft ook graag.

• RRX
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 25-08 23:43

RRX

@life-

Op donderdag 01 november 2001 14:44 schreef Wezzie het volgende:
Ik ben aan het kloten om een .tif plaatje weer te geven via asp. Dit lukt me niet en ik wordt er verschrikkelijk irritant van.

Ik weet dat er componenten zijn die dit kunnen maar ik heb er één nodig die gratis is. Wanneer iemand code voor me heeft ook graag.
heeft dat wat met ASP te maken dan? is het niet gewoon zo dat je met een *.html pagina geen *.tif kan weergeven?

mijn T.net systeemspecspagina

• Wezzie
html kan standaard geen tif aan. Of in iedergeval de browser niet. Ik weet dat het mogelijk is om plaatjes met behulp van asp te converten. Dit lukt me alleen nog niet.

Verwijderd

Als je de quicktime plugin hebt dan kan ie em wel weergeven in het browservenster, maar ik weet niet of je hier wat aan hebt

• SYPHAX
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 08-04 19:17
Is het niet makkelijker gewoon JPG, GIF of PNG te tonen?? Deze formaten maken het geheel misschien nog wel wat lichter ook

• Yellow|A
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

Yellow|A

Allotaja of rock and rollah

Meestal als je Tiff wilt weergeven dan heb je wel een doel voor ogen met het gebruik van Tiff. JPG, GIF en PNG doen niet wat TIFF doet.

Als je het wilt als promo spul voor pers downloads zou ik het gewoon als ZIP laten downen vanaf een pagina oid.

|{ brrr }] |

• Wezzie
Ik zal even het hele verhaal vertellen. Ik ben bezig met ineternet applicatie die gebruik maakt van GeomediaWebmap. Deze is een applicatie die het mogelijk maakt om "kaarten" interactief weer tegeven op het web.

Aan sommige van deze entiteiten hangen realiteits foto's Webmap kan alleen plaatjes weergegeven die opgebouwd zijn op basis van een database. Ik kan geomedia niet gebruiken om een foto goed weer te geven. Die foto's zijn gewoon in *.tif formaat.

Nu zocht ik eigenlijk een component die een *.tif inleest en het naar een willekeurig formaat om kan zetten. Dit kan wel een component dat ik al heb maar die is niet gratis. Ik ben dus zelf aan het klooien geweest met asp om de boel om te zetten. Dit lukt niet echt.

Nee, het is geen oplossing om alles vooraf te om te zetten naar een vast formaat. Soms is het namelijk een foto en soms een tekening. Wanneer je een tekening omzet naar jpg wordt deze bijna 30Mb. Daarnaast zijn het ook enorm veel. Het is nu al meer dan 40Gb aan plaatjes en dan komt Oracle en de Microstation DGN files er nog bij.

• OzBoz
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 09-09 19:36

OzBoz

.:.H.:.I.:.P.:.

Volgens een ASP vraagstuk, moved vanuit W&G

My Fizion | My 3D prints | LinkedIn

Pagina: 1