Ok, ik heb dus Linux verwijdert van mijn HD (mandrake 8.0) en normaal gezien bij de andere Linux versies die ik had werd LILO dan ook mee verwijderd, maar nu blijkbaar niet, want telkens ik mijn PC opstart staat die LILO bootscreen er wee (dus dat ik kan kiezen of ik linux of windows opstart). Is vrij lastig na een tijdje, zou iemand mij kunnen zeggen hoe ik het weg krijg ? En ik gebruik geen bopotdiskette, dus LILO staat wl degelijk op mijn HD
ja dat werkt ook vanaf bootflop zolang fdisk maar op die flop staat natuurlijkOp donderdag 01 november 2001 14:30 schreef SurfpimP het volgende:
Doe: fdisk /mbr.
Of dit vanaf bootflop ging weet ik niet meer. Doe er je ding mee.
specs : http://specs.tweak.to/7435
Het wist je MBR (= master boot record), het eerste stukje data (weet niet precies hoe groot) op je eerste harde schijf, die bij het booten gelezen word, bij jou staat LILO daar nu dus in...
Rookworst zonder R is ook worst.
Misschien voor als je nog eens vragen hebt die vaker voorkomen, is het wel eens handig om de [topic=163843/1/50] te lezen. Dit stond er namelijk ook in 
Ik vind dat Linux maar niks, dus ik heb het eraf gegooid. Maar hoe krijg ik dat irritante LILO nu weg?
LILO nestelt zich meestal in de MBR, start op van een Win9x bootflop met FDISK.EXE erop en gebruik het commando 'FDISK /MBR'.
Idd, wel handig als je eerst ff de FAQ doorneemt voordat je iets vraagt 
Btw, deze vraag heb ik wel meer gezien hier in NOS, dus searchen kon misschien ook helpen.
Btw, deze vraag heb ik wel meer gezien hier in NOS, dus searchen kon misschien ook helpen.
Pagina: 1
Dit topic is gesloten.
![]()