Toon posts:

athlon 1600+ XP

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi ,

Ik lees hier net een berichtje van iemand die zijn 1400+ op 1550 Mhz heeft draaien, hoe krijg ik dat veilig voor elkaar met mijn 1600+ en hoe snel kan ik hem krijgen??

Veredr nog een vraagje over mijn mobo , weet ff niet welk type maar volgen mij een k7 met raid. Wat is dat raid precies en hoe kan ik het gebruiken , volgens mij is het om een array aan teleggen met ide drives???

thanx in advance!

• Twynn
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 21-08 09:18
Op donderdag 01 november 2001 11:22 schreef basil het volgende:
Ik lees hier net een berichtje van iemand die zijn 1400+ op 1550 Mhz heeft draaien, hoe krijg ik dat veilig voor elkaar met mijn 1600+ en hoe snel kan ik hem krijgen??
Hoe je dat voor elkaar krijgt? Door je FSB op te voeren in ieder geval, en misschien dat je het ding nog moet unlocken.. Voor het opvoeren van je FSB, zie de FAQ overclocken voor beginners op het overclocking & casemodding forum.. En voor het unlocken, mocht het nodig zijn, moet je effe de search gebruiken.
En de laatste vraag, hoe snel jij hem kan krijgen??? Dat weet ik niet, en eigenlijk niemand hier aanwezig.. Dat is gewoon een kwestie van proberen.. Dat hangt namelijk van je cpu, mobo en de rest van je hardware af..
Veredr nog een vraagje over mijn mobo , weet ff niet welk type maar volgen mij een k7 met raid. Wat is dat raid precies en hoe kan ik het gebruiken , volgens mij is het om een array aan teleggen met ide drives???
Klopt.. Raid staat voor Redundant Array of Inexpensive Disks. jij kunt dus meerdere ide-disks (van hetzelfde formaat!) samenvoegen tot 1 snelle schijf. Dus je hebt meer opslagruimte, en de performance is beter. Meer over raid kun je in Opslagmedia & IO controllers vinden.

• Sundead
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 27-04-2024
Hmm, je zou eens de search kunnen proberen, er worden altijd veel vragen over overklokken gesteld...

Voor meer informatie over raid zou ik zeggen probeer het hier eens, en owh ja, de user guide die bij je moederbord kwam verschaft ook veel nuttige informatie, staat vast wel wat in mbt raid, en eventuele jumper settings voor het over klokken

Raid: Redundant Array of Inexpensive Disks

door twee of meerdere harde schijven te koppelen en in raid te zetten kan er redundantie teweeg gebracht worden wat o.a de volgende voordelen heeft:
Minder kans op data verlies
Snellere lees/schrijf mogelijkheden ivm het parallel weg kunnen schrijven naar 2hd's

De meest populaire Raid levels zijn:
Raid 0: mirroring : 2 schijven, met op de tweede schijf een exacte kopie van je eerste schijf

Raid 1: Striping : 2 schijven koppelen tot 1 logische schijf : de data wordt verdeeld over de twee schijven en kan parallel worden weg geschreven (sneller)

Raid 5: parity + striping : de meest veilige raid config, het voordeel van de data verdeling van raid 1 + dat er aan de hand van parity eventuele gestorven schijven kunnen worden vervangen zonder data verlies

indien iemand nog een aanvulling heeft of verbetering: Be my guest :P

suc6

• Twynn
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 21-08 09:18
Op donderdag 01 november 2001 11:32 schreef Sundead het volgende:
De meest populaire Raid levels zijn:
Raid 0: mirroring : 2 schijven, met op de tweede schijf een exacte kopie van je eerste schijf
Hierbij is dus je data veilig.. Altijd een backup als 1 van de twee schijven overlijd..
Raid 1: Striping : 2 schijven koppelen tot 1 logische schijf : de data wordt verdeeld over de twee schijven en kan parallel worden weg geschreven (sneller)
En dit is dus puur op snelheid gebaseerd.. Mocht 1 van de twee schijven ermee ophouden, dan ben je al je data kwijt..
Raid 5: parity + striping : de meest veilige raid config, het voordeel van de data verdeling van raid 1 + dat er aan de hand van parity eventuele gestorven schijven kunnen worden vervangen zonder data verlies
Yep, combinatie eigenlijk van veiligheid en snelheid, want het lezen van deze config is net zoals raid 1 snel! Hierbij heb je wel minimaal 3 schijven nodig, en er zijn maar weinig IDE-raid controllers die Raid 5 ondersteunen.
indien iemand nog een aanvulling heeft of verbetering: Be my guest :P
Done ;)

• Grrrrrene
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
moved

Imitation is the sincerest form of flattery
Stressed is desserts spelled backwards

• Tekielja
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Op donderdag 01 november 2001 11:22 schreef basil het volgende:
sorry hoor, maar 1400+, bestaat die dan, dacht dat de 1500+ de laagste XP was. :?
Pagina: 1