Toon posts:

HDD erg warm

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Eerst mijn specS
AMD 1.2 Thunderbird
Asus A7V133
384 MB SDram 133
Leadtek Geforce 2 Ultra
Terratec Xfire 1024
3com NIC
30 Gig HDD (maxtor Udma66) en 8,4 Gig HDD (Quatum Udma66)
52x CDrom (Cyberdrive)
12x10x32 Brander (Plextor)
De IDE devices los van elkaar aangesloten. Op IDE1 de 52x, op IDE2 de brander. Op IDE3 de 30 Gig en op IDE4 de 8,4 Gig
Niets overgeklokt
Besturing systeem WinME met alle laatste drivers
;(
Ik heb een vreemd probleem. Als ik mijn PC een tijdje aan heb staan (zeg 2 a 3 uur) en ik maak bewust een restart (bijv na iets installeren), dan duurt het onwijs lang voordat winME weer is opgestart. Dan heb ik het over 6 a 7 min. Dit vindt ik toch echt vreemd, want als ik de PC koud opstart (zeg maar volgende ochtend), dan start hij normaal op (binnen een min.)
Ik heb al aan de HDD's gevoeld en wat blijkt. de HDD worden zeer warm. Vooral de 30 Gig HDD kan je bijna niet meer vast houden zo heet. Dit lijkt mij niet normaal. Af en toe hoor ik hem ook tikken. 2 a 3 korte tikjes achter elkaar.
Is mijn HDD nu aan het overlijden of is er iets anders aan de hand. Ik heb eigenlijk geen zin om een nieuwe te kopen. Ik heb hem net een jaartje.
;(

• Han
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

Han

Dat je HDD begint te tikken in combinatie met extreme warmte lijkt mij iff een teken dat ie in staat van ontbinding is... Die heeft dus niet lang meer! Je btw geen nieuwe te kopen, aangezien ze net een jaartje oud zijn. Op de meeste HDD heb toch al snel een jaartje of 3 garantie. Bel anders de fabriekant op om dit te checken!

edit:

Hoe zit het trouwens met je airflow? Wat is de case-temp? Het tikken kan ook komen door een te hoge case-temp, wat slecht is voor je apparatuur.

Doubt thou the stars are fire; Doubt that the sun doth move; Doubt truth to be a liar; But never doubt I love.

• PWA
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

PWA

Als ze nog geen jaar zijn schijf backuppen en terug brengen!!

• LeNNy
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 26-04 13:41
bij de meeste schijven krijg je 3 jaar garantie op de hardware. gewoon even nakijken. mits je em mocht opsturen dan.

als je een maxtor hebt, download dan powermax ff en test je disk daar mee.

Verwijderd

Topicstarter
THX allemaal.

Ik ga dat tooltje effies uitproberen als ik thuis ben.
Jullie horen nog van me.

• benchMarc
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 28-04 20:36
Test je HD eens met SisSoft Sandra. benchmark je HD en post hier ff de score. Ik verwacht dat ie heel laag is.
Misschien heb je hier iets aan: [topic=127458/1/100]
Topic van mij lang geleden, toen mijn maxtor ook tikte en heeeeeeel traag werd. Nog trager dan mijn 4 speed cd brander. Kon geen cd's meer branden want dan kreeg ik bufferunderruns, zo traag :D

Gewoon dat ding hardhandig gemold en terug gestuurd. Omdat ie geen foutcode in powermax aangaf. Maar duurde iets van 1 dag om die test van 30 min te completen. Bagger dus.
Pagina: 1