Toon posts:

dd'en op dezelfde HD?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben Mandrake 8.1 op een PCtje aan het installen met 1 HD. Indeling:
-Part1 1800 MB Native
-Part2 500 MB Swap
-Part3 1700 MB FAT

Nu wil ik met dd een image/ghost maken, wat blijkt na wat zoeken in de search. Hieruit haal ik ook dat er een image van HD1 op HD2 wordt geparkeerd. Kan dit ook met partities? Dus van part1 (M'n Native)een image maken en dit op Part3 gooien? Op Part1 staat een "kale" install van de genoemde Mandrake!

Cheerio... :)

• ge-flopt
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 18:59
No Problem: Als je ghost start dan selecteer je partitie en zeg je dat hij er een image van moet maken.

• RemcoX
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 14-02 20:05
Op donderdag 01 november 2001 13:26 schreef ge-flopt het volgende:
No Problem: Als je ghost start dan selecteer je partitie en zeg je dat hij er een image van moet maken.
Het gaat over dd, niet over ghost.

• RemcoX
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 14-02 20:05
Op donderdag 01 november 2001 13:24 schreef SurfpimP het volgende:
Ik ben Mandrake 8.1 op een PCtje aan het installen met 1 HD. Indeling:
-Part1 1800 MB Native
-Part2 500 MB Swap
-Part3 1700 MB FAT

Nu wil ik met dd een image/ghost maken, wat blijkt na wat zoeken in de search. Hieruit haal ik ook dat er een image van HD1 op HD2 wordt geparkeerd. Kan dit ook met partities? Dus van part1 (M'n Native)een image maken en dit op Part3 gooien? Op Part1 staat een "kale" install van de genoemde Mandrake!
Dit kan ook met partities, ik weet alleen niet of het verstandig is om een ext2 partitie te dd'en naar een FAT partitie...

• imdos
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 05-08 12:09

imdos

I use FreeNAS and Ubuntu

dd'en kan lastig zijn je kan beter cp -a doen ofzo!

pvoutput. Waarom makkelijk doen, als het ook moeilijk kan! Every solution has a new problem

Verwijderd

Topicstarter
met dd kan het dus, das mooi.

Maar waarom beter cp -a doen?

:?

• Creepy
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 18-08 21:00

Creepy

Tactical Espionage Splatterer

dd'en zou opzich prima moeten gaan... maar als je partities gaat dd'en moet je dus wel precies de grootte van een partitie weten (dus niet wat er aan MB's aan files opkan paar de ECHTE partitie grootte zoals fdisk die aangeeft)

Om te backuppen op die manier kan je IMHO beter cp -a gebruiken (zoals hierboven ook staat)

"I had a problem, I solved it with regular expressions. Now I have two problems". That's shows a lack of appreciation for regular expressions: "I know have _star_ problems" --Kevlin Henney

Verwijderd

Topicstarter
Owke. Hier moet ik ff een talkthrough bij hebben.

Stel:
Ik doe met cp -a een image draaien van me kale mandrake. We gaan er van uit dat dit gelukt is. Kan die image weer terug gezet worden op de bootpartitie als ik die vernaggelt heb zodat de boel weer bootable wordt?? En welk commando gebruik ik hiervoor?

• imdos
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 05-08 12:09

imdos

I use FreeNAS and Ubuntu

Dan kom je eerder op een tar -cpf (eventueel +z/y voor gz/bz2 compressie) cp -a is nl. alleen kopieren!

Maar lees ff de man van tar.

pvoutput. Waarom makkelijk doen, als het ook moeilijk kan! Every solution has a new problem

Verwijderd

Topicstarter
Thnx mate. Will do.

;)
Pagina: 1