Toon posts:

HD kapot?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
gisteravond had ik een leen HD met films aan mijn pc gehangen om wat te branden. cd rom eruit dus, HD eraan, ging allemaal goed... paar filmpies gefikt... je kent het wel

echt vanmorgen startte ik mijn pc weer op (met dus die HD er nog aan ipv cdrom) en kreeg in windows wat explorer fouten. verder niets bijzonders dacht ik dus ik reboot. vervolgens krijg ik tijdens mijn boot sequence de volgende error

'ongeldige diskette, vervang diskette en druk op een toets'

ik dacht dat ik er nog een diskette in had zitten, dus niet. pc uit, diskettestation eruit, bios in om het uit te zetten (bedenk me nu dat de A schijf nog wel in de boot sequence in mijn bios stond!) maar verder dus helemaal uitgeschakelt. toen ik de pc weer herstartte, kreeg ik dezelfde melding, alleen duurde het nu wat langer voordat hij optrad. vervolgens heb ik nog die leen HD eraf gegooid om te kijken of het daar aan lag, maar ook nix.

is mijn eigen HD nu stuk ofzo? misschien een kortsluiting door die leen HD? ik hoor verder geen rare geluiden of wat, of is het niets minder dan een virus ofzo (van die leen HD) die via mijn brand programma in mijn boot is gekomen?? :')

• swipe
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Probeer eerst eens de partities te verwijderen en opnieuw te maken (fdisk) en daarna een format erover gooien. Als dat niet werkt even naar de site van je hd fabrikant gaan (maxtor in jouw geval) en daar een programma halen voor een low-level format uit te voeren.
Succes :)

• r44
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 10-04 19:57

r44

Zat op de leen HD ook een OS of niet.
Ik zou eerst opstarten met een opstart diskette.
Als het werkt dan is je bios Ok.
En je MB ook.
Probeer vervolgens met fdisk je MBR (master boot record)
van je HD te herstellen.
Of probeer met partion Magic (recovery opstart disk)
je boot record te herstellen.
Als dit allemaal niet werkt dan zou ik denken aan
formateren van de HD.

44

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 22:47

Exirion

Gadgetfetisjist

->[OM]

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

debug het schijfje eens. Is altijd aan te raden met dit soort gevallen.

• Speedyb
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 04-04-2024
wat d8 je van de HD die je erbij gezet hebt het zelfde in te stellen als je cdrom speler (master-slave) en niet op cable select.

Verwijderd

Heb je al gecontroleerd of alle kabels er nog goed inzitten? en hoor je je HD opstarten. Misschien ff in je bios autoHD detect zetten of kijken of je bios je hd kan dedecteren.
Pagina: 1