Toon posts:

CDRom spelers lijken wel 4speed ipv48!

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste tweakers,

Ik heb een raar probleem in Windows 98SE met mijn cdromspelers. Het gaat om een A-open 48x en 52x. Wanneer ik bv een divx of mp3 albums kopieer naar mijn HD doet ie er gerust 12 minuten over. (700MB)

Ik vind dit zwaar irritant.... hoe komt het? Ik heb verschillende cds geprobeerd. |:(

Waar kan het allemaal aan liggen zo'n trage performance?

ALvast bedankt!

• creative8500
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 03-01 16:54

creative8500

freedom.

Misschien DMA aanzetten? Hij zou er eigelijk niet meer dan 2 minuten over mogen doen.

Verwijderd

De lees snelheid wordt vaak ook beinvloed door de media kwaliteit, dus waar heb je deze op gebrand, en hoe is de staat van die brander.

RGZ

MASH

Verwijderd

misschien een trage hd

Verwijderd

Ik weet bijna zeker waar dit aan ligt, heb het ooit eens helemaal uit lopen zoeken omdat ik er zelf problemen mee had. ALLE AOpen CDRom-spelers (in ieder geval vanaf 32x) lezen CDR's gebrand in MODE 2/XA (wat dat dan verder ook mag wezen) op maximaal 4x of 8x. Ook sommige AOpen DVD-spelers doen dit (de mijne in ieder geval wel). De meeste andere CDRom-spelers doen het wel gewoon goed met deze CDR's.

Sommige brandprogramma's, bijv. EasyCDCreator, kunnen automatisch ingesteld staan op branden in MODE 2, zonder dat je het zelf doorhebt. Als je dat programma dan hebt gebruikt om je CD's te branden, zal je AOpen CDRom ze altijd op 4x/8x (hangt van model af) lezen.

Er is hier maar 1 oplossing voor: data-CD's branden in MODE 1. Dit wordt sowieso op Internet aangeraden, dus waarom zou je het niet doen. Daarvoor moet je dan waarschijnlijk wel een instellling veranderen in het brandprogramma, ook als je op iemand anders z'n computer brandt.

Het is echt niet nodig om een andere Cdspeler te kopen, verder zijn die aopen spelertjes prima. Voortaan gewoon branden in mode 1.

• hives
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 10-04-2023
Ik vind die dingen zo belachelijk bagger!

Echt waar, ik kijk bijna nooit DVD maar ik heb gewoon een dvd-rom genomen omdat die dingen tenminste degelijk lezen.

Die 52 x maken veel te veel herrie, sloopte me vrienden zijn cd's en leest altijd over sommige dingen heen. Echt klote dingen in 1 woord.

Na mijn mening vind ik alle cd-roms goed t/m 40 x
Die lazen tenminste nog normaal.

Pc's willen alleen maar sneller maar denken niet aan de manier waarop, BIJV. STABILITEIT
Dat is ook een lang verhaal, pc's willen wel snel worden maar sommige hardware fabrikanten denken niet aan stabiliteit. En mr. gates moet ook nog veel leren.

AMD XP 3000+ , Asus A7v333 Raid , 3 x maxtor 40 gb 7200 rpm , asus nvidia geforce FX 5950 Ultra 256 MB, 1024 Kingston DDR PC-2700, Creative Audigy 2 ZS , Pioneer 106s 16 x 40 x , Lite-on 52 x 32 x , 52 x, Sony DVD Writer 4x Extern , Ilyama HM204DT 22 Inch

Verwijderd

Op vrijdag 02 november 2001 11:57 schreef Lemmeb het volgende:
Er is hier maar 1 oplossing voor: data-CD's branden in MODE 1. Dit wordt sowieso op Internet aangeraden, dus waarom zou je het niet doen. Daarvoor moet je dan waarschijnlijk wel een instellling veranderen in het brandprogramma, ook als je op iemand anders z'n computer brandt.
Ik was deze optie ook al in Nero tegengekomen en ik ben ook op internet toendertijd aan het zoeken geweest wat het wel niet mag betekenen. En toen heb ik op verschillende sites gelezen dat je het beste mode2 XA kunt gebruiken omdat mode 1 er alleen nog was om compatible te zijn met antieke cd-spelers terwijl het formaat zelf wel een aantal nadelen had. Ik weet niet meer wat die nadelen waren, want ik heb alleen onthouden dat ik voortaan gewoon mode2 moet gebruiken...

maar nu begin ik toch weer te twijfelen... weet iemand hier meer over?

• GZ
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 16-05-2025

GZ

!!

Klik eens rechts bij Nero op de optie Mode2/XA. DIt heeft met video Cd's te maken zo uit mijn hoofd.

PSN:GZXX | NEX5 | CCNA | Wii | PS3 | 3DS | Wii-U NNID: MasterPrikkebeen | 2 kids

Verwijderd

Op zaterdag 03 november 2001 18:01 schreef PsyFlux het volgende:

[..]

Ik was deze optie ook al in Nero tegengekomen en ik ben ook op internet toendertijd aan het zoeken geweest wat het wel niet mag betekenen. En toen heb ik op verschillende sites gelezen dat je het beste mode2 XA kunt gebruiken omdat mode 1 er alleen nog was om compatible te zijn met antieke cd-spelers terwijl het formaat zelf wel een aantal nadelen had. Ik weet niet meer wat die nadelen waren, want ik heb alleen onthouden dat ik voortaan gewoon mode2 moet gebruiken...

maar nu begin ik toch weer te twijfelen... weet iemand hier meer over?
Als jouw cdrom-speler cd's gebrand in mode 2 wel goed leest en je denkt dat mode 2 beter is, brand je toch lekker in mode 2. Dan maakt het voor jou niks uit.

• Den the Man
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

Den the Man

Hmmm....

Wat is eigenlijk het verschil tussen mode 1 en 2? behalve de lees snelheid dan :)

Pak je rust!

• TerraGuy
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 17-06-2023

TerraGuy

The weirdo with the beard

Op zaterdag 03 november 2001 16:31 schreef hives het volgende:
Echt waar, ik kijk bijna nooit DVD maar ik heb gewoon een dvd-rom genomen omdat die dingen tenminste degelijk lezen.
Eh, nou, ik heb 'n Aopen 12x DVD-ROM, en I cross my fingers iedere keer als ik er een gebrand cdtje induw, want hij weigert ze nogal 's fatsoenlijk te lezen, OF hij gaat heel erg op en neer met z'n snelheid, OF hij leest 'm gewoon niet. Meestal kan ik daar wel wat aan doen, met wat lastige trucjes, maar toch is 't vervelend. Daar was mijn Merkloos 44x CD-ROM toch wel beter in, die las nagenoeg alles op full speed.

Iedereen kan gelijk hebben, allemaal tegelijk. Dat heb je met quantum.

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 19:00
Het is logisch dat een CD-ROMspeler mode1 sneller leest dan mode2 cd's.
Mode2 cd's zijn helemaal niet beter dan mode1. Je kunt er meer op kwijt omdat je een heleboel foutcorrectie achterwege laat (en deze ruimte benut voor data).
AOpen heeft de betrouwbaarheid dan bij mode2 in een hoog vaandel staan en wil liefst zo sloom mogelijk die CD lezen.

Als het kan, fik dan altijd in mode1, niet alleen sneller voor je cd-roms, maar ook nog eens veiliger voor je data.

• Servowire
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 13-08-2025

Servowire

prutser:~#

DMA aan

(als je zo'n Aopen koffiemodel hebt, moet je die gele jumper achterop er af trekken)

Scheeld heeeeel wat :)

met papier mache kun je alles maken!!

Verwijderd

Op zondag 04 november 2001 13:31 schreef Servowire het volgende:
DMA aan
(als je zo'n Aopen koffiemodel hebt, moet je die gele jumper achterop er af trekken)
Scheeld heeeeel wat :)
Bullshit, maakt geen zak uit voor de leessnelheid van Mode 2 CDR's.

Verwijderd

Op zondag 04 november 2001 13:25 schreef _JGC_ het volgende:
Het is logisch dat een CD-ROMspeler mode1 sneller leest dan mode2 cd's.
Mode2 cd's zijn helemaal niet beter dan mode1. Je kunt er meer op kwijt omdat je een heleboel foutcorrectie achterwege laat (en deze ruimte benut voor data).
AOpen heeft de betrouwbaarheid dan bij mode2 in een hoog vaandel staan en wil liefst zo sloom mogelijk die CD lezen.
Zoiets had ik ook gelezen ja. Natuurlijk wel Kwalitatief Uitermate Teleurstellend dat de snelheid dan helemaal terugvalt naar 4x/8x, terwijl andere spelers daar helemaal geen last van hebben.

Ik heb ook die 12x aopen dvd-speler en daar heb ik geen problemen met CD's mee, alleen hij leest weer die Mode2 CD's traag.

• Skinkie
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 09-06-2020

Skinkie

Op naar de 500

Mode2 heeft volgens mij te maken met multi session

Steun Elkaar, Kopieer Nederlands Waar!

Verwijderd

Op maandag 05 november 2001 11:02 schreef Skinkie het volgende:
Mode2 heeft volgens mij te maken met multi session
Nope Multisession kan zowel in Mode 1 als Mode 2. Alleen sommige antieke cdspelers lezen geen Mode 1 Multisession CD's (wel Mode 2), of juist helemaal geen Mode 2 CD's. Een beetje vaag allemaal dus.

• dr snuggles
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Mijn oplossing als je een geweldige aopen drive hebt:
1. Smijt dat ding uit het raam of verkoop hem.
2. Koop een normale cdrom speler, een lg52x, lite on, of weet ik het wat, die lezen tenminste echt op max 52x ipv 8x.
Pagina: 1