PhoneTechnician

Pagina: 1
Acties:

• PhoneTech
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 22-08 13:56
Na veel gekloot te hebben met W2K server, DNS, DHCP en NAT heb ik het eindelijk voor elkaar om via de clients te kunnen internetten :)...MSN gaat ook prima...Alleen ik heb geen idee hoe ik ICQ moet instellen :(...

Ik heb ISDN dus als ik op de client ga internetten dan belt hij netjes in en ik heb een connectie :)...

Ik heb nu ICQ op de client geinstalleerd maar deze kan geen verbinding maken...Het bloempje blijft maar rood :(

Weet iemand hoe je ICQ moet instellen voor gebruik met NAT?

edit:

aan de modjes:
Ik heb niet echt opgelet met het verzinnen van de topic titel...en nee ik ben niet :+
willen jullie de topic titel veranderen in:"[W2K Server + NAT] ICQ instellen op de client"
bij voorbaat dank...

• ThaHandy
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 19-08 22:18

ThaHandy

Discovery Channel

hoe ik het achter mijn freesco router heb is dat ik in ICQ het TCP berijk op 4000 tot 4010 heb en dus die poorten van mij router geforward heb

dit is dus alleen voor der intvangen van files

onder NAT zou het eigellijk direct moet werken..

Verwijderd

simpel gevalletje van instellingen.
kijk in rras en edit de nat opties.
Heb je deze zowiezo wel geinstalleerd?!
Je kunt namelijk heel goed internetten zonder dat je nat hebt geinstalleerd.

Als je echt nat wilt gaan gebruiken zul je het moeten installeren en moeten configureren.
W2k heeft standaard een portfiltertje.

• PhoneTech
RRAS is geinstalleerd en werkt prima...MSN bijvoorbeeld werkt prima :) alleen ICQ niet :(

• Mark_640
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 13-08 19:25

Mark_640

In my memory

In [topic=184484] kun je misschien wat meer info vinden.... ;)

• PhoneTech
Ik heb het inmiddels allemaal werkend gekregen door ICQ opnieuw te installeren..Het werkt allemaal fijntjes :)
Pagina: 1