• jep
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 09-03 09:43
Mensen :)

Heb nu een digitale camera :)

Ik wil foto's als ze mooi gelukt zijn eigenlijk wel op papier hebben, zodat je ze aan iemand kan laten zien enzo :+

Nu heb ik wel een goede printer (photoret 2) maar 't lijkt me mooier en handiger ze te laten ontwikkel (zonder te ontwikkelen ;) )

Was het niet zo dat je bij het kruitvat een cd, flop, memory stick of ander medium kon inleveren en dan je foto's op papier kunt krijgen?

Dat zou mooi zijn!

Verwijderd

Klopt, je kunt ze soms ook nog wle is mailen. Je krijgt dan je foto's op dezelfde manier als dat je ze gewoon in levert.

En ik ben met je eens dat dat veel mooir is en blijft dan zelf uitprinten :P

suces

Verwijderd

De meeste zaken waar je het kan laten ontwikkelen hema en dixons bijvoorbeeld daar moet je ze naar toe mailen en dan kan je ze daar af halen. Misschien dat je ze ook op cd in kan leveren maar dat weet ik niet.

ps: welke digicam heb je nou gekocht

Verwijderd

Op donderdag 01 november 2001 13:06 schreef Fire_Fly het volgende:
En ik ben met je eens dat dat veel mooir is en blijft dan zelf uitprinten :P
Daar ben ik het niet mee eens, dat hangt er namelijk sterk vanaf wat voor printer jij thuis hebt staan :P
Ik heb pas geleden wat foto's naar http://www.fotolabo.nl/ ge-upt en een week later kreeg ik het resultaat, wat er niet om loog. Geweldig gewoon... 8-)

• Knutselsmurf
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 14:38

Knutselsmurf

LED's make things better

kruitvat, dixons en de hema zetten digitale foto's op papier. Prijzen zijn bij alledrie vrijwel gelijk.

www.kruitvat.nl
www.dixons.nl
www.hema.nl

Ik heb foto's gezien die op deze manier zijn afgedrukt en die zijn net te onderscheiden van 'analoge' foto's.

- This line is intentionally left blank -

• jep
Gaaf!!

Ik heb de Olympus C 3000

3.34 megapixel e.d ;)

Was niet zo duur en volgens mij wel mooi, ga nu spelen :)

Verwijderd

Heee, die heb ik ook :) heb net 64 mb geheugen erbij gekocht. Kan nu aardig wat fototjes maken.

• jep
Heb je wat online staan? Ik kan nog niet testen en wil zien hoe 't eruit ziet :))

Bevalt hij goed enzo? ;)

Verwijderd

Heb zo ff niks online staan zal wel wat op site gooien ergens post vanavond nog wel ff een linkje hiero.

• Crusader
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 11:58

Crusader

Arc Nature

Als je foto's van de Olympus C3000 wilt zien, dan staat hier het e.e.a.:

http://www.steves-digicams.com/c3000_samples.html

If it ain't broken, play with it till it breaks.

• jep
http://stuff.servicez.org/pics/digicam.html

That's it. We hebben gewoon maar op 'shoot' gedrukt en gekeken wat eruit kwam. 2048 geresized naar 800x600 is dit :)

• jep
Ben ik weer :-)

Zijn de digitale foto's op papier nou net wel of net niet goed? ;) En waar zal ik het laten doen? Dixons? Hema? Kruitvat?

Ik vind die online systemen wel zwaar bagger. Ik snap het goed, maar voor m'n pa zal dat nog wel een hele klus worden ;)

Waar doen julile dit? En hoe bevalt dat?

• Tele
  • Niet online
Op maandag 19 november 2001 20:14 schreef j3p het volgende:
Ben ik weer :-)

Zijn de digitale foto's op papier nou net wel of net niet goed? ;) En waar zal ik het laten doen? Dixons? Hema? Kruitvat?

Ik vind die online systemen wel zwaar bagger. Ik snap het goed, maar voor m'n pa zal dat nog wel een hele klus worden ;)

Waar doen julile dit? En hoe bevalt dat?
Ik gebruik de site van fotoquelle. Zij gebruiken namelijk een proggie voor upload en niet één of andere gare webinterface. Ook kan je snel je foto naar de juiste verhouding aanpassen. Met de afdrukken ben ik heel tevreden.

Ik gebruik bestanden uit m'n fuji fp6900z, genomen met een 3mp, en later naar een lagere resolutie verkleind, omdat dat bij afdrukken toch niet wordt gebruikt.

Zie http://www.internet-print-service.nl/

Ik kan wel een afdrukje inscannen, maar ik denk dat het niet helemaal goed overkomt. Ik zie in ieder geval geen kwaliteitsverschil tussen deze afdrukken, en de afdrukjes van foto's gemaakt met een pentax spiegelreflex. :)

Afhalen kan trouwens meestal bij de DA drogist, maar ook andere shops.

• actieman
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 11:33
k ik ga het binnenkort proberen via de hema.
Heb wel mn foto's moeten resizen naar 1800x1200 anders wil de hema ze liever niet afdrukken op 10x15.
Zal binnenkort wel berichten over mijn bevindingen :)

I’m not like the OTTERS

• kmf
  • Niet online

kmf

Op maandag 19 november 2001 23:41 schreef actieman het volgende:
k ik ga het binnenkort proberen via de hema.
Heb wel mn foto's moeten resizen naar 1800x1200 anders wil de hema ze liever niet afdrukken op 10x15.
Zal binnenkort wel berichten over mijn bevindingen :)
Is that so? Het maakt hema niks uit hoor. Zij resizen het wel voor je.

Tis juist beter als ZIJ het doen, heb ik zelf gemerkt. Als je het zelf doet, krijg je heel vaak een randje eromheen.... naja, jemerkt het wel.

Hema is wel beste foto-service vinnik. Hele realistische kleuren, niks geen waas of zo.
ITT kruidvat en Appie :(

One thing's certain: the iPad seriously increases toilet time.. tibber uitnodigingscode: bqufpqmp

• Gash
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 27-05-2022
Hmmm, ik print mijn foto's wel op mijn Lexmark C720 kleuren laserprinter..... :9~ >:)

• Flox
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 01-02 09:14
Ik heb het laatst bij de hema laten doen, echt super kwaliteit, ik kan mijn uitgeprinte digitale fotos niet onderscheiden van de fotos van een spiegel reflex camera. En ik heb 'maar'een digital ixus V.

Earth is nice, heaven is better...

• actieman
Op maandag 19 november 2001 23:55 schreef athlonkmf het volgende:

[..]

Is that so? Het maakt hema niks uit hoor. Zij resizen het wel voor je.

Tis juist beter als ZIJ het doen, heb ik zelf gemerkt. Als je het zelf doet, krijg je heel vaak een randje eromheen.... naja, jemerkt het wel.

Hema is wel beste foto-service vinnik. Hele realistische kleuren, niks geen waas of zo.
ITT kruidvat en Appie :(
bedankt voor de tip, ik heb ook wat andere (896x600)pics er tussen staan, dus ik kan daarna ff testen.
Ik laat wel alles printen op 10x15.

I’m not like the OTTERS

• kaandorp
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 13-03 22:59
Heb het ook bij de HEMA laten doen. (FInepix 6900Zoom)
De foto's waren supermooi! Mooier dan met mijn spiegelreflex (Canon EOS 300).

Ook de interface van de HEMA is simpel en doeltreffend.
De AH interface is nog het mooist. Het nadeel is alleen dat je alle foto's appart moet selecteren, terwijl je bij de HEMA alles in 1 keer kan doen.

• Hingking
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 13-05-2025

Hingking

Duikfanaat

kruiTvat ???? :?
Op donderdag 01 november 2001 13:09 schreef Knutselsmurf het volgende:
kruitvat, dixons en de hema zetten digitale foto's op papier. Prijzen zijn bij alledrie vrijwel gelijk.

www.kruitvat.nl
www.dixons.nl
www.hema.nl

Ik heb foto's gezien die op deze manier zijn afgedrukt en die zijn net te onderscheiden van 'analoge' foto's.

Verwijderd

Het is inderdaad Kruidvat, met een D.

Maar www.kruitvat.nl werkt ook. :P

• actieman
hmmz vandaag de foto's binnen. Kwaliteit/scherpte is erg mooi. Valt me reuze mee allemaal.

Ik vind de foto's alleen wat donkerder & groener dan dat ik ze op mn monitor zie.

(het waren wel allemaal foto's van een diner, dus dan is het zowieso wat donker...)

Verder zijn de foto's niet raar gesneden of met randjes. Ik had de meesten naar 1800x1200 geresized, maar ook sommigen op een rare (890xnog iets) resolutie gedaan. Alles is wel netje afgedrukt.

Volgende keer probeer ik het kruidvat wel eens.

I’m not like the OTTERS

Verwijderd

Kruidvad doet t prima :) Alles wordt ook automatisch afgesneden.

• TheLunatic
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 16-08-2025

TheLunatic

Ouwe boxen.

Op dinsdag 20 november 2001 00:07 schreef Gash het volgende:
Hmmm, ik print mijn foto's wel op mijn Lexmark C720 kleuren laserprinter..... :9~ >:)
Ik denk dat

1) Jij duurder uitbent
2) Gedrukte foto's mooier zijn

.

Mother, will they like this song?

• ChrisW
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Ik ga binnenkort ook maar even wat foto's laten afdrukken bij kruidvat.

Nou vraag ik mij af, of het ook mogelijk is ergens digitale foto's (Canon Powershot G2) groter dan 10x15 te laten afdrukken??

Edit: Laat maar ik heb het al gezien:

20x30 cm 1180x1770 ± 600Kb 2363x3543 ± 2,50Mb Fl. 3.49

• Expander
  • Niet online
Er is natuurlijk ook nog de AH Fotoservice, dus voor als er geen Kruidvat in de buurt is. Bovendien is het Online, je hebt een online fotoalbum en het kan ook andersom; normale foto's op photo-cd..

Dus check.

Expanding the inexpandable

Verwijderd

Ik heb net foto's besteld bij de hema, ik hoop dat ze er een beetje mooi uitzien, weet iemand hoe lang het duurt voordat ze klaar zijn?

• Aaargh!
  • Laatst online: 11:36

Aaargh!

Bow for me for I am prutser

Op zondag 25 november 2001 16:23 schreef Expander het volgende:
(...) het kan ook andersom; normale foto's op photo-cd..
Krijg je dan wel een echte PhotoCD ?
Heb laatst bij de fotograaf n.l. ook gevraagd om ene PhotoCD, en toen kreeg ik gewoon een CD met JPEG-jes |:(

Those who do not understand Unix are condemned to reinvent it, poorly.

• Xandrios
  • Laatst online: 11:52
Op zondag 25 november 2001 16:25 schreef kreischer2000 het volgende:
Ik heb net foto's besteld bij de hema, ik hoop dat ze er een beetje mooi uitzien, weet iemand hoe lang het duurt voordat ze klaar zijn?
half weekje meende ik

overgins, ik meende gehoord te hebben dat de Hema de randen van de foto's wat onnoukeurig afsnijd ?

• kmf
  • Niet online

kmf

Op zondag 25 november 2001 16:31 schreef Aaargh! het volgende:

[..]

Krijg je dan wel een echte PhotoCD ?
Heb laatst bij de fotograaf n.l. ook gevraagd om ene PhotoCD, en toen kreeg ik gewoon een CD met JPEG-jes |:(
OK, just asking... WHY THE HELL maak je het niet zelf :? :?

En zeg aub niet dat je geen burner hebt...

(sorry, didn't get much sleep last night :) )

One thing's certain: the iPad seriously increases toilet time.. tibber uitnodigingscode: bqufpqmp

• kmf
  • Niet online

kmf

Op zondag 25 november 2001 16:25 schreef kreischer2000 het volgende:
Hema heeft beste kleurweergave van kruidvat/ah/dixons (ik had bij allen even een paar vakantiefoto's laten afdrukken+ 1 testfoto. AH krijg je een overduidelijke rode waas, dixons een gele, en kruidvat wordt te donker :? )

• ChrisW
  • Niet online
Dit staat er bij Kruidvat op de site:

Formaat /Min. pixels /Bestandsgroote /Max.pixels /Bestandsgrootte
10x15cm /590x886pixels /ong.150Kb /1180x1770pixels /ong.600Kb
13x18cm /768x1064pixels /ong.240Kb /1535x2126pixels /ong.980Kb
15x20cm /886x1182pixels /ong.300Kb /1772x2363pixels /ong.1,25Mb
20x30cm /1180x1770pixels /ong.600Kb /2363x2543pixels /ong.2,50Mb

Nu is mijn vraag: als je een foto stuurt van 1180x1770pixels, welk formaat wordt ie dan afgedrukt??
Volgens mij kan je niet het formaat zelf selecteren.

Edit> ik wil een paar foto's op 20x30 en de rest op 10x15
en met welk programma kan je ze het beste resizen??

Edit2> Nadat je de foto's verzonden hebt, kan je idd het formaat instellen.

• kmf
  • Niet online

kmf

Op zondag 25 november 2001 20:12 schreef Virus.NL het volgende:
Dit staat er bij Kruidvat op de site:

Formaat /Min. pixels /Bestandsgroote /Max.pixels /Bestandsgrootte
10x15cm /590x886pixels /ong.150Kb /1180x1770pixels /ong.600Kb
13x18cm /768x1064pixels /ong.240Kb /1535x2126pixels /ong.980Kb
15x20cm /886x1182pixels /ong.300Kb /1772x2363pixels /ong.1,25Mb
20x30cm /1180x1770pixels /ong.600Kb /2363x2543pixels /ong.2,50Mb

Nu is mijn vraag: als je een foto stuurt van 1180x1770pixels, welk formaat wordt ie dan afgedrukt??
Volgens mij kan je niet het formaat zelf selecteren.
Je kiest gewoon formaat die jij wilt hebben. Ook al ga je het op 20x30 zetten, dan gaan ze nog niet zeuren, alleen krijg je wel rotkwaliteit.

Ik hou zelf meer van die 9x13cm van hema. scheelt een paar cent en ziet er beter uit vinnik

• Aaargh!
  • Laatst online: 11:36

Aaargh!

Bow for me for I am prutser

Op zondag 25 november 2001 19:57 schreef athlonkmf het volgende:

[..]

OK, just asking... WHY THE HELL maak je het niet zelf :? :?

En zeg aub niet dat je geen burner hebt...
Ik heb wel een fikker, maar geen digi cam. ik heb dus een APS filmpje op CD laten zetten, en toen kreeg ik ipv een PhotoCD jpegjes |:(
(Ja, ik kan van de JPEGjes nog een PhotoCD fikken, maar het gaat me nu juist om de kwaliteit v/d PhotoCD t.o.v. JPEG's)

Those who do not understand Unix are condemned to reinvent it, poorly.

Pagina: 1