Weblog van Righteye's gezinnetje - De grote grappige plaatjes website
Verwijderd
2 aan/uit knoppen voor 2 voedingen gaat wel lukken.
Verder de atx-connector van 1 voeding niet gebruiken, van de ander op het mobo, en dan de schijven/cd-rom's een beetje verdelen over de voedingen.
Verder de atx-connector van 1 voeding niet gebruiken, van de ander op het mobo, en dan de schijven/cd-rom's een beetje verdelen over de voedingen.
Nee, ik wil ze samen op 1 aansluiting, maar dan zoals het kleiner getekende plaatje in het midden ( \\// ) ipv. het grotere voorbeeld |_| (1 | (= 2 kabeltjes, zwart/groen) loopt dan dus door naar aan/uit).
2 Voedingen op 2 aan/uit knoppen is niet zo moeilijk, vraag me aleen af of optie 2 (het kleiner getekende voorbeeld, met lichtgroene aan/uit knop) kan, aangezien bij optie 1 2x een molex gebruikt wordt, kan me voorstellen dat dat een reden heeft.....
Waarvoor dienen de molexen in dit verhaal ?
2 Voedingen op 2 aan/uit knoppen is niet zo moeilijk, vraag me aleen af of optie 2 (het kleiner getekende voorbeeld, met lichtgroene aan/uit knop) kan, aangezien bij optie 1 2x een molex gebruikt wordt, kan me voorstellen dat dat een reden heeft.....
Waarvoor dienen de molexen in dit verhaal ?
Nee, een andere topic, met een andere Starter. Ik ben aan dit plaatje gekomen via user Raptile_X (geloof ik), we hebben daar nog doorgepraat, maar kan dat topic nu niet meer vinden, net of ie verdwenen is (was in elk geval 3 pagina's lang). Had hem zelfs in mijn favo's gezet......Op donderdag 01 november 2001 12:22 schreef MREn het volgende:
Enne, bedoel je soms dit topic van je: [topic=302586] ?
Anybody who will help this starting Casemodderaar
?
Ehmz... je verbind die zwarte en groene kabels van je ATX kabel omdat je ze tegelijk aan wil laten gaan... dan is de normale power knop (die op je mobo zit) al voldoende om beide voedingen aan te laten gaan
Graag zelfs, maar ik zoek hier ook al naar.. Als ik iets vind, zal ik het posten!!Op donderdag 01 november 2001 14:37 schreef Righteye het volgende:
Anybody who will help this starting Casemodderaar?
Ja, maar waarom zitten er in het originele schema 2 molexxen tussen ? Dienen die als weerstand ofzo, dan kan mijn eigen vinding ( \\// ) namelijk niet.Op donderdag 01 november 2001 14:41 schreef BrZ het volgende:
Ehmz... je verbind die zwarte en groene kabels van je ATX kabel omdat je ze tegelijk aan wil laten gaan... dan is de normale power knop (die op je mobo zit) al voldoende om beide voedingen aan te laten gaan
Verwijderd
Ik geloof dat ik mij het topic een beetje kan herinneren.
Diverse mensen (DaBit, Twynn, Rick2001 en ikzelf ??) wezen je er op dat je zo alleen maar met twee opgeblazen voedingen komt te zitten, dacht ik.
Het gaat niet goed. Je moet nooit proberen de uitgangen van twee voedingen parallel te verbinden, haal gewoon een zwaardere. Net als bij een autoaccu of een batterij, ze blazen elkaar op.
Diverse mensen (DaBit, Twynn, Rick2001 en ikzelf ??) wezen je er op dat je zo alleen maar met twee opgeblazen voedingen komt te zitten, dacht ik.
Het gaat niet goed. Je moet nooit proberen de uitgangen van twee voedingen parallel te verbinden, haal gewoon een zwaardere. Net als bij een autoaccu of een batterij, ze blazen elkaar op.
Pagina: 1