Toon posts:

Help! BE-6 & Celly 1GHz geeft: kaduk BE-6?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Help!
Ik dacht slim te zijn door de 400 MHz PPGA Celly op mijn Abit BE-6 (1e versie) mobo te vervangen door een celly 1000 met een nieuwe Smart Asus Slot 1 -> FCPGA convertor (S370-D).
Na het plaatsen van de nieuwe CPU en converter wilde het systeem niet meer opstarten! Je hoort alleen wat standaard geratel van de harddisks, geen piepjes door de speaker en geen beeld.
Na het terugplaatsen van de oude celly 400 met PPGA convertor deed het beestje eveneens helemaal niets meer!

Vraagjes:
Is mijn CPU of mobo nu defect? (Ik denk zelf het mobo aangezien het systeem met de oude celeron ook niet meer functioneert).
Kan ik het wagen om de CPU in mijn Asus P3B-F systeem te testen?

Thanx!

• Twynn
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 21-08 09:18
Heb je wel een bios-reset geprobeert? En effe hardware nogmaals plaatsen?

Verwijderd

Kan ik het wagen om de CPU in mijn Asus P3B-F systeem te testen?
Ja, dat zou kunnen. Ikzelf heb ook een Celly 1GHz gehad en die weg gedaan omdat ik elke keer een melding kreeg van de bios. Nu zit er een 850MHz Pentium III op en is deze melding nog steeds zo. :( Maar het werkt alemaal gewoon goed hoor. :)

Verwijderd

Topicstarter
Op donderdag 01 november 2001 13:51 schreef Twynn het volgende:
Heb je wel een bios-reset geprobeert? En effe hardware nogmaals plaatsen?
Yes, heb ik inderdaad al gedaan - nadat de problemen waren ontstaan. Ik heb vlak voor de CPU upgrade de laatste bios (TH) versie geinstalleerd.

Stel dat de nieuwe Celly de 2V van de PPGA versie voor zijn kiezen kreeg (dit zou niet mogen met de nieuwe slotconverter maar stel..) i.p.v. de 1,75 V dan zou de nieuwe celeron defect kunnen zijn... Maar ik krijg de indruk dat het moederbord niet meer werkt, omdat het systeem met de oude celeron ook kasjedwijle is.
Errug vreemd.....

• Twynn
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 21-08 09:18
Inderdaad.. En die nieuwe celly mag met die 2V niet meteen dood zijn gegaan.. Dan had het ding nog minstens een tijdje goed moeten werken.. ('t is tenslotte maar 0.25V overvoltage.. Normaal gesproken geef je dat al bij overclocking!)

• D2DM
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 23-08 22:47
Misschien zit er een ppga / fcpga keuze op de convertor?

Hold on speederror? disablen.

De AGP divider terugzetten/(niet teruggezet)? Die ouwe C400 had 66 bus met waarschijnlijk een 1/1 AGP divider.
100mhz op de 1/1 divider lijkt me beetje veel voor video.

Dat zou ervoor kunnen zorgen dat het systeem hoorbaar loopt (HD's e.d.) maar beeld zwart.

gl.

R7 5700x, B350 Prime Plus, 32GB ddr4 op 3333Mt/s, 960Pro, Ultrastar He10, rx6700xt, uwqhd.

Verwijderd

Topicstarter
Op vrijdag 02 november 2001 00:50 schreef D2DM het volgende:
Misschien zit er een ppga / fcpga keuze op de convertor?

Hold on speederror? disablen.

De AGP divider terugzetten/(niet teruggezet)? Die ouwe C400 had 66 bus met waarschijnlijk een 1/1 AGP divider.
100mhz op de 1/1 divider lijkt me beetje veel voor video.

Dat zou ervoor kunnen zorgen dat het systeem hoorbaar loopt (HD's e.d.) maar beeld zwart.

gl.
Bedankt voor de tips!
Helaas kom ik niet meer in mijn bios, dus ik kan de tips niet uitvoeren.
Er zit geen PPGA/FCPGA switch op de convertor. Deze is alleen geschikt voor FCPGA. (speciaal voor de nieuwe CPU aangeschaft).
Ik heb inmiddels het CMOS gereset maar helaas. Mijn geliefde PC doet helemaal niets meer. ;(
Zit die AGP divider op het moederbord (jumper) of werkt dat vanuit de bios?

Groetjes en bedankt voor de support allemaal!
Pagina: 1