Toon posts:

mijn Review Dragon Orb 3 7000 rpm

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb dus laatst deze cooler gekocht, ondanks sommige negatieve reacties op GOT (en dan heb ik het niet over het geluid ;)).

Mijn oude Duron 800@900 mhz met een oude SuperOrb:

idle 59/60 graden
stressed 69/70 graden
Kasttemp 30 tot 35 graden

Nu met mijn Dragon Orb 3 7000 rpm

idle 30/31 graden
stressed 38 graden
kasttemp: 30 tot 35 graden.

M.A.W. Deze cooler is werkt dus echt wel degelijk. Ik heb gewoon de coolpasta gebruikt die in de verpakking zat van de Dragonorb. En ja hij maakt veel lawaai maar het went.

Het is mijnsinziens een goede cooler voor de OC fanaat!

Verwijderd

Dat klinkt goed :)

• gabberjoost
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 20-08 14:24
Ik ben ook wel tevreden over deze cooler, alleen het geluid is erg irritant :(
Maar het went wel een beetje...

Verwijderd

Topicstarter
ja telkens als je 'm aanzet denk je WTF ;), maar ach gewoon de muziek iets harder zetten.

• Bramster
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 20:19
Op donderdag 01 november 2001 11:49 schreef Sjawarmaman het volgende:
ja telkens als je 'm aanzet denk je WTF ;), maar ach gewoon de muziek iets harder zetten.
PRECIES !!, gewoon de muziek goed hard :-)
ik heb daar Slayer voor

Verwijderd

Ik heb altijd al geroepen dat dit een superkoeler is. Mijn Athlon 1333 AYHJA wordt ook maar iets van 32 graden.
Sommige mensen zeggen dat het niks is, maar deze Orb is zeker een uitzondering en goed te gebruiken voo OC'en.

Koop er wel een hoofdtelefoon bij :)

Verwijderd

Heb zelf dat herrie ding ook gehad en is zeker niet slecht voor een t-bird maar kreeg em wel niet op 1333@1600 wat me nu dus wel lukt met mijn alpha8045 :9~ :) Penaa ik denk dat jouw temp-voeler niet helemaal in orde is want 32 graden ( neem aan 100% load ) is niet mogenlijk met een dragon orb , haalde zelf 48c stressed op 1533 en maar 2 graadjes lager met 1333 ( dit alles met de dragon orb ( met die takke herrie :( ) had voor die dragon een alpha 6035 en die is dus net iets beter dan de dragon ( wel met een black delta die dus ook een hoop herrie maakt maar niet zo iritant is als de dragon met zijn hoge pitch :r )

• Subz
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
Het is inderdaad een erg goede koeler mijn cpu is van 48 met zo'n klote coolermaster naar 30 en dit alles stressed op m'n cpu (900mhz@936 ga binnen kort maar is de multiplier unlocken)

Verwijderd

Op donderdag 01 november 2001 12:25 schreef Penaa het volgende:
Ik heb altijd al geroepen dat dit een superkoeler is. Mijn Athlon 1333 AYHJA wordt ook maar iets van 32 graden.
Sommige mensen zeggen dat het niks is, maar deze Orb is zeker een uitzondering en goed te gebruiken voo OC'en.

Koop er wel een hoofdtelefoon bij :)
We hebben het over full-load temps.. jouw temp van 32 graden is niet onder full-load omstandigheden gemeten lijkt mij?

• Fietsbel
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

hmmz, zo'n dragon orb doet het beter dan dat ik had verwacht :)

39

• Subz
  • Niet online
Wat had je dan verwacht?¿

• Bert
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 24-07 21:52

Bert

nee, geen banaan in m'n oor

nou moet ik wel zeggen.....

dat mijn duron 700@950 toch wel lekker warm wordt hoor...

}:O aan, dan komt ie wel tege de 48-50 graden...

En nee, ik heb er geen casefan voor zitten...

Verwijderd

Topicstarter
het is maar wat je warm noemt, die van mij kwam tegen de 70 en liep alsnog nooit vast :) (veel warmer had ie trouwens niet mogen worden)

Verwijderd

Ik heb hier nu even de dragonORB op fluister mode staan...op5volt gezet. Op 1200Mhz wordt mijn cpu 49 graden. Maar je hoort die koeler dus absoluut niet!!! Op 12volt wordt hij op 1200Mhz 39graden...

• gabberjoost
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 20-08 14:24
Op donderdag 01 november 2001 17:40 schreef NoStra het volgende:
Ik heb hier nu even de dragonORB op fluister mode staan...op5volt gezet. Op 1200Mhz wordt mijn cpu 49 graden. Maar je hoort die koeler dus absoluut niet!!! Op 12volt wordt hij op 1200Mhz 39graden...
Hmm, moet ik ook maar eens gaan maken, denk.
Ken ik ook eens rustig GoT'en...

Verwijderd

Nee 32 graden is niet full load, maar hartstikke idle.
Toch komt ie full load niet boven de veertig met Arctic silver 2 en een Chieftec Bigtower vol met fans :)
Ik had zelf zulke temperaturen ook niet verwacht hoor.
Heb overigens wel de onderkant van de sink helemaal gepoetst, voor optimaal contact.

Verwijderd

Ik las dat deze uitstekend geschikt was voor een GeForce kaart... Check nieuws headlines...., Zijn er mensen met ervaringen met deze koeler op een GeForce kaart...???

• LordMithril
  • Laatst online: 18-08 21:49
een Dorb op een Geforce? je bedoelt een Blorb (Blueorb)
die dingen werken ook goed.

ik heb zelf ook een Dorb3 en idd dat geluid went wel.. maar tis en blijft lekker als je em uitzet... wat een rust ineens >:)

ik ga in mn volgende kast een 220V Blower erop zetten. is veel stiller en heeft veel meer lucht verplaatsing..
dan ff kijken wat ik met de Storm (de Dorb fan) ga doen >:)

Bier, Whiskey en Metal!!

Verwijderd

Op donderdag 01 november 2001 11:32 schreef Sjawarmaman het volgende:
Mijn oude Duron 800@900 mhz met een oude SuperOrb:

idle 59/60 graden
stressed 69/70 graden
Kasttemp 30 tot 35 graden

Nu met mijn Dragon Orb 3 7000 rpm

idle 30/31 graden
stressed 38 graden
kasttemp: 30 tot 35 graden.
Heb je dat met dezelfde temp-meter gemeten? (bijv. de sensor in de socket) en ook niets aan de omstandigheden verandert?

38 stressed dat kan nog wel. Maar 70 voor de superorb(misschien niet zo'n hele goede koeler, maar toch wel afdoende voor een duron @900 zou ik zeggen) is wel HEEL ERG HOOG.

Ik heb zelf ook een duron @900 ( maar dan een 600 origineel ) en die komt op zo'n 45 graden C, met een FEP32 (jah normaal een s370, maar er is ook een socket a-versie van) Dat ding is een beetje te vergelijken met een fop32, en daar moet een super-orb het toch wel van kunnen winnen hoor.

Verwijderd

Op donderdag 01 november 2001 12:11 schreef Skuzz het volgende:

[..]

PRECIES !!, gewoon de muziek goed hard :-)
ik heb daar Slayer voor
Slayer roelt :)

Verwijderd

Op donderdag 01 november 2001 17:40 schreef NoStra het volgende:
Ik heb er ook een, maar mn broer gebruikt hem totdat ik eindelijk eens een SokcetA processor heb.. Ja processor heb ik al, maar mobo en geheugen nog niet |:(

Maar ok, hoe zou die fan het doen op 7v? Klein beetje geluid en ongeveer 45 graden? Dat ga ik dan maar eens doen :)

• WooK
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 06-08 00:56

WooK

PC in de soep? Heerlijk!

Ik heb een dragon orb op 7 volt op m`n t-bird 1400 met 4 80mm fans en hij wordt nu idle 48 graden en stressed 56 bij een kamertemp van 22c (mobo is ook 22c)

I'm not as think as you stoned I am

Verwijderd

Hoe warm werd ie op 12v?

Verwijderd

ZIjn goeie koelers, maar maken veel lawaai en zijn slecht voor bevestiging op je cpu. Als dat niet uitmaakt heb je wel een Hele mooie koeler om te zien, een orb ziet er nu eenmaal beter uit. :9

• NightCruiser
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
Op woensdag 02 januari 2002 14:52 schreef Overdrive_AMD het volgende:
ZIjn goeie koelers, maar maken veel lawaai en zijn slecht voor bevestiging op je cpu. Als dat niet uitmaakt heb je wel een Hele mooie koeler om te zien, een orb ziet er nu eenmaal beter uit. :9
tssk bevestiging is perfect, ik kan em eropdrukken zonder schroevedraaier.

Hij houd mn Tb 1133@1333 mooi op 43 stessed met de fan op 7volt.
Als ik de fan op 12 volt zet kan ie ook op 1400 stabiel draaien, temp is dan ook 43 stressed.

:)

• WooK
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 06-08 00:56

WooK

PC in de soep? Heerlijk!

Op dinsdag 01 januari 2002 23:00 schreef EviL_SiqKNeSS het volgende:
Hoe warm werd ie op 12v?
± 2 a 3 graden warmer, scheelt dus niet echt veel. Ik denk alleen dat die temp sensor niet echt klopt (Asus a7v266) want als ik onderaan die d.orb voel, voelt het niet echt warm aan...

I'm not as think as you stoned I am

Pagina: 1