Wie heeft er ervaring met stereo graphics? Ik moet een demo opzetten die liefst onder Linux (mag ook NT) draait en gebruik maakt van de page-flip methode. Ik had wat source-code gedownload die dit zou moeten doen, maar ik krijg een foutmelding dat er geen hardwareondersteuning is (GeForce2
). Weet iemand of dit een kwestie is van driver update of zoiets?
stereo graphics wordt niet ondersteund op de geforce family
, maar volgens mij op de meeste kaarten niet.
Terwijl dat toch makkelijk te implementeren is, dus ik snap het probleem niet.
Maar ja, je kan ook zelf zorgen dat die elke vsync een andere scene tekent waarbij je de camera iets naar links of naar rechts schuift om ogen te simuleren
Terwijl dat toch makkelijk te implementeren is, dus ik snap het probleem niet.
Maar ja, je kan ook zelf zorgen dat die elke vsync een andere scene tekent waarbij je de camera iets naar links of naar rechts schuift om ogen te simuleren
Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.
Maar als je compleet softwarematig de boel gaat simularen krijg een veel te lage refreshrate. En bijna alle videokaarten ondersteunen toch zeker wel quad-buffering? Want dan kun je met twee back- en frontbuffers gemakkelijk aan je (zeer hoge) refreshrate komen. Je framerate dropt wel met een factor twee, maar dat is niet zo erg.
double- of tripplebuffering is ook goed
je hoeft niet persee 2 buffers te hebben voor zowel front als back.
je hoeft niet persee 2 buffers te hebben voor zowel front als back.
Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.
Maar hoe zorg je dan voor een refreshrate van boven de 100Hz? De truc is toch om tussen twee frontbuffers te wisselen bij iedere monitorrefresh en (in vergelijking met die snelheid) af en toe de backbuffers te vernieuwen? Hoe zou je dat met double- of triple buffering willen doen?
oh zo
ja idd, dan heb je het wel nodig
Ik was even in de veronderstelling dat je gewoon elke vsync een nieuwe scene klaar had
ja idd, dan heb je het wel nodig
Ik was even in de veronderstelling dat je gewoon elke vsync een nieuwe scene klaar had
Ja dan wordt het lastiger hè 
Maar ik dacht dat zo'n beetje allen kaarten vanaf TNT wel quad-buffering hebben...
Maar ik dacht dat zo'n beetje allen kaarten vanaf TNT wel quad-buffering hebben...
Mij! Heb er nog een profielwerkstuk overgemaakt.
Je kunt gaan interlacen (dus om en om regeltjes plaatsen) pageflipping kan je ook doen (dit is eigenlijk de software matige variant van Interlacen) geef maar ff een gil als je wat wilt weten. Icq ofzo.
Je kunt gaan interlacen (dus om en om regeltjes plaatsen) pageflipping kan je ook doen (dit is eigenlijk de software matige variant van Interlacen) geef maar ff een gil als je wat wilt weten. Icq ofzo.
Steun Elkaar, Kopieer Nederlands Waar!
gebruik je eigenlijk een hardware-accelerated 3d API?
Ik heb C++ en OpenGL met GLUT tot m'n beschikking. En ook een vrij krachtige computer, dus het liefst zou ik gaan page-flippen en niet interlacen, omdat de kwaliteit dan gehalveerd wordt.
Ik heb gister met GLUT-stereo geprobeerd iets aan de praat te krijgen, maar dan moet ik een stereo-ready videokaart hebben en die heb ik nou net weer niet. Heeft iemand enige idee hoe je zelf kunt page-flippen?
Ik heb gister met GLUT-stereo geprobeerd iets aan de praat te krijgen, maar dan moet ik een stereo-ready videokaart hebben en die heb ik nou net weer niet. Heeft iemand enige idee hoe je zelf kunt page-flippen?
Pagina: 1