Ik weet dat dit onderwerp al erg vaak aan bod is gekomen, maar omdat de toestand nu toch wel vrij dramatisch is, zou ik graag een voorstel doen.
Het is een feit dat de hoeveelheid nieuws op de front-page de laatste tijd vrij dramatisch is, zeker in vergelijking met de omvang van de nieuws-queue (die is enorm zoals altijd wordt gezegd).
Naar mijn mening is er maar 1 manier om dit voor eens en voor altijd op te lossen: laat alle gebruikers het nieuws direct posten. Nu denk je vast: dat wordt een chaos, maar als dit wordt ondersteund door een goed systeem, denk ik dat dat mee zal vallen.
Mijn idee is:
1. Laat alle gebruikers nieuws posten.
2. Voer een moderatie systeem in, waarbij alle gebruikers makkelijk een nieuws-posting kunnen modereren. Uiteraard moet dit gebeuren op basis van relevantie, belangrijkheid en kwaliteit van de posting.
3. Beloon goede nieuws-postings met een flinke smak karma. Het moet een uitdaging zijn om een kwalitatief goed verhaal af te leveren.
4. Echte bagger kan zeer snel door een moderator verwijderd of gesloten worden. Door de grote hoeveelheid bezoekers kan kwalitatief matig nieuws snel verdwijnen naar niveau -oneindig.
Gevolgen:
1. Er is voortaan meer nieuws.
2. Je kan zelf beslissen vanaf welk niveau je nieuws wilt zien.
3. Nieuws-posters van de crew krijgen het een stuk minder druk.
4. Frustratie van niet-gepost nieuws is weg
5. Grotere betrokkenheid bezoekers.
6. Democratischer imago.
Denk er gewoon eens over na
. Ik vermoed dat een goed opgezet systeem weleens erg goed zou kunnen werken.
Het is eigenlijk voor iedereen positief: bezoekers en crew.
Meningen graag
.
Het is een feit dat de hoeveelheid nieuws op de front-page de laatste tijd vrij dramatisch is, zeker in vergelijking met de omvang van de nieuws-queue (die is enorm zoals altijd wordt gezegd).
Naar mijn mening is er maar 1 manier om dit voor eens en voor altijd op te lossen: laat alle gebruikers het nieuws direct posten. Nu denk je vast: dat wordt een chaos, maar als dit wordt ondersteund door een goed systeem, denk ik dat dat mee zal vallen.
Mijn idee is:
1. Laat alle gebruikers nieuws posten.
2. Voer een moderatie systeem in, waarbij alle gebruikers makkelijk een nieuws-posting kunnen modereren. Uiteraard moet dit gebeuren op basis van relevantie, belangrijkheid en kwaliteit van de posting.
3. Beloon goede nieuws-postings met een flinke smak karma. Het moet een uitdaging zijn om een kwalitatief goed verhaal af te leveren.
4. Echte bagger kan zeer snel door een moderator verwijderd of gesloten worden. Door de grote hoeveelheid bezoekers kan kwalitatief matig nieuws snel verdwijnen naar niveau -oneindig.
Gevolgen:
1. Er is voortaan meer nieuws.
2. Je kan zelf beslissen vanaf welk niveau je nieuws wilt zien.
3. Nieuws-posters van de crew krijgen het een stuk minder druk.
4. Frustratie van niet-gepost nieuws is weg
5. Grotere betrokkenheid bezoekers.
6. Democratischer imago.
Denk er gewoon eens over na
Het is eigenlijk voor iedereen positief: bezoekers en crew.
Meningen graag
Blog, Stratego/XT: Program Transformation, SDF: Syntax Definition, Nix: Software Deployment