Toon posts:

Asus P2B-F... hardwaremonitor?

Pagina: 1
Acties:
  • 107 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik had eerder de search functie niet ontdekt nog, heb alles gelezen, maar lijkt erop dat er veel tegenstrijdigheden zijn. Dus ik heb ASUSTeK gemaild, gelijk antwoord gehad ook. Met de vraag welk revisie nummer en dat nummer dat op je ISA slot staat... toen kon hij me dit vertellen:

"If your board has Hard Ware Monitor, then it can only support to Celeron 533(FSB66) and PIII 600(FSB100,
SECC2, 512K L2 Cache) at most. If it hasn't HardWare Monitor, it can support to Celeron 800MHz(FSB100)
and PIII 1GHz(FSB100) with BIOS Version1011."

Nu is mijn vraag dan ook..... hardwaremonitor? Hij kan maximaal lopen wat de FSB x multiplier (in het gunstigste geval), met de P2B-F is dat 100MHz x 8.0 = 800 MHz.

Bij mijn vorige vraag zei iemand dat sommige van die bordjes ook 133MHz konden lopen, dan zou je hoger uit kunnen komen... maar op die kans ga ik geen CPU kopen.

Dus, mijn vraag: hoe zie ik of er een hardwaremonitor op mijn bordje zit?
Daarnaast heb ik (omdat ik toch van plan ben te upgraden) getracht te overclocken.... maar hij pakt helemaal niets, zelfs niet met de kleinste stappen, dus FSB verhoogd maar multiplier hetzelfde ipv 66.8MHz 75.0MHz en 'gewoon' 7.0 multipl. Gaat wel door reboot heen, maar stopt voor hij m'n Winblows opstart. Toen geprobeerd met hogere FSB met lagere mult.... ook geen succes :(

Nog andere mogelijkheden?

• EXX
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22-08 21:53

EXX

EXtended eXchange

De multiplier settings hebben geen invloed, de multiplier is nl. gelocked in de CPU.

For it is the doom of men that they forget...           Huidige en vroegere hardware specs         The Z80 is still alive!

• Twynn
  • Registratie: Maart 2001
  • Nu online
Klopt.. En dat is ook de reden dat de regel Max FSB x Max multiplier voor jouw bordje geld..

Jouw bordje heeft totaal geen moeite een multiplier boven de 8x te gebruiken.. Gewoon omdat het bord daar niks voor hoeft te doen.. Dat ding zit gewoon intern in de proc, en is vastgesteld!

Nu alleen nog effe de revisie achterhalen!

Verwijderd

Topicstarter
heb ik dus gedaan, hier alle info die ik die gast van ASUSTeK heb gegeven (wat hem blijkbaar niet vertelde of er een hardwaremonitor op zat), dit stond er op het laatste ISA slot:
sticker 1 sticker 2 sticker 3 (zie onder)

barcode PTest FQC barcode
94M7261624 B41 Q/B34 943042-M6P410-A27-04669

het gaat denk ik om dat laatste nummer:
943042-M6P410-A27-04669

Het rev. nummer dat op m'n bordje zelf geprint staat is 1.00

Verwijderd

Topicstarter
dat is wel heel onduidelijk :
sticker 1:
barcode en daaronder 94M7261624

sticker 2:
PTest FQC en daaronder B41 Q/B34

sticker 3:
barcode en daaronder 943042-M6P410-A27-04669

wat heeft het voor zin om jumpertjes te zetten voor je multiplier als die intern geregeld worden?

Verwijderd

Hmmm op mijn ASUS P2BF heb ik een P3-650 slot-1 100 FSB proc erop die op 845mhz draait (130 fsb)

Verwijderd

Topicstarter
heb je in je BIOS hardwaremonitoring? Ik geloof dat dat is dat hij de temperaturen en voltages kan meten op je mobo... in je BIOS in je Power Management sectie.... zoals je bij mijn eerste post kon lezen zag je dat borden MET hardwaremonitoring niet zo hoog konden als borden ZONDER... *snik*, raad 's welke ik heb?
Oh, wel nieuwe BIOS uit voor verscheidene asus borden, voor meer informatie: http://www.ctechnet.com/hardware/asus.htm

• anthonov
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 09-10-2023
Ik heb er ook eentje met hardwaremonitoring... Maar als ik het goed begrijp is het wel te ondervangen met een geschikte slocket? Dan valt de schade nog te overzien.

Zo ja, dan weet ik zeker dat ik van dit 2,5 jaar oude moederbord nog jaren gebruik zal blijven maken.

• ZeRoC00L
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
Zie schematje op deze site:

http://www.asuscom.de/de/support/techmain/FAQ/mobo_cpu/faq086_CPU_Upgrade_III.htm

Kun je daar ook meteen zien of jouw revisie nieuwe celeron's ondersteund. (volgens mij niet, want je heb 1.00)

[*] Error 45: Please replace user
Volg je bankbiljetten

• anthonov
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 09-10-2023
Op donderdag 01 november 2001 19:58 schreef ZeRoC00L het volgende:
Zie schematje op deze site:

http://www.asuscom.de/de/support/techmain/FAQ/mobo_cpu/faq086_CPU_Upgrade_III.htm

Kun je daar ook meteen zien of jouw revisie nieuwe celeron's ondersteund. (volgens mij niet, want je heb 1.00)
Ik ken dat schema. Het gaat ook verder niet om de revisie (dat is altijd 1.00 bij de P2B-F) maar om de PCBA versie. Maar goed... Waar het mij dus om ging is hoe het probleem omzeil dat ik heb? Dat schemaatje komt niet met een oplossing.
Pagina: 1