Voeding ontploft :(

Pagina: 1
Acties:
  • 165 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• CaineTanathos
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 07-07 22:00
Ik deel mijn internet men broer, dus heb ik een aparte computer met men modem in en die staat dus altijd op.
Nu toch al wel 3 dagen

Toen ik vanochtend (11 uur :P ) opstond, vond ik hem verdacht stil. En ja hoor de zekering was kapot. Ik heb er meteen een nieuwe ingestopt en terug aangesloten en hij werkte dus ik zet hem meteen af, alleen hoorde ik heel zachtjes een raar geluidje (een kss geluid) dus ik zet hem terug op en BOEM . Rook ontwikkeling niet normaal en een misselijke geur.
Ik dus die voeding terug open gedraait en zag ik dat een condensator was ontploft

Gelukkig was alleen mijn voeding kapot

Hoe zou dit komen , ouderdom . Die kast was al 6 jaar oud of zo dus.

Perilous to us all are the devices of an art deeper than we possess ourselves.

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Ik heb ook een voeding gehad en die was na 3 jaar in een keer dood. Helaas mijn hdd, mobo en nog wat apparaten die eraan hingen ook kapot :(

• CaineTanathos
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 07-07 22:00
Maar had je ook rook ontwikkeling?

Een maat van men broer bracht zijn computer ook eens langs , mijn broer zet die computer op en die voeding ontploft ook , alleen was toen de volledige computer stuk
echt gewoon alles, moederbord , processor,geheugen, geluidskaart, hardeschijf, diskettestation , modem .

Misschien heb ik nog wel geluk gehad

Perilous to us all are the devices of an art deeper than we possess ourselves.

• CrashOne
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online

CrashOne

oOoOoOoOoOoOoOoOoOo

Heb ik ook eens gehad met een kroket!

;)

Huur mij in als freelance SEO consultant!

• Twynn
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 19-08 11:02
Kan gebeuren inderdaad door ouderdom..

Condensatoren zijn sowieso al leeftijdsgevoelig.. Maar in dit geval is er toch iets anders aan de hand geweest.. (je zekering is ook niet voor niks gesprongen!)

Waarschijnlijk is er in een van de trafo's een sluiting ontstaan waardoor de elco's een flinke oplawaai kregen. En daar kunnen ze niet zo goed tegen.. Of er zijn een paar eindtorren doorgeslagen..

Tja, en normaal gesproken is dan alleen de voeding kapot.. Als je echt veel pech hebt, stuurt de voeding op het moment van overlijden nog effe een niet zo fijne spanning je pc-tje in!

Verwijderd

Bij ons op school is een x tijdens de les de Condensator ontploft, ontzettend veel rook en stinken joh!
Hebben we vervolgens de voeding opengehaald en kon je duidelijk zien dat de Condensator was ontploft, wel link want de hele printplaat zat vol met zuur afkomstig van de Condensator.

Wel weird want dat ding was dus gesprongen maar de pc bleef gewoon aan :?

Maar echt wat een rook niet normaal, maar verder geen gesprongen zekeringen oid.
Waren wel oude pc's, P166 Mhz

En die administratie leerlingen maar roepen dat ICT saai is ;)
Pagina: 1