Speaker ontwerp software

Pagina: 1
Acties:
  • 488 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• edm
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 13-10-2024
Kan iemand mij een ontwerp pakket voor het ontwerp van speakers aanraden?

En zou je er ook bij kunnen vermelden
of het om freeware/shareware/opensource/prop. gaat?

Waarom dat pakket zo geweldig is?

En het liefst ook de url?

bij voorbaat dank

edm

• Wekkel
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 14-08-2024

Wekkel

De downloadkoning

http://www.speakerbuilding.com

Ik gebruik zelf Lspcad lite, omdat het zo simpel werkt..

• edm
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 13-10-2024
Thanx, daar staat een hele lijst... >:)

Mag ik vragen wat voor speakers jij daarmee ontworpen
hebt (linkje oid)

• Raymond
  • Laatst online: 18:24
Als freeware zou ik idd lspcad lite, of winisd willen aanraden.
Je kan ook gratis speaker workshop downloaden, maar dat werkt heel wat minder simpel (heeft wel veel mee rmogelijkheden, dus is mischien ook de moeite waard)

Als je wilt betalen is de commerciele versie van LspCad erg aan te raden. Kost bij speakerland 550 piek, maar dat is te duur. Je kan het pakket ook bestellen voor 129,- dollar.

Zie mijn website voor links en meer info hierover (links naar java speakercalculators online bijv)

mijn site (op resources klikken)

• Wekkel
  • Laatst online: 14-08-2024

Wekkel

De downloadkoning

Ik heb er mijn eigen speakers mee uitgerekend.

Tonsil GTC 20/40 (toen nog niet zo'n groot budget voorhanden 1994) en GTC 8/10 of zo. 70 liter kast, basreflex met mega dikke 10cm pijp 14,5 lang, diepe bassen troef. Wel wat schel/hol in het middengebied, maar het is dan ook niet een topchassis. MKT condensatoren gekozen, want bi-polair is me toch wat te karig.

Speakers vriendin met Visaton WS130S woofers en 3 tienen tweeter. De Visatons voldoen prima. Bas reflex ongeveer 30 liter, mega diepe bas en keurige sound. De tweater is ook echt 3 tienen geluid, maar niet hinderlijk verder.

Nu een project in de maak van een vriend. Visation WS170S met Visaton tweater voor 150 piek per stuk (eindelijk eens een fatsoenlijke tweater in het project). 70 liter zeskantige 'pijp', bas reflex, dit moet de 30 Hz gaan halen.

Ik zou ook eens met een goedkope Visaton woofer beginnen, daar haal je prima resultaten mee. Verder even investeren in een goede tweater en dito scheidingsfilter.