Toon posts:

Instabiel systeem maken, welke componenten?

Pagina: 1
Acties:
  • 312 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Als grap willen we hier een zo'n instabiel systeem ooit maken, van hedendaagse componenten (dus geen isa-rommel of EMS-geheugen)

Dat er windows ME op moet is duidelijk, maar welke hardware?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Quantum harde schijf.
goedkoop brak geheugen.
MSI mobo.
dan heb je al heel wat brakke zooi te pakken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twynn
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 25-09 08:33
Probeer maar iets met pc100 geheugen op 133 enzo.
Verder wat oude biossen zoeken wil ook nog wel helpen!

Maar wat is het nut ervan!?

(BTW.. MSI instabiel?? Nooit problemen mee gehad!)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pret|IA
  • Laatst online: 07-12-2009

pret|IA

I live in an anummene!

en een leuke NIC met RealTek-chipset ? :r

http://srom.zgp.org || "Did u use Tha Magic Book ?"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MP83
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 02-02 11:53
Ik denk niet dat je een brak systeem kan samenstellen. Tis meestal gewoon pech hebben met een verkeerd onderdeel wat echt niet lekker werkt.

Wat je wel kan doen is onderdelen waarvan bekend is dat het niet lekker samenwerkt om die in 1 bak te stoppen :+

Pak dan zeker weten de Live1024, instabiel gegarandeerd. Regel ook een mooie zwakke voeding om het geheel af te maken :+ :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• harryslinger
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 01-08-2024
heb je niks beterz te doen ofzo :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MP83
Op donderdag 01 november 2001 13:56 schreef pret het volgende:
en een leuke NIC met RealTek-chipset ? :r
Heb ik nou nog nooit problemen mee gehad...die draaien altijd als een tiet bij mij *D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pret|IA

pret|IA

I live in an anummene!

Op donderdag 01 november 2001 13:57 schreef Mr.Blonde het volgende:

[..]

Heb ik nou nog nooit problemen mee gehad...die draaien altijd als een tiet bij mij *D
nou..had er 2 en gaven de vreemste problemen! NIC1 in PC1 => geen resultaat. NIC1 in PC2 => geen resultaat. Vervolgens NIC1 wederom in PC1, wel resultaat.
Nu jij weer... (en heb verder nix veranderd in configs fo met drivers!)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAZZA
  • Laatst online: 24-09 13:08

MAZZA

Barbie is er weer!

Op donderdag 01 november 2001 13:58 schreef pret het volgende:

[..]

nou..had er 2 en gaven de vreemste problemen! NIC1 in PC1 => geen resultaat. NIC1 in PC2 => geen resultaat. Vervolgens NIC1 wederom in PC1, wel resultaat.
De nic er goed indouwen :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gertjan
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 09-09 17:11

Gertjan

mmmm, beer...

Op donderdag 01 november 2001 13:56 schreef pret het volgende:
en een leuke NIC met RealTek-chipset ?
Onder Linux (in me server) nog nooit problemen mee gehad
Op donderdag 01 november 2001 13:50 schreef terw_dan het volgende:
MSI mobo.
In me workstation werktie als een tiet (en dat is positief 8-))

Gertjan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• floduR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
probeer een abit kt-7a mobo met een Asus GeForce v7700 gts met chip versie 4.13 Doet het 50% van de tijd niet.

of een asus av7 mobo met een sb-live in het 5e pci slot en nog iets anders in het 4e slot, loopt geheid vast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

stamp al je pci sloten vol met de meest exotische oostblok merken + scsi + 4 usb scanners, printers en camera's van trust (weeereld merk, vooral de pci isdn is fanatastisch) en een mikey mouse mx 200 op een chaintech p3 450 mobo...

je krijgt van mij 100 gulden als dat een uur loopt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pret|IA

pret|IA

I live in an anummene!

Op donderdag 01 november 2001 14:00 schreef MAZZA het volgende:

[..]

De nic er goed indouwen :?
was gebeurd! Dacht daar nl. ook in eerste instantie aan....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MP83
Op donderdag 01 november 2001 13:58 schreef pret het volgende:

[..]

Van alles kan er wel een keer een brakke tussenzitten. Misschien drukte je 'em idd niet goed er in of heb je echt een brakke gehad.

Omdat ik op een service afdeling werk bij een bekende computer-shop heb ik een beetje kijk op welke producten echt gewoon zwaar bagger zijn en welke producten toevalstreffers zijn dat ze stuk gaan.

De realtek kaartjes zie ik bijna nooit terug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MP83
Op donderdag 01 november 2001 14:00 schreef Ali_Illegali het volgende:

[..]

werktie als een tiet (en dat is positief 8-))
Tieten zijn altijd positief :P :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BertV
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 17-09 14:17

BertV

Handgemaakt

geld teveel? Dit snap ik nu echt niet en als het waar is valt het binnen de categorie voedsel weggooien :r

Voorouders net boven de Neder-Rijn? Doe een DNA-test.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wirf
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 04-09 08:21
AMD Athlon 1.4 Ghz (NIET de XP versie)
200 watt voeding
een zo goedkoop mogelijk VIA KT133 bordje
SB Live!
PC100 ram, in 3 reepjes van 64 MB
Geforce 3 ti500 (trekt ook lekker wat stroom)

oh ja, vooral NIET de via drivers installeren hoor!

Heeft sinds kort zijn wachtwoord weer terug gevonden!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Dolf
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
MSI komt heel vaak als stabielste uit de test.
Nee, neem maar een PCChips + noname geheugen en een AMD processor. Gooi er voor de gein een SB1024 in

Gezocht!
Samsung 1TB HD103SI printplaat
Router
If everything seems to be going well, you have obviously overlooked something

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MP83
Girorekening 7263882: Als je nou daar het geld op stort wat je hier voor wil gaan gebruiken dan test ik het wel en laat ik je de resultaten wel een keertje weten >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Ik heb genoeg MSItjes meegemaakt om te kunnen zeggen dat ze gewoon :r :r :r :r zijn. (de topmodellen zijn wel wat beter, maar ik hoef ze niet)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
In een shop heb je HW toch liggen, jongens? Bovendien kunnen we zo zien of eht allemaal waar is wat ze zeggen over x instabiel Y is beter enzoverder.

BTW: ik werk neit bij die shop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MP83
Als iemand vragen heeft over een bepaald product over het defect gaan/terug komen van een bepaald product dan kan ik altijd ff checken bij mij op mn werk hoeveel van de verkochte producten er terug zijn gekomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Elite-K7S5A-Retail. Voor maar 0188.48 gulden bij AAAAAAARDE (of zo). Dan heb je de allerstabielste, of was het debielste, SIS chipset die er is. Lekker DDR ram gebruiken, echt super stabiel uhm uhm....

Please don't be offended if you use this motherboard, you might have the one working example in your computer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• salvador4
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 25-09 22:03
Jullie denken allemaal veel te moeilijk, neem een tb 1400 en een (mini) superorb, de rest maakt niet uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wirf
Op donderdag 01 november 2001 14:29 schreef Maha het volgende:
Elite-K7S5A-Retail. Voor maar 0188.48 gulden bij AAAAAAARDE (of zo). Dan heb je de allerstabielste, of was het debielste, SIS chipset die er is. Lekker DDR ram gebruiken, echt super stabiel uhm uhm....

Please don't be offended if you use this motherboard, you might have the one working example in your computer.
wow... jij klinkt alsof je echt heel veel ervaring hebt met dat bord, nee jij bent echt de pro zeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toewan
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 20-09 14:42

Ja man, ik heb 'm hier, zonder DDR, maar hij draait als een spreekwoordelijke tiet hoor.. :)

Nee, neem een Cyrix P200+, instabiliteit verzekerd. En pleur er dan een AOpen cdrom speler bij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hehe, leuk topic!

Komt ie: >:)

1. 1.4 athlon AHYA
2. 250 watt voeding en zo veel mogelijk hardware die graag op elkaars irq willen en absoluut niet op een andere kunnen!
3. 1.7 volt Vcore

Uiteraard op een Abit kt7a en een Sblive! in slot 1 en natuurlijk het brakste geheugen dat je kan vinden.

Should do da trick :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kevinp
  • Laatst online: 19-09 12:42
met win me is je systeem altijd onstabiel >:) >:) >:) >:)

d'r is maar één ding in het leven wat moet, en dat is dood gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• surfpunk
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 07-05-2021

surfpunk

*apple macBook*

Probeer eens een asus p2b moederboard (p2b of p2bds) met een asus tnt 3800 ULTRA agp kaart ...

kan je lachen ... de voeding die het mobo afgeeft door de agp is bij lange na niet genoeg.. zo gauw als je de juiste drivers installeert, heb je genoeg freezes om de elfstedentocht te kunnen schaatsen in augustus...

wel erg frustrerend als je wel met goede bedoelingen zo'n systeem hebt.. heb hele mooie mods gezien waarbij extra voeding van hdd-stekkers gehaald werd.

is in alle hardware fora een bekend probleem, maar niet terug te vinden in de faq van Asus ... sterker nog, asus ontkende het |:(

Mijn webcam is van lego, mijn fotocamera's zijn van Nikon, de statieven van Manfrotto, mijn snowboards van Völkl en mijn laptop van apple (maar daar mag ik op DPZ niets over zeggen)...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LauPro
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 26-09 16:52

LauPro

Prof Mierenneuke®

Misschien een leuk idee om hier op GoT een lijst te maken met 'slechte' producten van merken..

Inkoopacties - HENK terug! - Megabit
It is a war here, so be a general!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ow en zorg er dan wel voor dat er een cooler op komt die em nog net niet laat roken en hem koelt tot 75oC stressed ofzo >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wirf
Op donderdag 01 november 2001 14:42 schreef laupro het volgende:
Misschien een leuk idee om hier op GoT een lijst te maken met 'slechte' producten van merken..
Slechte producten zijn erg eigenlijk nauwlijks.... het is veel vaker de combinatie van componenten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wirf
Op donderdag 01 november 2001 14:44 schreef Driez het volgende:
Ow en zorg er dan wel voor dat er een cooler op komt die em nog net niet laat roken en hem koelt tot 75oC stressed ofzo >:)
Tuurlijk, spreekt voor zich... coolermaster zonder fan (want een fan maakt toch alleen maar lawaai)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op donderdag 01 november 2001 14:42 schreef laupro het volgende:
Het blijft altijd toch ook maar een ervaring / mening, zoals ik echt slechte ervaringen heb met Elite-K7S5A, rustig Toewan en Wirf, tis maar mijn mening. Maar ook met AOpen CDROM's en DVD spelers heb ik slechte ervaringen en die dingen koop ik dus ook niet meer.

Zelfde geld trouwens ook voor winkels, heb echt een ongelofelijke hekel aan de Norrod Zwolle en er zijn vast zat tweakers die daar graag komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philip_Janssen
  • Laatst online: 21-09 19:00
Pak een oude 48 speed Creative CD-Rom drive... die dingen hangen na iedere 500 MB... da's echt humor. En als mobo: Asus A7A266 REV2! Die zijn echt gaaf! kun je nog kiezen of je DDR of SDRAM neemt. Is trouwens gebaseerd op een ALi chipje (Need we say more?)
Harddisk: Quantum... bij voorkeur een bigfoot, Athlon XP op dat mobo... Ik geloof dat die namelijk niet goed ondersteund word >:) Verder wat brak CAS3 geheugen erin en op CAS2 laten lopen.. En de meest goedkope G-force videokaart die je maar kunt vinden. Da's zeker weer vragen om problemen!!!
Succes :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MnM
  • Laatst online: 07:55

MnM

Op donderdag 01 november 2001 14:42 schreef surfpunk het volgende:
Probeer eens een asus p2b moederboard (p2b of p2bds) met een asus tnt 3800 ULTRA agp kaart ...

kan je lachen ... de voeding die het mobo afgeeft door de agp is bij lange na niet genoeg.. zo gauw als je de juiste drivers installeert, heb je genoeg freezes om de elfstedentocht te kunnen schaatsen in augustus...

wel erg frustrerend als je wel met goede bedoelingen zo'n systeem hebt.. heb hele mooie mods gezien waarbij extra voeding van hdd-stekkers gehaald werd.

is in alle hardware fora een bekend probleem, maar niet terug te vinden in de faq van Asus ... sterker nog, asus ontkende het |:(
ik heb een Asus P2B, geen F maar de oude kale, incl een Asus V3800 TNT-2 Ultra Deluxe 32MB AGP, een Celeron 300A slot 1 @ 504 in een in-win midi kast Q500 235Watt en dat draait (nog steeds) als een tiet, nergens problemen van

en de rest van de specs zijn: Sblive value, teles ISDN, Initio SCSI, Plexwriter 4x, aopen 32x, 256MB, 2 MAxtor 7200rpm HD's en dit systeempje draait al 3 jaar zonder problemen :)

kortom, het is niet altijd een probleem, ik weet wel ddat over het algemeen Asus videokaarten wat meer stroom verbruikten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Win ME instabiel :?

Bij mij was ie stukken stabieler als win98

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• big_clarence
  • Laatst online: 21-09 12:36

big_clarence

wat kan het schele

Op donderdag 01 november 2001 13:50 schreef terw_dan het volgende:
Quantum harde schijf.
goedkoop brak geheugen.
MSI mobo.
dan heb je al heel wat brakke zooi te pakken
MSI mobo's staan toch juist bekend om hun stabiliteit?
Ik heb mijn systeem nu al 8 maanden draaien zonder echte problemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• surfpunk
  • Laatst online: 07-05-2021

surfpunk

*apple macBook*

Op donderdag 01 november 2001 15:08 schreef MnM het volgende:

[..]

ik heb een Asus P2B, geen F maar de oude kale, incl een Asus V3800 TNT-2 Ultra Deluxe 32MB AGP, een Celeron 300A slot 1 @ 504 in een in-win midi kast Q500 235Watt en dat draait (nog steeds) als een tiet, nergens problemen van

kortom, het is niet altijd een probleem, ik weet wel ddat over het algemeen Asus videokaarten wat meer stroom verbruikten.
you lucky bastard!!

Komen we ook weer bij het eerdere remark dat het heel moeilijk is om een instabiel systeem te krijgen ...

zelf ben ik blij dat het niet werkte .. heb er nl een elsa erazor x geforce 2 terug gekregen!!! :)

Mijn webcam is van lego, mijn fotocamera's zijn van Nikon, de statieven van Manfrotto, mijn snowboards van Völkl en mijn laptop van apple (maar daar mag ik op DPZ niets over zeggen)...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Een mobo met 686B Southbrigde, + win2k + Sblive...

Tada gehijd feest!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Koop gewoon een packard bell???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tyrian
  • Niet online

Tyrian

It's Unreal.

Je moet nog ff een snelkoppeling met de opdracht "con/con" in de map "opstarten" zetten...
En een overgeklokte AMD met brakke koeling wil ook nog weleens helpen om je systeem plat te krijgen.

[off-topic]
MnM, je hebt een kewle system specs pagina zeg! ;)
[/off-topic]

http://www.hypercoop.tk | GW user page | GW2 user page

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MnM
  • Laatst online: 07:55

MnM

Op donderdag 01 november 2001 15:38 schreef Tyrian het volgende:

[off-topic]
MnM, je hebt een kewle system specs pagina zeg! ;)
[/off-topic]
Tnx m8, die van jouw ziet er ook wel stijlvol uit >:)

Ik ben zelfs nog te lui geweest om bepaalde plaatjes te vervangen *D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RedruM
  • Laatst online: 21-09 18:04
Als je nog een leuke rampencpu zoekt, neem een Cyrix :r

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Super Socket 7 mobo (Asus P5A-B bijvoorbeeld) met ALi Alladin 5 chipset, oude BIOS, en gecombineerd met AGP kaart (maakt niet uit welke) en daar dan NT4 met servicepack lager-dan-3 op draaien. Veel plezier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Osiris
  • Niet online
Hé MnM & Tyrian...

Hoe doen jullie dat???

Oh, niet meteen beginnen te dissen... Ben ook maar mens...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xplosive15
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 15-09 16:07

hmmz, van ja familie moet je ut maar hebben >:), vandaar dat hij het heel frys-lan heb gedaan meneer De Vos :P

For those about to rock, we salute you!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peertje NL
  • Laatst online: 14-09 10:09
een IBM 75GPX en een pentium 4 >:)

Reality beats fiction by far!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tyrian
  • Niet online

Tyrian

It's Unreal.

Op donderdag 01 november 2001 16:35 schreef Osiris_NL het volgende:
Hé MnM & Tyrian...

Hoe doen jullie dat???

Oh, niet meteen beginnen te dissen... Ben ook maar mens...
Zorg eerst dat je alle specificaties van je systeem verzamelt. Als je ook plaatjes en links wilt zul je dus op zoek moeten op de website van de hardwarefabrikant.

Bekijk vervolgens hoe de sys specs pagina van anderen er uitziet en bepaal wat je mooi vindt.

Vervolgens zul je er er een .html pagina van moeten maken. Dit kan op 1001 manieren. Wat voor jou het prettigst is hangt af van wat je kennis is en welke software je hebt. Ik heb zelf onvoldoende kennis van HTML dus ik heb het met de WYSIWYG (What You See Is What You get) editor Frontpage 2000 gedaan.

Als de pagina naar wens is moet je hem met een FTP programma ergens op internet plaatsen, inclusief de eventuele plaatjes. Nu nog ff je signature aanpassen en klaar.

http://www.hypercoop.tk | GW user page | GW2 user page

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wirf
Op donderdag 01 november 2001 16:22 schreef RedruM het volgende:
Als je nog een leuke rampencpu zoekt, neem een Cyrix :r
Cyrix P200+ hier, uptimes van meer dan 100 dagen, geregeld zware processen (kernel-recopmiles, en zelfs 1 fork-bomb (foutje :+ )) en rots-stabiel (zelfs met twee realtek kaartjes erin (en nog een 3com))

okee, draait dan wel underclocked.... (P166+)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noork
  • Niet online
ECS Mobo!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ND863
  • Laatst online: 09-07-2022

ND863

Forget aircraft - Fly Airbus

Een asus P5A en een TNT2 AGP erin en voeding van 85Watt en cheapo noname geheugen en oude bios, das het stabielste wat je kan krijgen >:) .....niet dus :9~

To be, or not to be a FRUITVLIEG!??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CrashOne
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online

CrashOne

oOoOoOoOoOoOoOoOoOo

athlon 1.4 in een mini kast zonder case koeler....

Huur mij in als freelance SEO consultant!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op donderdag 01 november 2001 18:34 schreef CrashOne het volgende:
athlon 1.4 in een mini kast zonder case koeler....
= system meltdown, geen instabiliteit volgens mij.. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Iets soortgelijks: het systeem gewoon zwaar overclocken, dat ie nog net een paar minuten draait. Geen extra cooling natuurlijk!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dualdude
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 18-08 20:08
Op donderdag 01 november 2001 16:58 schreef Wirf het volgende:

[..]

Cyrix P200+ hier, uptimes van meer dan 100 dagen, geregeld zware processen (kernel-recopmiles, en zelfs 1 fork-bomb (foutje :+ )) en rots-stabiel (zelfs met twee realtek kaartjes erin (en nog een 3com))

okee, draait dan wel underclocked.... (P166+)
Maar jij draat een OS, dus dan heb je daar minder last van :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skaah
  • Laatst online: 16-09 18:38
Win ME, een witmerk mobo, intel celeron met een 100mbit realtec full duplex en dan vol belasten maar... crash!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AK47
  • Laatst online: 04-05-2024
winME heeft altijd instabiel gelopen onder ut netwerk met mijn Unex NIC, dus dat is een optie.
Ik ben erg blij dat ik nou win2K heb, dat roelt ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rambo-2001
  • Laatst online: 02-01-2024

rambo-2001

be anonymous

het kopen van componenten is niet eens nodig zet maar eens in je bios de cas en ras tijden van je geheugen heel kort.
start maar een keer opnieuw op en dan heb je een reten instabiel systeem

verder wil ik opmerken dat realtek nic goed zijn en met msi is ook niks mis

cs skill - making a desert eagle out of tooth picks

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roelio
  • Niet online

roelio

fruitig, en fris.

componenten is moeilijk, er zijn niet veel componenten die instabiliteit veroorzaken MITS je ze goed installeert.

ik zou het eerder gaan zoeken in foute drivers en veel te snelle BIOS snelheden (geheugen, PCI etc.) maar dan vraag ik me af, waar is het einde?

wanneer heb jij een superinstabiel systeem? als windows fouten gaat maken bij het booten en niet meer kan starten omdat het register kapot is? als je meteen bij booten een blauw scherm krijgt? als je windows wel kunt draaien maar zodra je een programma start crasht'ie? wat wil je?

AMD Phenom II X4 // 8 GB DDR2 // SAMSUNG 830 SSD // 840 EVO SSD // Daar is Sinterklaas alweer!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noedelsupke
  • Laatst online: 18-07-2023
Op donderdag 01 november 2001 13:53 schreef Twynn het volgende:
Probeer maar iets met pc100 geheugen op 133 enzo.
Verder wat oude biossen zoeken wil ook nog wel helpen!

Maar wat is het nut ervan!?

(BTW.. MSI instabiel?? Nooit problemen mee gehad!)
zo kan ik ook zeggen:

winME instabiel? nooit problemen mee gehad!

PIII 800@804 Mhz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mottebelke
  • Laatst online: 26-09 14:22
LOL, misschien kun je ergens in Taiwan wel wat componenten krijgen (Yin-Yang Computers oid) :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeRSPiN
  • Laatst online: 08:14

CyBeRSPiN

sinds 2001

Een brakke voeding doet wonderen.. >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op donderdag 01 november 2001 14:54 schreef MMS_El_Guapo het volgende:
Pak een oude 48 speed Creative CD-Rom drive... die dingen hangen na iedere 500 MB... da's echt humor. <en dan nog wat>
Lol, heb er hier zo eentje inhangen, ok, niet het beste van het beste, maar het werkt wel.

hij moet alleen fftjes opstijgen als je iets wil gaan doen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marteltor
  • Laatst online: 23-09 07:21
Op donderdag 01 november 2001 14:00 schreef floduR het volgende:
probeer een abit kt-7a mobo met een Asus GeForce v7700 gts met chip versie 4.13 Doet het 50% van de tijd niet.

of een asus av7 mobo met een sb-live in het 5e pci slot en nog iets anders in het 4e slot, loopt geheid vast.
en dan nog een live 5.1 kaart en het is kanp als jij win me er op krijgt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MisterData
  • Laatst online: 24-09 22:38
Misschien en RDRAM --> SDRAM bridge en dan een AMD of Cyrix erop ?? Of erger : WinChip ??

En dan nog eens windows nt draaien :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vorlox
  • Laatst online: 02-02-2022

vorlox

I cna ytpe 300 wrods pre miute

Nic doet ut niet
(en heb verder nix veranderd in configs fo met drivers!)
dan ben je een menolo en hoor je niet achter een PC thuis

|:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MP83
Op donderdag 01 november 2001 20:53 schreef vorlox het volgende:

[..]

menolo
wtf is een menolo :? >:)

De enige die ik ken stond achter de bar bij ons in spanje en die was best relaxed 8-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pixal
  • Niet online

Pixal

Mijn poes popelt.

waarom koop je geen compaq? beetje geluk krijg je er na de test nog wat bruikbare fans uit ofzo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pixal
  • Niet online

Pixal

Mijn poes popelt.

WFT is er precies mis met realtek kaartjes...

ik heb 2 3coms in mn server en alle clients hebben die goedkope shit maar het werkt altijd al.. ik las ook ergens dat ze als net zo stabiel uit de tests komen als de a-merken

ze hebben alleen een iets hogere processor belasting

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 0rbit
  • Laatst online: 18-03-2021
Op donderdag 01 november 2001 14:04 schreef BertV het volgende:
geld teveel? Dit snap ik nu echt niet en als het waar is valt het binnen de categorie voedsel weggooien :r
En jij bezit zeker ook alleen datgene dat je nodig hebt? :Y) Doe eens even niet zo hypocriet zeg... Ieder zijn hobby...

Ik ben geheel voldaan, dank u wel!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pixal
  • Niet online

Pixal

Mijn poes popelt.

EEJ, ik heb een beter idee..

laat mn pa het systeem opzetten

hoeft zelfs geen winme te zijn... wordt toch wel instabiel *D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

zet alles zoveel mogenlijk op irq1, ik hoor zo nu en dan dat da ook problemen geeft

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• acidfever
  • Laatst online: 06-01-2024

acidfever

I am allready working!

Moet natuurlijk ook een soundblaster live in en een PCI grafische kaart! (AGP is te stabiel)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Masterer
  • Laatst online: 19-01-2021
Ik heb er net een weggemikt.... :)

ooooolreididen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmidsY
  • Laatst online: 26-09 17:38

SmidsY

hallo!?.............

zwakke voeding in combinatie met Geforce2 ofzo.....

of,

Extra printerpoorten

of,

Videobewerkingskaarten

Het probleem is gelokaliseerd, het bevindt zich tussen het keyboard en de rugleuning.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sebastius
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 07:57

sebastius

Laten we lekker link gaan doen

Een computer van Escom (toen het er nog was).

Een S3 videokaart

Een Cyrix processor

EDO brak werkgeheugen met de badmem patch

Een willekeurig product van Trust.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• [TazZ]
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 25-06 15:06
pleur 'n amd k6-3 op 'n ali mobootje, duw daar een tnt2 m64 in, pak dan nog wat noname pc100 geheugen en zet er vervolgens nog een trust usb scanner aan, zeer leuke combi (btw.. geen ali patches installe ofzo hè

If it ain't broke, fix it till it is...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Athlon Slot-A op een MSI K7 Pro, dan heb je het zo plat met een beetje foute componenten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ubermaestro
  • Laatst online: 21:09
Via KT133A met 686B southbridge en SBLive! geluidskaart :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vandijk
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 22-09 18:56
Je kan ook de componenten even 'inbranden' in de magnetron... en stevig overclocken..

Canon cameras en lenzen. Elinchrom flitsers, Lowepro en Pelican tassen/koffers. Polestar 2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vergeet vooral op dit systeempje niet het Avb forcefeedback wheel [ usb ] aan te sluiten dan weet je zeker dat je geen spelletjes kunt spelen >:) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• intoxicated
  • Niet online

intoxicated

Haaaai :w | ALT-S

Ok, geen hedendaags component, maar wel instabiel. Ik was laatst namelijk met een Gemlight mobo (2A5ICG3A: Gemlight Computer Ltd GMB-P54SPS P54C PCI Green Mainboard) bezig voor in een oude router/server. Dat bord was opzich het probleem niet, maar toen ik er een Realtek 8139C in deed, was het leed niet te overzien. Het ding in een ander PCI-slot gooien gaf geen verbetering, het ding bleef maar crashen bij enige netwerkactiviteit. Een ping was al genoeg.

Een Realtek 8139B plaatsen was de oplossing. Het ding doet nu een stresstest en is al dagen lang stabiel op 100% proc. en random read- & writetests naar de harddisk.

"Anyone who does not agree with me is mentally sick, and should be shot I'm afraid to say."
- Pastor Richards @ VCPR

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SilverZeven
  • Laatst online: 18-06 13:13
Gewoon koffie met suiker op in de computer gooien. Moet lukken! :7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Abit KT7 met Sound Blaster Live1024, tvkaart, realtek netwerk kaart, Asus7700 (opstarten gaat al klote dan), 235 Watt voeding, T-bird 1,3Ghz... werken langer dan 5 minuten is uitgesloten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Neem een abit be6II sluit daar op aan 3 hd's, een samsung 4 gb op de gewone primary ide poort(master), een quantum fireball 20 GB op de udma 66 primary (master), fireball 13GB op udma 66 secondary(master) neem daar bij een aopen52 op secondary ide master.
een diamond viperv770 ultra en een sb64 en een realtek8139a maak dit geheel af met een pIII 800.
ga nu maar eens win2000 installeren! Is het installeren gelukt ga dan maar eens file's kopieren van fireball naar fireball, gegarandeerd pret!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ok, ik moet ook ff mijn ei kwijt :P

250W target voeding
Abit KT7A RAID
TB 1400 (hier is nix mis mee overigens :))
Mini superorb
1x 64MB Noname, 2x 128MB Spectek :r
2x Seagate 7200rpm HDD Raid 0
Floppydisk geplaatst tussen HDD's (binnen 4 weken stuk)
Noname TNT2 M64 op AGP 4x
Advansys SCSI-2 kaart
Hauppauge TVkaart
Terratec DMX geluidskaart
Sigma Hollywood Plus DVD decoder
10Mbit ISA netwerkkaartje

Ongeacht welke windhoos: Dit moet instabiel zijn, mits tie uberhaupt boot >:)

NB: vier kaarten in een systeem stoppen die een aparte IRQ willen hebben zorgt meestal wel voor wat probs, en die Abit maakt het dan af :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Neem een 235 watt voeding
Met een MSI bord met brakke AMD chipset
Tbird 1400
cooler voor een systeem tot 1200 en vooral geen koelprut
100Mhz geheugen en dat naar 133

That should do the Job

Ps Liefst video en sound onboard...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rdluca
  • Niet online
Ook mijn tip:
K7S5A met DDR geheugen en een Athlon 1.4 .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

geforce2mx kopen, en dan memory te hoog zetten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenNietDoen
  • Laatst online: 02:09
Op donderdag 01 november 2001 15:23 schreef marcell het volgende:
Win ME instabiel :?

Bij mij was ie stukken stabieler als win98
same here...

pleur Linux erop, mischien maakt het kwa instabiliteit er niet erger op maar dan heb je de troep in ieder geval al compleet >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• freddifish
  • Laatst online: 21-09 12:12

freddifish

schnappi !

een compaq met de niet standaard compaq drivers

'people say I'm a drinker, but I'm sober half the time' - Mick Jagger | mail: freddifish_AT_gmx.net

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• riCHey
  • Laatst online: 14-03-2024
Tja, nou moet ik ook fffies mijn ei kwijt...
Ten eerste: 'k heb nog NOOIT problemen gehad met een ABIT KT7 of een KT7-A mobo in combinatie met een V7700 dus ik weet niet wat er mis mee is...
Verders... en vriend van me heeft een MSI mobo, het type is me even ontschoten.. maar dat ding produceert alleen maar mooie blauwe schermpies in windhoos... wat ik ook probeer... hij's in combinatie met een PIII-600
Enne.. wat is er mis met de Realtek 8139C kaartjes?? heb er in totaal een stuk of 5 in mijn netwerkie draaien... en pas de problèmes... verders heb ik weinig boeiends te zeggen over dit onderwerp... of moet het alweer kwijt zijn.. :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ragger
  • Laatst online: 23-09 09:02

Ragger

slopen. alles kapot maken.

Bepaalde software kan je systeem ook errug gammel maken. Mijn tip: installeer RealPlayer :r :r :r

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je moet gewoon zorgen dat er bij de installatie van windows een paar bestanden niet op de cd staan (een paar dll's ofzo) en die dan gewoon skippen. Met een beetje geluk krijg je elk kwartier een bsod. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gooi er gewoon een Jetway moederbordje in das pas vragen om problemen >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Abit rulez instabiliteit
Abit mobo en een Vortex 2 kaart dan crashed je PC al als je geluid gebruikt.
Dan nog even cheap ass geheugen erin, en een GeForce 2 Pro (Dan post je PC niet eens meer).
Klaar ben je

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NiGeLaToR
  • Nu online
Leuk dat OEM moederborden en chipbakkers overal de schuld van krijgen, maar je kan beter diegene die de drivers installeert aankijken hoor :) Als je dan zo graag cheap spul koopt verwacht dan meer werk van drivertjes enzo.. :)

Instabiel? Koop een Athlon 1400 en doe er een celeron 533 koeler op. Of koop een P4 en haal de heatspreaders van de rimm af. Of open dll's in notepad en verwijder willekeurioge tekens of schrijf er een verhaaltje in. Of pak het electrische kacheltje van je moeder en zet alle fans uit en blazen maar. Of als ie aan staat pak je hd en ga er mee tafeltennissen...

genoeg? heb er nog wel 100.000.000 !

KOPHI - Klagen Op Het Internet podcast. Luister hier! – bejaardenexport, WEF en de LIDL kassa kwamen al voorbij. Meepraten als gast? DM mij!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NiGeLaToR
  • Nu online
Op maandag 05 november 2001 13:35 schreef FuTaL het volgende:
Abit rulez instabiliteit
Abit mobo en een Vortex 2 kaart dan crashed je PC al als je geluid gebruikt.
Dan nog even cheap ass geheugen erin, en een GeForce 2 Pro (Dan post je PC niet eens meer).
Klaar ben je
Das pcies me ouwe pc.. draaide 2 jaar superstabiel :) wat is het probleem dan? Ow je bent een beetje een amateur :) Ahha, jah, dan is alles wat jij hebt natuurlijk een nominatie voor kutzooi :)

KOPHI - Klagen Op Het Internet podcast. Luister hier! – bejaardenexport, WEF en de LIDL kassa kwamen al voorbij. Meepraten als gast? DM mij!

Pagina: 1