Ip adres op pc in netwerk.

Pagina: 1
Acties:

• Falcon2107
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 06-09-2022

Falcon2107

DUTCH-FALCON

Topicstarter
Ik heb van mijn provider twee IP adressen gehad.

Eén staat op mijn server/router. Nu wil ik één ip op een pc in mijn netwerk hebben.

De vraag: Hoe kan ik dit voor elkaar krijgen?

• teigetjuh
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
met een statische nat.... Aangezien je verder geen info hebt gegeven kunnen we je er zo niet mee verder helpen.

• Falcon2107

Falcon2107

DUTCH-FALCON

Topicstarter
Ik gebruik de routerfunctie van windows zelf. Op de server/router staat win98SE en op de target pc WinME.

nog meer info nodig?welke?

• Falcon2107

Falcon2107

DUTCH-FALCON

Topicstarter
Ik ben wel vanplan om staks Freesco te gebruiken, maar daar moet ik eens goed voor gaan zitten(nic's willen niet herkent worden)

Maar als er dus een oplossing is voor die ip met de windows router, dan graag een oplossing.

• Falcon2107

Falcon2107

DUTCH-FALCON

Topicstarter
nobody a solution??

• dr.nld
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
plaats je je cliënt computer niet achter je server... kan dacht ik ook helemaal niet... op die manier dat jij wil...

wil graag nog iets leren :P verbeter me mocht ik ernaast zitten...

Don't Dream it, Be it! | 🔋 Tesla Model 3 LR AWD 2019

• Falcon2107

Falcon2107

DUTCH-FALCON

Topicstarter
Het probleem is dat ik hem er niet naast kan zetten. omdat mijn provider toeganggeeft via één en de zelfde nic.

Verwijderd

De meest simpele oplossing een 3 poorts HUB. Die kun je kopen vanaf 25 piek. Je hebt namelijk 2 IP adressen, makkelijker kan niet.

Wil je perse 1 server als router gebruiken, tja, de beste oplossing is een "ECHTE" router ;9~ kopen. Vanaf 150 *D zijn die te krijgen, is reuze handig en als je PC crasht (windows he :r) heb je nog steeds verbinding.

Anyway, Server en Windows 98 SE ?
Zo heeft Windows 98 SE geen router functie.
Windows heeft wel ICS (Internet Connection Sharing).

Die zou ik echter niet gebruiken (onzettend langzaam, onstabiel en de helft van de programma's werken niet over NAT+PAD.

Simpelweg IP routing (route add x.x.x.x 255.x.x.x x.x.x.x x.x.x.x) kan ook niet, want je hebt maar 2 adressen, voor routing via een PC heb je 3 adressen nodig.

Verwijderd

wat voor nut heeft het om 2 addresses te geven op 1 NIC ?
snap jouw ISP niet |:(

• Neo_2000
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 06-06-2024
Op vrijdag 02 november 2001 21:47 schreef sictc het volgende:
wat voor nut heeft het om 2 addresses te geven op 1 NIC ?
snap jouw ISP niet |:(
De bedoeling van 2 ip adressen is dat je met 2 computers gebruik kunt maken van je kabel verbinding zonder een router of een server.

Verwijderd

Ik zat ook al met zoiets. Je hebt toch maar 1 kabel/mxstream modem? Hoe kan die 2 IP adressen tegelijkertijd 'bevredigen' ??

• dr.nld
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
da's chello... (men kan wel meedere ip's afgeven achter een kabelmodem)...

alleen bevredigd chello... de rest niet dacht ik...

Don't Dream it, Be it! | 🔋 Tesla Model 3 LR AWD 2019

• Falcon2107

Falcon2107

DUTCH-FALCON

Topicstarter
Wat ik me dus afvraag dan, is dat ik twee ip's heb deze worden omstebeurt toegewezen ofzo,maar ik kan volgens mij maar één pc direct aansluiten op het net.

Dit ligt aan mij netwerkkaart die aan de modem hangt volgens mij. Dit omdat er misschien een MAc-adres afgegeven is of zo? ik heb wel eens een anderkaart proberen aan te sluiten, maar dit werkte niet, dus zou dat dan niet kunnen door dat MAC-adres???
Pagina: 1