Toon posts:

Kan pc raar gaan doen als hij niet geaard is????

Pagina: 1
Acties:
  • 132 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hallo Allemaal,
Ik heb mijn pc een tijd dus niet geaard gehad, en hij begon een tijdje heel raar te doen, toen ben ik naar een lan geweest met mijn Comp. Daar stond hij dus geaard. Ik merkte dat hij steeds weer beter werd, kon steeds meer prog tegelijk draaien.(weet iemand hier iets van)
Mijn hd kon ook niet formateren. na een paar procent ging hij lopen k*tten. Er zaten geen fouten in gaf windhoos aan. Nu heb ik hem thuis even om te kijken niet geaard gezet, hij werd weer helemaal kut, toen wel weer geaard gedaan, nu is hij weer goed. Maar kan het moederbord hierdoor kapot gaan?????

Please help me.... }:0

• Hutspot
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 10-08 09:46
gebruik de search ff, staat mega veel over dit onderwerp

• GA!S
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

GA!S

295 g/km

Als het wel of niet aarden van je PC echt tot gevolg heeft dat ie beter of slechter gaat lopen lijkt me er toch meer aan de hand (rot moederbord / voeding?)

de betaler vervuilt

Verwijderd

Als je computer beter gaat lopen met randaarde is er volgens mij iets niet goed. Want randaarde gebruik je pas op het moment dat er iets fout gaat.

• PCR
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22:33

PCR

Mwah, je moet sowieso je pc aarden als dat mogelijk is.
Bij mij was dat niet zo 1-2-3 mogelijk dus heb ik zelf op de compkamer de electriciteit opnieuw aangelegd:

16 stopcontacten + bekabeling + ander spul = F100,-

Gewoon doen, kan je computer redden ;)

• Ortep
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

Ortep

Soylent Green is People!

Op donderdag 01 november 2001 12:38 schreef GA!S het volgende:
Als het wel of niet aarden van je PC echt tot gevolg heeft dat ie beter of slechter gaat lopen lijkt me er toch meer aan de hand (rot moederbord / voeding?)
Nee hoor, het kan problemen geven met bv statische lading die niet weg kan. Ik weet van een vrouw die altijd problemen had met de PC. Hij sloeg steeds vast. Uiteindelijk bleek dat haar wollen truitjes het probleem waren. Die zorgen voor het opladen van de PC behuizing en zo nu en dan vloeide die lading weg als de spanning hoog genoeg was. BINGO...weer vast. Toen de zaak goed geaard was, was het probleem weg.

Only two things are infinite, the universe and human stupidity, Einstein
Alleen de doden kennen het einde van de oorlog, Plato

• Bas_f
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 09-04 11:07
Als je bak niet geaard is, kun je een brom hebben in je speakersetje, en andere rare dingen gebeuren..

Ik heb mijn PC thuis altijd geaard.. Hij gaat heel raar doen als ie niet geaard is..

Zo was ik laatst op een LAN, zonder aarde, en mijn machine is daar gecrashed. Na een herinstallatie wil mijn geheugen niet meer op 133Mhz lopen... Grr.. :(

...

• Rtificial
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 12-08 10:32

Rtificial

as fake as can be

Klopt inderdaad allemaal. Een PC zonder aarde KAN erg rare dingen doen. Aarde is voor alle microelectronische componenten van het hoogste belang, vandaar dat alle aarde binnenin de pc bijna dubbel uitgevoerd is. Overigens hangt een en ander ook behoorlijk af van de voeding.

AARDEN DUS ;)

"Don't blow out my candle if you want yours to shine brighter..."

Verwijderd

Dus wanneer ik aarde naar mijn kamertje toeleg ben ik van die zachte brom in mijn speakers af???

Als dat zo is dan ga zo snel mogelijk die aarde richting mijn kamer trekken.

• maversne
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 18-06 09:24
mijn pc staat op mijn kamer, en hij staat niet op een geaard stopcontact, maar het is dus beter om het dus geaard te doen, maar wat gaat dat allemaal kosten

PC Specification

Verwijderd

Ja kan echt voor problemen zorgen, een voorbeeld

Mijn eerste pc was afkomstig van een computerwinkel (het voordeel van de grootste als slogan) deze pc was niet aangesloten op een geaard stopcontact met als gevolg:

• Constant viruswaarschuwingen onder Patience en Word, terwijl er geen virus was
• Blauwe schermen, vastlopers
• Erg onstabiel systeem
• Brommende boxen

Kortom: er was echt niet goed mee te werken, vooral de virusmeldingen bleven maar terug komen |:(

Vervolgens op advies van de verkoper de pc aangesloten op een geaard stopcontact en weg waren de problemen, en viruswaarschuwingen en kon mijn moeder weer met een gerust hart Patience'n :P

Maar je kan de pc wel aansluiten op een niet geaard stopcontact, maar koop dan ff een piekenvanger (of hoe het ook mag heten) bij een Doe-Het-Zelf zaak die voorkomt dat er teveel spanning naar de pc gaat (fl 25,- ofzo).

Verwijderd

Zou ik hoger kunnen klokken met aarde????

Verwijderd

Ik heb hier bij mij thuis op de bovenverdieping 4 pc's en allemaal zonder aarde. In al die jaren nog nooit ergens last van gehad.
Ook geen brom niets... dus het zal wel situatie afhankelijk zijn?!?!?

Verwijderd

Op donderdag 01 november 2001 14:36 schreef richardc het volgende:
Ik heb hier bij mij thuis op de bovenverdieping 4 pc's en allemaal zonder aarde. In al die jaren nog nooit ergens last van gehad.
Ook geen brom niets... dus het zal wel situatie afhankelijk zijn?!?!?
Ja denk van wel, de problemen die ik had was met een P1 200 Mhz systeem en PA2010+ MoBo en direct bij aansluiting op het niet geaard stopcontact ontstonden de problemen.

Boven werken we dus op een niet geaard stopcontact, pc heeft een paar week gedraaid zonder die piekenvanger en geen probleem, systeem: P3 533 Mhz en Asus MoBo.

Dus sommige systemen zullen problemen geven, andere weer niet.

Maar ik blijf erbij dat je beter een geaard stopcontact kan gebruiken om je pc op aan te sluiten, want het is gewoon veiliger/voorkomt namelijk te veel aan stroom in de pc.

Verwijderd

tuurlijk moet je altijd je pc aarden. Als je dat niet doet loop je grote kans dat er onderdelen in je pc beschadigd raken. omdat statische elec weinig amphere heeft meer giga veel volts voel jij zelf maar een schokje maar gaat zo'n stoot door je moederbord dan kun je hem weggooien omdat al je chips enzo ge-fried zijn. Maar dit verschilt natuurlijk per hoogte van het voltage. 220 is laag, 500 volts is eerder normaal >:)

Verwijderd

500 volt is weinig voor statische elektriciteit. Meerdere duizenden volts komen snel voor, maar goed, uiteindelijk gaat het om de stroom die ergens door gaat lopen (ampere dus). Als je geen geld wilt uitgeven en toch aarden kan je ook een willekeurige geleidende draad aan je kast maken (onder een schroefje ofzo) en het andere uiteinde aan je verwarming (CV) of waterleiding maken, deze zijn ook altijd verplicht geaard (tenzij er iets heel erg verkeerd is aangelegd in je huis.)

Verwijderd

Topicstarter
Hee badankt allemaal, ik heb trouwens een andere voeding gekocht, een 300 wat atx mijn oude voeding werd heel erg warm, de cooler deed het ook niet merkte ik

maar ja ik heb nu weer geaard, en tja het loopt weer als een trein, hee mzzl

• Bigs
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Controleer voordat je geaarde stopcontacten aan gaat leggen even of er misschien al een aarddraad loopt, scheelt je een hoop werk :)
Controleer wel even of hij ook echt aangesloten is (gewoon fase met aarde sluiten en kijken of je aardlek springt :))

• Chaoss
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 00:16

Chaoss

Moderator Spielerij

Professioneel boekemantsje

Mijn pc staat al 2 jaar op mijn kamer en heeft al die tijd zonder aarde gedraaid nooit problemen mee gehad.

dus ik ga niet al die moeite nemen om hier nog'es aarde aan te leggen. :)

PSN: Wanderer200 | Switch: Wanderer

• OProg
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 06-01-2022

OProg

Molletje

Ik heb het maar wel gedaan :)

Moet bekennen dat ik er verder niks van merk, maar het gaat ergens om het idee :)

• MaZe
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 10-08 14:24
Waarom zou je hem aarden, denk niet dat dat echt iets te maken heeft met de rare fratsen van je pc...hier staan alle pc's ongeaard :P

• MaZe
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 10-08 14:24
dubbelpost :(

Verwijderd

Op zaterdag 03 november 2001 01:02 schreef -= MaZe =- het volgende:
Waarom zou je hem aarden, denk niet dat dat echt iets te maken heeft met de rare fratsen van je pc...hier staan alle pc's ongeaard :P
Ja, maar staat jouw case ook onder stroom :?

Verwijderd

Sommige kaarten hebben ook last van een beetje lekspanning raar genoeg. En een burostoel (met wieltjes) op synthetische vloerbedekking is net een dynamo :o) Oh ja, en met die verwarming: het werkt wel als aarde, maar als er iets goed mis gaat slaat in een aantal gevallen de aardlek er niet uit, dus dan blijft de spanning erop en das nie goed. Ik heb een stekker in de keuken in de muur, want dat was het dichtsbijzijnde geaarde stopcontact.... Scheelt weer een hoop geknutsel met alle risicos van dien. Succes!
Pagina: 1