Toon posts:

Mac spellen zijn te koop!!. [grafisch beter]

Pagina: 1
Acties:
  • 509 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Laatst ging ik naar de Dixons en ik zag daar een apparte
schap liggen met speciale mac spellen. Opzich is dat veel beter.
Want de spellen van mac computers zien er grafisch een stuk beter uit.Voor de computer fanaten op de pc is dat misschien wel leuk.
:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Agent-X
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Zeker als je een mac hebt ja ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

geloof er geen snars van dat ze er grafisch beter uitzien....(ja ik heb een klein vooroordeel :))
heb je ergens linkjes naar screenshots?

wat voor API zou dat dan zijn voor de MAC? ook openGL of hoe zit dat daar mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mac is op zich ook heel sterk op grafisch gebied, vele malen beter dan Windows, maar Windows heeft nou eenmaal een groter marktaandeel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Maar hebben de MAC games ook voordeel van die (vaak professionele paketten) grafische zooi van de MAC?

Ik bedoel, in een standaard MAC zit toch geen videokaart die vergelijkbaar is met bijvoorbeeld een GF2 of3?

Hoe wil je dan bumpmapping of FSAA of dynamic lightning enzo er goed uit laten zien?

*EDIT*
hmm in een standaard pc zit trouwens ook (nog) geen GF2 of 3...
Kun je voor de MAC ook dikkere videokaarten kopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Apache
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 06-10 14:02

Apache

amateur software devver

ja, voorstelling van doom III was op een mac met GF3, GF3 was eerst gelanceerd voor de mac.

If it ain't broken it doesn't have enough features

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Maar als je een MAC hebt moet je de software meestal kopen. PC users kunnen het meestal downloaden!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• estorino
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 03-10 22:04
Mac is op zich ook heel sterk op grafisch gebied, vele malen beter dan Windows, maar Windows heeft nou eenmaal een groter marktaandeel.
:?

Jeeemig wat een onzin lees ik hier nu weer! Mac spellen grafisch beter? Dat is echt klinkklare onzin.

Zo goed als alle spellen voor de Mac zijn conversies van de PC versie van zo'n spel. En ze zien er zeker niet beter uit, eerder slechter! Ik kan het weten btw, want ik zit op school en voor mijn werk achter Mac's.

Neem Tony Hawk 2, Unreal Tournament of Quake 2 (deze speel ik wel eens op de Mac), deze games lopen stuk voor stuk slechter op de Mac en een veeeeel slechter beeldkwaliteit (zeer blurry textures bijvoorbeeld).

De meeste Mac's hebben ook beroerde VGA kaarten (ATI Rage enzo, tenzij je een peperdure G4 hebt staan met Radeon), dus dat schiet ook al niet op.

Loop dus niet zo maar te roepen dat Mac beter zou zijn, maar kom met fatsoenlijke argumenten! :(

Btw, ik heb niks tegen Mac's verder, ik gebruik ze met plezier, maar je moet geen onwaarheden gaan spuien.

En btw, Doom3 werd op een Mac geshowd omdat de CPU (G4) erg goed is, dat heeft niks met de grafische kwaliteiten te maken, er zat namelijk een GeForce3 in.

https://www.strava.com/athletes/10490675

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tazzman
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 08-09 11:52

tazzman

a real boardmonkey

Dat was vroeger overigens WEL zo.. Dark Forces op de Mac liep in een hogere resolutie dan op de PC.

Was overigens wel een goed spel zeg.. *tssk* dat waren nog es tijden. :)

Het nieuwe speelgoed: een Saab 9-3 Aero (absoluut, helemaal en compleet fantastisch....)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op donderdag 01 november 2001 12:50 schreef GoldieLox het volgende:

[..]

:?

Jeeemig wat een onzin lees ik hier nu weer! Mac spellen grafisch beter? Dat is echt klinkklare onzin.

Zo goed als alle spellen voor de Mac zijn conversies van de PC versie van zo'n spel. En ze zien er zeker niet beter uit, eerder slechter! Ik kan het weten btw, want ik zit op school en voor mijn werk achter Mac's.

Neem Tony Hawk 2, Unreal Tournament of Quake 2 (deze speel ik wel eens op de Mac), deze games lopen stuk voor stuk slechter op de Mac en een veeeeel slechter beeldkwaliteit (zeer blurry textures bijvoorbeeld).

De meeste Mac's hebben ook beroerde VGA kaarten (ATI Rage enzo, tenzij je een peperdure G4 hebt staan met Radeon), dus dat schiet ook al niet op.

Loop dus niet zo maar te roepen dat Mac beter zou zijn, maar kom met fatsoenlijke argumenten! :(

Btw, ik heb niks tegen Mac's verder, ik gebruik ze met plezier, maar je moet geen onwaarheden gaan spuien.

En btw, Doom3 werd op een Mac geshowd omdat de CPU (G4) erg goed is, dat heeft niks met de grafische kwaliteiten te maken, er zat namelijk een GeForce3 in.
Wat blaat jij nou voor onzin man, lees eerst maar eens fatsoenlijk wat ik schrijf.

Ik schrijf dat de MAC op grafisch gebied beter is dan Windows, en je hoort mij nergens zeggen dat de MAC op gamesgebied beter is.
In de grafische wereld wordt meestal (bijna altijd) een MAC gebruikt, en waarom.... ...nou dat mag je aan je eigen fantasie overlaten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Omdat die natuurlijk grafisch beter zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Photoshop draait daar ook heel goed op.
Maar volgens mij zijn ze kwa games ook heel mooi.
Als ze zo schlecht zijn laat dan maar eens wat screenshots zien...!!! ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blouweKip
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 12-10 00:08
De kwaliteit van games heeft volgens mij geen ruk te maken met je os, maar eerder met de gebruikte api en videokaart

"For my friends, anything; for my enemies, the law."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• estorino
Op donderdag 01 november 2001 13:21 schreef George-dubbeljoe-Bush het volgende:

[..]

Wat blaat jij nou voor onzin man, lees eerst maar eens fatsoenlijk wat ik schrijf.

Ik schrijf dat de MAC op grafisch gebied beter is dan Windows, en je hoort mij nergens zeggen dat de MAC op gamesgebied beter is.
In de grafische wereld wordt meestal (bijna altijd) een MAC gebruikt, en waarom.... ...nou dat mag je aan je eigen fantasie overlaten.
Je hebt helemaal gelijk, ik ging er even van uit dat jij het daar ook over had, maar jij hebt de het over het zakelijke grafisch gebeuren, niet over spellen.

En om mijn eigen fantasie even in te zetten:
In de grafische/design sector wordt Mac overal gebruikt (ipv. wintel) omdat iedereen sinds jaar en dag Mac gebruikt, NIET omdat Mac beter zou zijn. Designers willen perfect kunnen samenwerken met drukkers, etc. daarom allemaal MacOS. PhotoShop, Premiere en de rest loopt net zo perfect op een PC die net zo duur is als een Mac!!! :)

Zo goed dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Even een melding.....ik heb al jaren flinke woorden met een neef van me die zweert bij mac....mac is beter....pc is beter....mac is beter....ach, ga zo maar door....op een gegeven moment had ik hem eindelijk zo ver dat ie toegaf dat PC en Mac gewoon precies hetzelfde zijn...dat gelul over grafisch beter...nee, daarmee bedoelen ze dat ze veel gebruikt worden in de grafische industrie...omdat ze daar VROEGER beter in waren....u is dat allang gelijk getrokken hoor....Maar goed, nu komt het...die neef van mij, die zelfs in Mac-onderbroeken loopt, stikkers van apples op zijn auto plakt, en zijn kat 'Mac' heeft genoemd, heb ik laatst meegenomen om voor hem een AMD1200 te kopen, met vette Geforce kaart, want ja, dat soort dingen hebben ze niet zo gauw voor de mac..hij heeft dus alleen maar een pc gekocht zodat ie eindelijkspelletjes kan spelen !!! en mooi dat ie het vind, ik spreek hem een paar keer per week en moet dan aanhoren dat ie weer een hele avond heeft liggen kwijlen op de mooiste spelletjes, die waarschijnlijk pas over een paar jaar op de Mac zouden uitkomen, en dus al hopeloos verouderd zouden zijn....dus conclusie:
PC is gewoon hetzelfde als een Mac, maar hou je van games, kies je een pc.....bullshit dat het er mooier uit ziet op een Mac....spelletjes rulen gewoon op een pc....klaar.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blouweKip
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 12-10 00:08
Helaas mist het pc-platform zoiets als Mac OS X...:(

"For my friends, anything; for my enemies, the law."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op donderdag 01 november 2001 14:10 schreef GoldieLox het volgende:

[..]

Zo goed dan?
Ja :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• estorino
Op donderdag 01 november 2001 15:57 schreef blouweKip het volgende:
Helaas mist het pc-platform zoiets als Mac OS X...:(
Microsoft Windows XP >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ravenger
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 12-10 11:35
apehaar maakt er wel een gewoonte van om flametopics te openen :r

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr. Strangelove
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 09:53
O jee, een Mac vs PC topic.

Zelf gebruik al 15 jaar Macs, gestart op een Apple II en nu staat er een G4.

En een Athlon 1400 :)

Want ik hou van spelletjes.

Maar om het even heel objectief te houden: Het GEZEIK dat ik niet door moet maken om alles stabiel aan de gang te krijgen op de Athlon weegt maar net op tegen het plezier dat ik heb dat spellen talrijker en eerder uitkomen op de PC.

Grafisch gezien is alles allang gelijk. Het draait om de videokaart tegenwoordig, en wat er in een PC kan, kan tegenwoordig ook in een Mac (ok, soms moet je de videokaart ff flashen).

De Mac krijgt alle goede spellen van de PC, en tegenwoordig gelukkig wat sneller, maar het duurt toch nog steeds wel gauw een half jaar.

En voor alles behalve die spellen prefeer ik mijn Mac boven de PC.

PS Mensen die zeggen dat spellen er op een Mac grafisch butt uitzien, hebben waarschijnlijke achter een Mac met een ATI Rage 128 gezeten (iMacs, bijna alle G4s). De drivers van de Rage 128 zijn zo slecht geschreven dat je in 16 bits kleur het zg. zwemmende pixel effect krijgt, en dat ziet er idd HEEL SLECHT uit. Dit effect is weg als je naar 32 bits kleur gaat, maar dit halveert je framerate omdat de Rage 128, tja, een oud kaartje is. Heeft verder NIKS met de kwaliteit van de Mac te maken. Gewoon een Geforceje ingooien :)

These are my principles. If you don't like them, I have others.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op donderdag 01 november 2001 12:18 schreef George-dubbeljoe-Bush het volgende:
Ik snap deze zin niet , Bedoel je dat het os van een macintosh beter is als windows op grafisch gebied?

• unglaublich
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 30-03 21:26
tss waar gaat dit over.

Mac heeft is grafisch helemaal geen voorloper. Er zitten beroerde kaarten in die kastjes. En dat de interface er gelikt uit ziet betekend niet dat een Mac grafisch gezien beter is. En al helemaal niet qua spellen. Microsoft's Direct X is namelijk een heel goede en snelle runtime welke bijna alle games gebruiken. De mac's krijgen dus geëmuleerde of geport-te versies van spellen. Hoe dan ook in het nadeel van de mac's.

edit: oh shit... 2001. mijn excuses voor het aanhalen van zo'n oud topic.

[ Voor 7% gewijzigd door unglaublich op 25-09-2008 20:23 ]

• PromoX
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 13-10 11:56

PromoX

Flying solo

tomlankhorst schreef op donderdag 25 september 2008 @ 20:22:
edit: oh shit... 2001. mijn excuses voor het aanhalen van zo'n oud topic.
Inderdaad. De volgende keer graag eerst even kijken voordat je een bericht plaatst :). Deze sluit ik. Een discussie hierover kan misschien best, maar dan wel graag met een degelijke en actuele topicstart.

And I'm the only one and I walk alone.

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.