[NS6] <DIV> scrollen traag

Pagina: 1
Acties:

• Genoil
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 12-11-2023
Hoi,

Ik heb een scrollscript voor <divs> voor IE4/5/6 + NS4/6 gejat/getweaked, maar ik vraag me af waarom dat overal soepel draait behalve op NS6. Dat gaat me toch een potje traag dat wil je niet weten!
IFrame is geen optie, want ik wil de knoppies op de scrollbar zelf kunnen skinnen.
Iemand een idee waarom dit zo is en of er nog wat aan gedaan kan worden?

Verwijderd

Op donderdag 01 november 2001 14:14 schreef Genoil het volgende:

IFrame is geen optie, want ik wil de knoppies op de scrollbar zelf kunnen skinnen.
Iemand een idee waarom dit zo is en of er nog wat aan gedaan kan worden?
Iframe is wel een optie!!! :) kijk maar eens op untitledlab.com daar heb ik ook een iframe gebruikt zonder scrollbars maar met twee andere icoontjes die het scrollen verzorgen.

• Genoil
Op donderdag 01 november 2001 14:17 schreef Shadow3333 het volgende:

[..]

Iframe is wel een optie!!! :) kijk maar eens op untitledlab.com daar heb ik ook een iframe gebruikt zonder scrollbars maar met twee andere icoontjes die het scrollen verzorgen.
Ok, da's waar, maar ik heb nu bijna een universeel script voor de meest gangbare browsers (wil ook nog Mozilla en Opera gaan ondersteunen). En NS4.78 ondersteunt dus geen iframes. Deze browser laat dan ook weinig heel van die url die je postte..

• Pelle
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 21:19

Pelle

🚴‍♂️

Op donderdag 01 november 2001 16:12 schreef Genoil het volgende:
Ok, da's waar, maar ik heb nu bijna een universeel script voor de meest gangbare browsers (wil ook nog Mozilla en Opera gaan ondersteunen). En NS4.78 ondersteunt dus geen iframes. Deze browser laat dan ook weinig heel van die url die je postte..
Zoek hier maar eens op <ilayer>. Dat kent NS4.7 wel.
* Pelle heeft ook ooit eens een scrollscriptje geschreven (jaartje of 2 terug)

Ik zal eens kijken of ik het kan vinden; het werkte iig vanaf NS4 & IE4.

/edit
gevonden: http://jj.upnet.nl/dhtml/scroller/
Dit waren echt mijn eerste stapjes op DHTML-gebied; nu zou ik het helemaal anders doen denk ik, maar vond het voor die tijd wel een aardige prestatie :)
Als je echt de scroll-guru van W&G wilt hebben, zie Clay's page: http://www.xs4all.nl/~peterned

• Genoil
mja..die NS4/IE4 scroller werkt niet in NS6...
en die windowtjes met scrollbars van peterned zijn idd heel okee, maar in NS6 alleen sneller dan de mijne omdat ik complexere tabellen in die scrollarea's kwijt moet...

ik had gehoopt een universele scroller te maken die gewoon werkt met enkel de <DIV> tag. op zich is het gelukt (op nog wat kleine foutjes na), alleen is het jammer dat NS6 er niet zo goed raad mee weet qua snelheid. Toch maar weer terugomkitten naar iframes...

• Pelle
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 21:19

Pelle

🚴‍♂️

Op donderdag 01 november 2001 18:09 schreef Genoil het volgende:
mja..die NS4/IE4 scroller werkt niet in NS6...
True, true. Maar toen ik dat ding maakte, bestond er nog geen NS6 dus het wordt een beetje lastig het daarmee compatible te maken :)
Pagina: 1