Toon posts:

webserver publiekelijk

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb nu eindelijk een webserver draaien met PHP en MySQL.

Alleen ik krijg hem alleen in het netwerk te zien en niet als ik gewoon mijn IP intyp van mijn internet.

213.73.xxx.xx .

Dat wil ik ook, moet ik iets veranderen in mijn firewall ofzo??

P.S.

Port van 80 naar boven de 2100 veranderen (voor quicknet) heeft ook geen effect.

• x-wolf
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 01-05-2024
Volgens mij moet het al werken als je je webserver laat luisteren naar poort 80 en dan je ipchains/iptables firewall poort 80 op ACCEPT zet.

Verwijderd

Topicstarter
ja hoe doe je dat op accept zetten dan?

er zit namelijk wel wat in vind ik.

• a casema user
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 14-08 13:49
in httpd.conf ingesteld naar welke poort apache moet luisteren ?

Taaaa taa taa taaaa taa taa ta taaataaaaa.

Verwijderd

Topicstarter
ja poort 80

Maar zoals ik al zei als ik die boven de 3000 til dan maakt het niet uit.

ip:3000 kan nog steeds niet op internet. Wel lokaal

Verwijderd

Wat bedoel je met lokaal.
Je verhaal is een beetje onduidelijk.

Heb je hem op een interne machine draaien of bedoel je dat als je het lokale ip-adres intikt, dat hij het wel doet?

Wat verschijnt er verder in de logs?

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een linux PC die rechstreeks op het internet zit met daarop pache php en mysql. Tevens geeft deze PC internet door aan alle computers in het netwerk (3 stuks) Dat werkt allemaal goed.

Ik kan vanaf de PC's in het netwerk fijn op mijn server komen door in te typen 192.168.1.10 en dan kan ik spelen met mysql en PHP.

Alleen ik wil ook dat andere mensen die niet in mijn netwerk zitten van mijn server kunnen genieten (genieten is groot woord maar ik wil er voor school wat dingen op testen en het is makkelijk als ik dat aan anderen kan laten zien).

Alleen als ik mijn IP intyp dan krijg ik niets te zien ja een scherm dat er niets gevonden wordt op dat IP maar geen mooie index.html of mooie php bestanden.

Dus dat is mijn probleem ik hoop dat het zo duidelijker is.
Pagina: 1