[T.NET] Nieuws problemen, voorstel

Pagina: 1
Acties:
  • 147 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• mbravenboer
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 06-11 01:34
Ik weet dat dit onderwerp al erg vaak aan bod is gekomen, maar omdat de toestand nu toch wel vrij dramatisch is, zou ik graag een voorstel doen.

Het is een feit dat de hoeveelheid nieuws op de front-page de laatste tijd vrij dramatisch is, zeker in vergelijking met de omvang van de nieuws-queue (die is enorm zoals altijd wordt gezegd).

Naar mijn mening is er maar 1 manier om dit voor eens en voor altijd op te lossen: laat alle gebruikers het nieuws direct posten. Nu denk je vast: dat wordt een chaos, maar als dit wordt ondersteund door een goed systeem, denk ik dat dat mee zal vallen.

Mijn idee is:
1. Laat alle gebruikers nieuws posten.
2. Voer een moderatie systeem in, waarbij alle gebruikers makkelijk een nieuws-posting kunnen modereren. Uiteraard moet dit gebeuren op basis van relevantie, belangrijkheid en kwaliteit van de posting.
3. Beloon goede nieuws-postings met een flinke smak karma. Het moet een uitdaging zijn om een kwalitatief goed verhaal af te leveren.
4. Echte bagger kan zeer snel door een moderator verwijderd of gesloten worden. Door de grote hoeveelheid bezoekers kan kwalitatief matig nieuws snel verdwijnen naar niveau -oneindig.

Gevolgen:
1. Er is voortaan meer nieuws.
2. Je kan zelf beslissen vanaf welk niveau je nieuws wilt zien.
3. Nieuws-posters van de crew krijgen het een stuk minder druk.
4. Frustratie van niet-gepost nieuws is weg
5. Grotere betrokkenheid bezoekers.
6. Democratischer imago.

Denk er gewoon eens over na :) . Ik vermoed dat een goed opgezet systeem weleens erg goed zou kunnen werken.
Het is eigenlijk voor iedereen positief: bezoekers en crew.

Meningen graag :).

Blog, Stratego/XT: Program Transformation, SDF: Syntax Definition, Nix: Software Deployment

• klaaz
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 14-11 18:41

klaaz

it's me!

Goed idee, uitwerking zal echter moeilijk zijn denk ik...

Ik denk eerlijk gezegd dat er een geweldige hoeveelheid postings komt die alle weer nagelezen meoeten worden door admins. Probleem hierbij is dat bijvoorbeeld een geplaatste nieuwsposting na enkel minuten tot uren weer verwijderd wordt omdat het geen goede/relevante posting is. Wat denk je dat er dan gebeurt?? Een hoop discussie in andere postings over de verwijderde posting en natuurlijk op GoT.

Ik denk eerlijk gezegd dat er meer tijd nodig is om jouw voorstel goed te laten lopen als dat er nu is om postings te plaatsen. Dat er weinig nieuws is en dat dit niet goed is ok.

Maar dan zal ik eerder als admin de toppers onder de posters privileges geven en dit eventueel van het Karma af laten hangen. Dan blijft het nog een beetje overzichtelijk. Dus gewoon onbetaalde newsposters ipv van de bestaande, betaalde newsposters.

• mbravenboer
Klaaz: Ik denk eerlijk gezegd dat er een geweldige hoeveelheid postings komt die alle weer nagelezen meoeten worden door admins.
Het idee is juist de de users ze doorlezen. Zij bepalen met z'n allen in feite welke nieuws-postings er zichtbaar zijn op de front-page.
Probleem hierbij is dat bijvoorbeeld een geplaatste nieuwsposting na enkel minuten tot uren weer verwijderd wordt omdat het geen goede/relevante posting is. Wat denk je dat er dan gebeurt?? Een hoop discussie in andere postings over de verwijderde posting en natuurlijk op GoT.
Het was mijn idee om alleen extreme postings (totaal irrelevant, racisme, warez etc) zsm te verwijderen. Alle andere matige postings worden gewoon naar beneden gemodereerd door de users. Je ziet eigenlijk al bij de massas-reacties dat dat prima werkt.

Blog, Stratego/XT: Program Transformation, SDF: Syntax Definition, Nix: Software Deployment

• DeTeraarist
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 02-12 16:13

DeTeraarist

#Boots2Asses

Zit op zich wel wat in, maar lijkt me een beetje onbegonnen werk, want dan krijg je dus heel erg lange lijsten en dubbele postings misschien dat het eenvoudiger is als de gebruikers ook in de nieuwsqueue zouden kunnen kijken. Bijvoorbeeld alleen naar de titel en de link.

(dit is trouwens ook niet zo heel moeilijk om in te bouwen denk)

Soms, als ik heel stil ben, kan ik de zon horen schijnen

• RRX
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 29-05 15:34

RRX

@life-

dit lijkt mij ook wel een leuk en goed idee :) kep altijd al wel eens een nieuwsposting willen doen ofzo :)

mijn T.net systeemspecspagina

Verwijderd

In één woord: onmogelijk.

Zoiets kan gewoon niet werken. Bezoekers hebben dan misschien wel een oogje voor leuke nieuwtjes, waar wat schrijfstijl betreft is het toch vaak niet echt hoogstaand hoor. Nou wil ik niet zeggen dat ik zo goed ben, maar als je sommige verhaaltjes in de queue ziet... En dat is ook niet erg, daarvoor zijn er de nieuwsposters. Maar om zomaar elke bezoeker iets te laten posten, dat kan echt niet.

Wat mij betreft moet de Tweakers.net-kwaliteit gehandhaafd blijven. Lees: weinig typfouten, goede formuleringen, mooie bijgeplaatste afbeeldingen/logo's, duidelijke titels, tabellen op de Tweakers-manier, enzovoorts enzovoorts.

Kan dat als je bezoekers nieuws laat schrijven? Het is zelfs al moeilijk met een vaste groep posters. Zeker als er nieuwe nieuwsposters zijn dan moeten die bij de eerste paar postings altijd even gestuurd worden. "Dat kan je zo en zus dus, dat is mooier op die manier". En dat is ook logisch. We hebben dan ook een nieuwsposters-faq die zo'n 10 a4tjes vult. Als je bezoekers laat posten, heb je dus elke keer weer dat niveau van een eerste of tweede posting. Bovendien zullen ze lang niet allemaal eerst die faq doornemen.

Kortom: leuk bedacht, maar geen optie wat mij betreft.

Verwijderd

Mijn idee is:
Zoiets noemt men een forum
2. Voer een moderatie systeem in, waarbij alle gebruikers makkelijk een nieuws-posting kunnen modereren. Uiteraard moet dit gebeuren op basis van relevantie, belangrijkheid en kwaliteit van de posting.
Wie modereren er? Wie moet al die meuk weer doorlezen? Gewoon een verplaatsing van het werk en absoluut geen verbetering
3. Beloon goede nieuws-postings met een flinke smak karma. Het moet een uitdaging zijn om een kwalitatief goed verhaal af te leveren.
Krijg je weer gezeik mee wie er nou als eerste was, etc.
4. Echte bagger kan zeer snel door een moderator verwijderd of gesloten worden. Door de grote hoeveelheid bezoekers kan kwalitatief matig nieuws snel verdwijnen naar niveau -oneindig.
Wat is nou de bedoeling? Dat iedereen alle ingezonden stukjes krijgt te zien? Een reden dat mensen naar Tweakers.Net komen is dat het nieuws al voor hun gesorteerd is.

Kortom: Leuk idee, maar totaal nutteloos en niet uitvoerbaar. Het probleem met het nieuws moet op een andere manier opgelost worden en daar zijn we op dit moment druk mee bezig.

• Eindbaas
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 19-11 20:11
Zoiets moet je idd. aan een aantal geselecteerde personen overlaten. Komt het imago van T.Net alleen maar ten goede.

• ACM
  • Niet online

ACM

Software Architect

Werkt hier

Op donderdag 01 november 2001 16:45 schreef wouter76 het volgende:
Zoiets moet je idd. aan een aantal geselecteerde personen overlaten. Komt het imago van T.Net alleen maar ten goede.
"De nieuwsposters" worden die ook wel es genoemd :P

Verwijderd

Waar zouden we zijn zonder de onmetelijke kennis van ACM? :P

• Jaymz
  • Laatst online: 06:59

Jaymz

Keep on moving !

Op donderdag 01 november 2001 17:00 schreef Mark Timmer het volgende:
Waar zouden we zijn zonder de onmetelijke kennis van ACM? :P
Uhm, kweenie. ACM zal dat vast wel weten :)

• Wouter Tinus
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Wouter Tinus

Whee!

Op donderdag 01 november 2001 14:14 schreef mbravenboer het volgende:
Ik weet dat dit onderwerp al erg vaak aan bod is gekomen, maar omdat de toestand nu toch wel vrij dramatisch is, zou ik graag een voorstel doen.
Meedenken mag altijd :)
Het is een feit dat de hoeveelheid nieuws op de front-page de laatste tijd vrij dramatisch is, zeker in vergelijking met de omvang van de nieuws-queue (die is enorm zoals altijd wordt gezegd).
Ho. Stop. Wacht hier even. Dat de queue enorm is wil niet zeggen dat er enorm veel nieuws is. Zeker 2 van de 3 submits kunnen getrashed worden en van de rest moet nog maar uitgezocht worden welke geschikt zijn. Hiermee wil ik niet ontkennen dat het bagger gaat, maar even de situatie nuanceren.
Naar mijn mening is er maar 1 manier om dit voor eens en voor altijd op te lossen: laat alle gebruikers het nieuws direct posten. Nu denk je vast: dat wordt een chaos, maar als dit wordt ondersteund door een goed systeem, denk ik dat dat mee zal vallen.
Chaos is ook mijn gedachte, ben benieuwd of je me kunt ompraten :)
Mijn idee is:
Ten eerste ben je dan iedere vorm van beleid kwijt. Games, warez, dubbelposts, offtopic rommel, complete bullshit, bevooroordeelde teksten, veel spel- en grammaticafouten etc. Ten tweede heb je absoluut geen controle over de kwaliteit. Stel de K8 architectuur wordt bekend gemaakt, en in plaats van dit plaatst iemand
K8 architectuur uit!!!! check deze link dudez!!
Wat we dus ook niet echt willen hebben. Een eenduidige stijl zal ook ver te zoeken zijn.
Als je dat gebruikt werkt het niet snel genoeg. Het 24/7 realtime actief beoordelen, controleren, verbeteren en aanpassen van frontpageberichten is veel te intensief werk. De kwaliteit zou er 100% zeker op achteruit gaan.
Daarvoor is het niet per se nodig om bezoekers direct op de frontpage te laten posten.
Klinkt wel heel erg als GoT dit (hele voorstel trouwens).
Gevolgen:
1. Er is voortaan meer nieuws.
Ten koste van kwaliteit.
2. Je kan zelf beslissen vanaf welk niveau je nieuws wilt zien.
En wat dan met slecht geschreven stukjes over interessante onderwerpen :?
3. Nieuws-posters van de crew krijgen het een stuk minder druk.
Het bijhouden van de frontpage zal anders een hels karwij worden IMO.
4. Frustratie van niet-gepost nieuws is weg
Nee, maar frustraties over allerlei ranzige berichten, onoverzichtelijkheid en oneerlijke moderaties van nieuws komen er voor terug.
5. Grotere betrokkenheid bezoekers.
Inclusief degenen die alleen maar willen klooien of totaal geen verstand hebben van de stijl en het kader van Tweakers.net
6. Democratischer imago.
Hoera, een klein lichtpuntje ;)

<HR>

Onze visie

Er komt een redactie. Submits worden in alle gevallen a.s.a.p. (binnen een aantal uur) beoordeeld, er wordt daarnaast actief gezocht naar nieuws. Redactieleden zijn gespecialeerd op een bepaald onderwerp c.q. gebied. Er komt intern een lijst met onderwerpen die gepost moeten worden, op volgorde van prioriteit. De redactie bewaakt de kwaliteit van de nieuwspostings en de verhoudingen waarin over verschillende onderwerpen wordt geschreven. Nieuwsposters schrijven stukjes en leveren deze in. Voordeel hiervan is dat je met een grotere groep nieuwsposters kan werken (hoewel alle bezoekers me nog steeds een béétje overdreven lijkt) en dat het zoeken naar een geschikt/belangrijk onderwerp over het hele wijde internet en de vele tientallen suggesties in de queue niet meer door de nieuwsposter gedaan hoeft te worden. Dat spaart tijd en maakt de drempel lager.

Professioneel Hyves-weigeraar

• MikeN
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 30-11 10:39
Op donderdag 01 november 2001 18:43 schreef WouterTinus het volgende:
Onze visie

Er komt een redactie.
....
Lijkt mij inderdaad een goed plan. Zo verdeel je de taken nog beter en kan er dus effe wat beter gewerkt worden.

BTW: Zijn daar nu nog extra mensen voor nodig?? * MikeN vind dat namelijk wel interessant om te weten.... >:)

• xxxMaverick
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 22:33
het is inderdaad gewoon diep triest op het moment, en dit ondanks beloftes van de crew. En daar komt nog bij dat sommige modjes met de dag arroganter worden, terwijl de kwaliteit achteruit rent.

Succes ermee

• Wouter Tinus
  • Niet online

Wouter Tinus

Whee!

Op donderdag 01 november 2001 19:29 schreef xxxMaverick het volgende:
en dit ondanks beloftes van de crew.
Ik kan me niet herinneren dat er ooit iets beloofd is.
En daar komt nog bij dat sommige modjes met de dag arroganter worden, terwijl de kwaliteit achteruit rent.
Wat hebben modjes er mee te maken en hoezo gaat de kwaliteit achteruit?
Succes ermee
Dank je.
Op donderdag 01 november 2001 19:25 schreef MikeN het volgende:
BTW: Zijn daar nu nog extra mensen voor nodig?? * MikeN vind dat namelijk wel interessant om te weten.... >:)
tuurlijk zijn er mensen nodig, maar je begint natuurlijk onderin >:)

• MikeN
Op donderdag 01 november 2001 19:29 schreef xxxMaverick het volgende:
....En daar komt nog bij dat sommige modjes met de dag arroganter worden, terwijl de kwaliteit achteruit rent.
...
Heb je het nu over GoT??

Maar idd zijn er _te_ weinig newspostings, ondanks dat er nog onlangs extra mensen zijn aangenomen. Jammer....

• mbravenboer
Uiteraard zijn de punten die de diverse crew-leden aandragen heel goed, maar ik vind toch dat ze aan een belangrijk punt voorbij gaan: Hoe zorg je voor genoeg content van acceptabele kwaliteit?

Het redactie systeem klinkt aardig, maar eerlijk gezegd geloof ik niet dat daar fundamenteel iets door verandert. De recente uitbreiding van de nieuws-posters groep is een volledige mislukking geweest. Toch wordt er erg veel nieuws aangereikt door de gebruikers. Ik denk het probleem veroorzaakt wordt door de specifieke interesses van de nieuws-posters en de bezoekers. Iedereen vind het leuk om stukjes te schrijven over onderwerpen die hij/zij interessant vind. Niemand vind het leuk om stukjes te schrijven over onderwerpen waar hij/zij relatief weinig kennis van heeft.

Daarom zou een enorme uitbreiding van de nieuws-posters groep naar mijn mening een oplossing zijn. In mijn extreme voorstel ging ik uit van alle gebruikers. Om de problemen die hierdoor worden veroorzaakt op te lossen zou een moderating en beloningssysteem kunnen helpen. Het is inderdaad zoals anderen al opmerkten een beetje het idee om van de front-page meer een forum te maken. Kijk nu eens naar GoT: met relatief veel gebruikers, relatief weinig moderators en veel sociale controle loopt het over het algemeen prima. GoT heeft dan nog geeneens een moderating systeem waar de rommel in verdwijnd.

Ik kan me voorstellen dat het een raar idee is om de volledige content van de front-page aan de users te laten. Misschien is het daarom het redactie systeem op zich wel aardig in combinatie met vrijwel volledige content aanlevering door gebruikers. Als je gebruikers beloond en credit geeft voor een goed geschreven stuk en ervoor zorgt dat een ingezonden stuk er binnen de kortst mogelijke tijd opstaat ( < 15 minuten ivm herhaling) dan zouden de gebruikers opeens weleens hele redelijke stukken aan kunnen leveren.

Waarom trouwens niet alle users voor redactie laten spelen? Maak de nieuws-queue toegankelijk en zorg ervoor dat ingezonden stukken boven een bepaalde score op de front-page verschijnen. Zo komt niet alle onzin gelijk op de front-page en is er toch geen crew-lid nodig om iets op de front-page te krijgen. De nieuws-queue is dan de buffer waarvan de bezoeker die gewoon goed nieuws wil zien, geen last heeft.

• Pc123
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22:12
Misschien is het een idee om de nieuws-submits public te maken, iedereen die het wil kan hier dan een nieuwsitem van maken. De redactie kan dan de kwaliteit beoordelen/verbeteren en het nieuws op de frontpage zetten.

Iedereen kan dan nieuwsposter zijn, er moet alleen een selecte groep zijn die de items checked op kwaliteit.

• Aphax
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 14-11 18:21
Ik heb niet de hele topic gelezen dus mijn excuses als ikm nu iets aan het herhalen ben maar:

Wat van een soort van 'pre-frontpage'

Iedereen kan nieuws posten, en die komt op een soort van 'pre-frontpage' deze page is niet direct zichtbaar voor de bezoeker maar is via een linkje ergens te bereiken, hier kan nieuws gemod worden, zodra de mods een beepaald niveau bereiken worden ze op de frontpage weergegeven, bereiken ze dat niveau niet, worden ze autmatisch na een paar uurtjes gedelete, je houd dus eigenlijk wel een news-queue alleen kan elke user hem moddem naar de frontpage zeg maar.

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Op donderdag 01 november 2001 20:43 schreef Pc123 het volgende:
Misschien is het een idee om de nieuws-submits public te maken, iedereen die het wil kan hier dan een nieuwsitem van maken. De redactie kan dan de kwaliteit beoordelen/verbeteren en het nieuws op de frontpage zetten.
Soort van nieuwsqueue pre-publishing poll dus..

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• brammus
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online

brammus

PATGOD

Op donderdag 01 november 2001 21:08 schreef BackSlash32 het volgende:

[..]

Soort van nieuwsqueue pre-publishing poll dus..
En die was er toch al :?

http://www.tweakers.net/zooi.dsp?Action=Newssubmit

/Edit: linkje...

PC-Specs
"...You may feel a little sick..."

• xxxMaverick
Op donderdag 01 november 2001 19:31 schreef MikeN het volgende:

[..]

Heb je het nu over GoT??

Maar idd zijn er _te_ weinig newspostings, ondanks dat er nog onlangs extra mensen zijn aangenomen. Jammer....
ja got bedoel ik dan ja

• xxxMaverick
Op donderdag 01 november 2001 19:31 schreef WouterTinus het volgende:

[..]

Ik kan me niet herinneren dat er ooit iets beloofd is.
[..]

Wat hebben modjes er mee te maken en hoezo gaat de kwaliteit achteruit?
[..]

Dank je.
[..]

tuurlijk zijn er mensen nodig, maar je begint natuurlijk onderin >:)
dit was een tijdje geleden al besproken. Toen gaven jullie aan dat er aan gewerkt werd. Niet dus

gewoon het gedrag van SOMMIGE modjes hiero, kinderachtig en zeikerig. Het 'ik ben god gevoel'

geen dank

• Wouter Tinus
  • Niet online

Wouter Tinus

Whee!

Op donderdag 01 november 2001 20:18 schreef mbravenboer het volgende:
Toch wordt er erg veel nieuws aangereikt door de gebruikers.
Een link geven is geen nieuws aanreiken.
Ik denk het probleem veroorzaakt wordt door de specifieke interesses van de nieuws-posters en de bezoekers. Iedereen vind het leuk om stukjes te schrijven over onderwerpen die hij/zij interessant vind. Niemand vind het leuk om stukjes te schrijven over onderwerpen waar hij/zij relatief weinig kennis van heeft.
Uit een recente interne enquete blijkt dat anders totaal niet.
Ik kan me voorstellen dat het een raar idee is om de volledige content van de front-page aan de users te laten. Misschien is het daarom het redactie systeem op zich wel aardig in combinatie met vrijwel volledige content aanlevering door gebruikers. Als je gebruikers beloond en credit geeft voor een goed geschreven stuk en ervoor zorgt dat een ingezonden stuk er binnen de kortst mogelijke tijd opstaat ( < 15 minuten ivm herhaling) dan zouden de gebruikers opeens weleens hele redelijke stukken aan kunnen leveren.
Bedenk wel dat er nu ook al een duidelijk aanwezige mogelijkheid is om een complete nieuwspost aan te leveren, waar zeer zelden gebruik van gemaakt wordt. De 'kant en klare' verhalen die we krijgen moeten zeker 9 van de 10 keer toch compleet omgebouwd worden ofwel opnieuw gedaan door de nieuwsposters. De tiende is vaak een copy-paste van WebWereld zonder bronvermelding. Er is een FAQ van 23 pagina's voor nieuwsposters, no way dat je van bezoekers kunt verwachten dat ze kant en klaar materiaal aanleveren. De redactie alle (stijl)fout(en/jes) eruit laten vissen kost net zoveel tijd en moeite als het zelf schrijven van een verhaal.
Waarom trouwens niet alle users voor redactie laten spelen? Maak de nieuws-queue toegankelijk en zorg ervoor dat ingezonden stukken boven een bepaalde score op de front-page verschijnen. Zo komt niet alle onzin gelijk op de front-page en is er toch geen crew-lid nodig om iets op de front-page te krijgen. De nieuws-queue is dan de buffer waarvan de bezoeker die gewoon goed nieuws wil zien, geen last heeft.
Kan dan evengoed misbruikt worden. Bovendien krijgen we dan nog meer klachten dan nu, want de mening van een groepje stemmende bezoekers hoeft niet onze mening te zijn en er staan gewoon niet 24 uur per dag mensen klaar om te gaan posten zodra een submit boven een bepaalde score uitkomt. "Wat duurt het lang, deze staat al een uur boven de 100" en "Waarom werd deze met 204 stemmen getrashed" etc. etc.

Edit: verkeerd begrepen |:(

• Wouter Tinus
  • Niet online

Wouter Tinus

Whee!

Op donderdag 01 november 2001 21:23 schreef xxxMaverick het volgende:
dit was een tijdje geleden al besproken. Toen gaven jullie aan dat er aan gewerkt werd. Niet dus
wel dus. dat er aan gewerkt wordt betekent niet automatisch dat er binnen een paar weken al zichtbare resultaten zijn.
gewoon het gedrag van SOMMIGE modjes hiero, kinderachtig en zeikerig. Het 'ik ben god gevoel'
en wat heeft dat met nieuws op de frontpage te maken :?

Verwijderd

Op donderdag 01 november 2001 21:23 schreef WouterTinus het volgende:
Bedenk wel dat er nu ook al een duidelijk aanwezige mogelijkheid is om een complete nieuwspost aan te leveren, waar zeer zelden gebruik van gemaakt wordt. De 'kant en klare' verhalen die we krijgen moeten zeker 9 van de 10 keer toch compleet omgebouwd worden ofwel opnieuw gedaan door de nieuwsposters. De tiende is vaak een copy-paste van WebWereld zonder bronvermelding. Er is een FAQ van 23 pagina's voor nieuwsposters, no way dat je van bezoekers kunt verwachten dat ze kant en klaar materiaal aanleveren. De redactie alle (stijl)fout(en/jes) eruit laten vissen kost net zoveel tijd en moeite als het zelf schrijven van een verhaal.
Daarnaast is het ook nog eens zo dat er bij een goedverzorgde nieuwsposting ook een plaatje zit. Dit plaatje zal upgeload moeten worden en aan bepaalde eisen voldoen. Vervolgens moeten er ook RelateID's en ProduktID's bij worden gezocht. Dit is gewoon niet te realiseren als alle gebruikers bijvoorbeeld zomaar plaatjes gaan lopen uploaden.

• Wouter Tinus
  • Niet online

Wouter Tinus

Whee!

Over het algemeen denk ik niet dat we afhankelijk hoeven zijn van stemmen of ingezonden materiaal van bezoekers. Tweakers.net moet gewoon in staat zijn om haar eigen onderwerpen te verzamelen, selecteren en te zorgen dat daar stukjes over geschreven worden. De rol van de bezoekers daarin is het geven van suggesties voor onderwerpen, niet meer en niet minder. De enkele fanatiekeling die het leuk vind om kant en klare verhalen te schrijven kunnen net zo goed meteen een dsp account krijgen.

Stemmen op submits/onderwerpen is leuk allemaal, maar door een redactie samen te stellen denk ik dat we zelf ook meer dan voldoende in staat zijn om iedere dag 20 geschikte onderwerpen te vinden, daarvoor hoeft geen uitgebreid democratisch systeem opgezet te worden.

Het verwerken van deze onderwerpen zal gewoon door nieuwsposters gebeuren, maar dit kunnen er meer zijn dan op dit moment het geval is, hoewel onze voorkeur uitgaat naar een kleine(re) gezellige groep dan een hele bak vol mensen die nauwelijks actief zijn, maar samen net genoeg produceren.

• xxxMaverick
Op donderdag 01 november 2001 21:24 schreef WouterTinus het volgende:

[..]

wel dus. dat er aan gewerkt wordt betekent niet automatisch dat er binnen een paar weken al zichtbare resultaten zijn.
[..]

en wat heeft dat met nieuws op de frontpage te maken :?
1 niet kwestie van weken, maar zo'n 4 maanden en dat weten jullie ook

2 het gaat over de kwaliteit van t.net, en daarbij reken ik ook de modjes. Mag je verder vergeten, maar ik bedoel alleen dat de modjes geen enkele reden hebben om arrogant te zijn met zo'n slecht functionerend systeem

• Wouter Tinus
  • Niet online

Wouter Tinus

Whee!

Op donderdag 01 november 2001 21:59 schreef xxxMaverick het volgende:
1 niet kwestie van weken, maar zo'n 4 maanden en dat weten jullie ook
Het duurt inderdaad lang, en daarbij spelen veel interne en externe factoren mee, maar dat wil nog steeds niet zeggen dat we er niets aan doen. Zoals jij het brengt klinkt het een beetje alsof we het niet proberen en dat is absoluut niet het geval, dat kan ieder crewlid bevestigen.

• xxxMaverick
Op donderdag 01 november 2001 22:10 schreef WouterTinus het volgende:

[..]

Het duurt inderdaad lang, en daarbij spelen veel interne en externe factoren mee, maar dat wil nog steeds niet zeggen dat we er niets aan doen. Zoals jij het brengt klinkt het een beetje alsof we het niet proberen en dat is absoluut niet het geval, dat kan ieder crewlid bevestigen.
zo bedoelde ik het niet. Jullie stellen alleen ons geduld wel op de proef ;)

ik bedoel, zo moeilijk is het niet hoor........

je moet een paar gemotiveerde nieuws posters tegen vergoeding dat laten doen. Niet 30 niet gemotiveerde

• Beaves
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 02-12 14:47

Beaves

Usque ad Finem

Krijgen de huidige newsposters al geen maandelijks bedrag?

Schotlandofiel | Godzijdank ben ik atheïst
Canon 7D / 20D / 300D + glas | Just Light | Flickr

• Robin
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Op donderdag 01 november 2001 22:30 schreef Beaves het volgende:
Krijgen de huidige newsposters al geen maandelijks bedrag?
Is dat niet per post met een minimum van 20 posts per maand :?

• MikeN
Zoiets geloof ik ja....

• mbravenboer
WouterTinus: Bedenk wel dat er nu ook al een duidelijk aanwezige mogelijkheid is om een complete nieuwspost aan te leveren, waar zeer zelden gebruik van gemaakt wordt. De 'kant en klare' verhalen die we krijgen moeten zeker 9 van de 10 keer toch compleet omgebouwd worden ofwel opnieuw gedaan door de nieuwsposters.
Even een voorbeeld: Ik heb gisteren nog een nieuws-post gedaan met een stukje verhaal erbij. Ik ben zelf vooral geinteresseerd in software-ontwikkeling en Java nieuws. Een tijdje geleden was er een serie nieuws-meldingen over de verwijdering van de MS Java VM uit MS Windows XP en de reactie van Sun, die een aangepaste plugin ging uitbrengen voor de release van MS Windows XP. Deze plugin is er nu dus. Dat leek mij interessant nieuws en ik heb er een kort verhaaltje bij gegeven. Maar nee, het verhaal verdwijnt volledig in het niets. Dit is al een keer eerdere gebeurd. Een andere keer kwam het nieuws er pas op na wat vriendjes-politiek. Zulke gevallen werken enorm demotiverend om nog een keer tijd te besteden aan een goede nieuws-submit.

De huidige uitermate subjectieve manier van verwerken (het ligt er maar net aan wie de queue doorneemt) vind ik uitermate onplezierig. Elke methode waarbij gewone bezoekers meer betrokken worden bij het nieuws wat op de front-page verschijnt zou ik toejuichen.

Het maken van goede nieuws-submits moet wel aangemoedigd worden en dat is op dit moment zeker niet het geval.

• Wouter Tinus
  • Niet online

Wouter Tinus

Whee!

Nieuwsposters krijgen per post betaald, en het is verdomde moeilijk om echt gemotiveerde mensen te vinden tussen alle mensen die alleen maar denken dat ze gemotiveerd zijn, of die alleen maar zeggen dat ze gemotiveerd zijn.
Op donderdag 01 november 2001 23:51 schreef mbravenboer het volgende:
Even een voorbeeld: Ik heb gisteren nog een nieuws-post gedaan met een stukje verhaal erbij. Ik ben zelf vooral geinteresseerd in software-ontwikkeling en Java nieuws. Een tijdje geleden was er een serie nieuws-meldingen over de verwijdering van de MS Java VM uit MS Windows XP en de reactie van Sun, die een aangepaste plugin ging uitbrengen voor de release van MS Windows XP. Deze plugin is er nu dus. Dat leek mij interessant nieuws en ik heb er een kort verhaaltje bij gegeven. Maar nee, het verhaal verdwijnt volledig in het niets.
Het verhaal staat nog steeds in de queue.
Dit is al een keer eerdere gebeurd. Een andere keer kwam het nieuws er pas op na wat vriendjes-politiek. Zulke gevallen werken enorm demotiverend om nog een keer tijd te besteden aan een goede nieuws-submit.
True, maar ik ben dan ook niet degene die hier loopt te verkondigen dat bezoekers maar nieuws moeten gaan posten ;).
De huidige uitermate subjectieve manier van verwerken (het ligt er maar net aan wie de queue doorneemt) vind ik uitermate onplezierig.
Zo gaat het helemaal niet, ik weet niet waar jij dat idee vandaan hebt :?. Het is geen first-in first-out buffer ofzo, maar gewoon een pool. Iedereen kan hem doornemen, dingen die overduidelijk geen kans maken worden gefilterd, de rest verdwijnt als het te oud is geworden. Iedere poster krijgt RUIM de gelegenheid om alle submits te bekijken. Als het dus niet gepost wordt dan komt dat niet omdat één iemand toevallig geen zin had, maar omdat 20 man er geen zin in hadden.

Niet dat dat helemaal eerlijk is, maar het is in ieder geval democratischer dan de meeste mensen denken.
Elke methode waarbij gewone bezoekers meer betrokken worden bij het nieuws wat op de front-page verschijnt zou ik toejuichen.
Het verhaal is nu ineens veranderd, in het begin gaat het over meer nieuws, nu gaat het over het soort nieuws. Mijn standpunt blijft voorlopig dat we als crew prima in staat zijn om zelf te kiezen wat we wel of niet willen plaatsen. Per individuele nieuwsposter verschilt dat natuurlijk nogal, wat voor dit soort vervelende situaties zorgt, maar dat willen we dus ook a.s.a.p. verbeteren.

De specs voor aanpassingen aan de backend zijn al enige maanden bekend bij Femme. Organigrammen zijn ook al getekend, over de details wordt nog gepraat. We zijn hier gewoon mee bezig, want voor ons is dit minstens even klote als voor de bezoekers.

Als je per se invloed wil hebben op de dagelijkse beslommeringen van de frontpage zul je moeten solliciteren, want de frustraties met de submits proberen we op een andere manier op te lossen dan een massale democratie in te stellen.

• mbravenboer
WouterTinus: Nieuwsposters krijgen per post betaald, en het is verdomde moeilijk om echt gemotiveerde mensen te vinden tussen alle mensen die alleen maar denken dat ze gemotiveerd zijn, of die alleen maar zeggen dat ze gemotiveerd zijn.
Dat begrijp ik. Als het allemaal zo makkelijk was geweest was er natuurlijk al helemaal geen probleem geweest ;) .
Het verhaal staat nog steeds in de queue.
Hum, het is even de vraag of ik daar nu blij mee moet zijn ;) .

<off-topic>
Als het overigens nog gepost gaat worden: ondertussen is duidelijk geworden dat de default download nog steeds niet werkt. Alleen de update release 1.3.1_01a bevat de fix. Download url is dus: http://java.sun.com/j2se/1.3.1/jre/ . Waarom er geen aandacht wordt besteed aan deze release is iedereen in de Java wereld een volkomen raadsel.
</off-topic>
Zo gaat het helemaal niet, ik weet niet waar jij dat idee vandaan hebt :?. Het is geen first-in first-out buffer ofzo, maar gewoon een pool.
Ah ok, dat heb ik dan inderdaad verkeerd begrepen.
Het verhaal is nu ineens veranderd, in het begin gaat het over meer nieuws, nu gaat het over het soort nieuws.
Nou ja, het gaat uiteraard om een combinatie van beide. Een discussie over de kwantiteit en het soort nieuws hebben natuurlijk nogal een overlap. Beide zouden wat mij betreft beter kunnen, maar ik moet toegeven dat daarbij de kwaliteit weleens behoorlijk onder druk kan komen te staan.
De specs voor aanpassingen aan de backend zijn al enige maanden bekend bij Femme. Organigrammen zijn ook al getekend, over de details wordt nog gepraat. We zijn hier gewoon mee bezig, want voor ons is dit minstens even klote als voor de bezoekers.
Ik kijk uit naar aankondigingen :) . Misschien dat iets meer openheid over zulk soort aankomend beleid ook iets meer begrip zou kweken... Vaak wordt er over zaken geklaagd, waarna de afhandeling van het probleem volledig intern gebeurd. De gewone gebruiker ziet daar uiteraard niets van.
Als je per se invloed wil hebben op de dagelijkse beslommeringen van de frontpage zul je moeten solliciteren, want de frustraties met de submits proberen we op een andere manier op te lossen dan een massale democratie in te stellen.
In mijn geval heb ik denk een te specifieke interesse om interessant te zijn als nieuwsposter. Mijn idee is dat meer mensen dat probleem hebben. Massale democratie is natuurlijk weer het andere uiterste, maar in dit land van compromissen zou een tussenvorm vast de beste oplossing zijn ;) .

Pagina: 1