Toon posts:

Quad moederborden?

Pagina: 1
Acties:
  • 219 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Just wondering: welke merken hebben ook quad moederborden in hun assortiment? MSI heeft er iig geen.
Voor de mensen die het nog niet wisten: ik bedoel moederborden waar 4 processoren in geprikt kunnen worden.

• ZeRoC00L
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
Wat wil je ermee ?
Want er zijn ook maar weinig procesoren die quad ondersteunen. (bijv. PIII Xeon, en P-Pro)

[*] Error 45: Please replace user
Volg je bankbiljetten

Verwijderd

Topicstarter
Ik wil er 1 aan gaan schaffen >:) ;)
Er staat toch: "just wondering". |:(

Verwijderd

Op donderdag 01 november 2001 10:56 schreef ZeRoC00L het volgende:
Wat wil je ermee ?
}:O >:)

• Twynn
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 21-08 09:18
Mjah, ik denk dat je voor quad-processor borden ook niet bij een msi of een asus o.i.d. moet gaan kijken.. Dit zijn namelijk borden die bijna alleen maar in zware servers worden gebruikt, en dat soort zware servers worden niet door de klonenboer in elkaar gebakken..

Maar doe es een search bij compaq, hp, ibm en dat soort merken, en je kunt ze terug vinden.

• ZeRoC00L
  • Niet online
O,ja, de Intel Itanium processor ondersteund ook quad !
Maar je wil daarvan de prijs vast niet weten :9

Volg je bankbiljetten

• AlPha.BeYoNdeR
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 04-05 16:07
je kan bij www.gateway.nl een pc samenstellen.. met 4 of meer processoren erop dacht ik..

Je hebt dan wel een merk pc (gateway :r ) er kan ook 8 GB aan geheugen op dat moederbord

Verwijderd

Topicstarter
Op donderdag 01 november 2001 12:08 schreef AlPha.BeYoNdeR het volgende:
je kan bij www.gateway.nl een pc samenstellen.. met 4 of meer processoren erop dacht ik..
Gateway.nl: "Gateway Automation is een toonaangevend softwarehuis..." etc etc
Lijkt me sterk dat je daar hardware kunt bestellen. Enniewee, op IBM.com kan ik nix vinden (komt volgens mij meer omdat het een onoverzichtelijke site is), en ik ben nu bezig met kijken bij HP, Compaq etc.

• ZeRoC00L
  • Niet online
Op vrijdag 02 november 2001 11:57 schreef Spaceknarf het volgende:

[..]

Gateway.nl: "Gateway Automation is een toonaangevend softwarehuis..." etc etc
Lijkt me sterk dat je daar hardware kunt bestellen. Enniewee, op IBM.com kan ik nix vinden (komt volgens mij meer omdat het een onoverzichtelijke site is), en ik ben nu bezig met kijken bij HP, Compaq etc.
zal wel gateway.com moeten zijn :9
btw DELL levert ook meerdere machines voor 4 cpu's. De PowerEdge 8450 kan er zelfs 8 aan :9 }:O

Volg je bankbiljetten

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 00:24
Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~abaddon/pics/4_way_xeon.jpg

Die gaat nooit in mijn ATX kast passen, daarom heb ik 'm ook maar niet gekocht ;)

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

Verwijderd

SWTX form factor optimized for Pedestal chassis

Verwijderd

Op vrijdag 02 november 2001 17:15 schreef abbadon het volgende:
[afbeelding]

Die gaat nooit in mijn ATX kast passen, daarom heb ik 'm ook maar niet gekocht ;)
Hmm, lekker warm wordt t tussen die procs :Y)

• BrZ
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 30-07 09:36

BrZ

[afbeelding]

Hmmz... weet iemand trouwens waarom er 6 VRM's op dat mobo kunnen ipv 4 :? redundancy :? (lijkt me vaag voor VRM's...)

• Philip_Janssen
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 23-08 11:57
Tyan (http://www.tyan.com), heeft iig server moederborden. Ik geloof ook Quad processor bordjes. Ik hoop dat je wel een flink budget hebt hiervoor >:) Die dingen zijn echt duur!

Verwijderd

Topicstarter
[afbeelding]

Als je geld hebt voor dat moederbord heb je waarschijnlijk ook geld voor een nieuwe kast :)

• bloasfist
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 22-08 15:29

bloasfist

Slot-A Crew

Op vrijdag 02 november 2001 19:16 schreef BrZ het volgende:

[..]

Hmmz... weet iemand trouwens waarom er 6 VRM's op dat mobo kunnen ipv 4 :? redundancy :? (lijkt me vaag voor VRM's...)
Ik neem aan dat je met VRM's die 6 dingen langs die processors bedoelt?
Dan kun je me vast ook wel vertellen wat zo'n ding doet. Soort van northbridge per proc ofzo?
edit:

lama. Heb hier al wat gevonden. Een voltage regulator module dus ;)

Je drinkt PiTT bier of je drinkt geen PiTT bier! Specs

Verwijderd

Topicstarter
Op vrijdag 02 november 2001 19:23 schreef MMS_El_Guapo het volgende:
Tyan (http://www.tyan.com), heeft iig server moederborden. Ik geloof ook Quad processor bordjes. Ik hoop dat je wel een flink budget hebt hiervoor >:) Die dingen zijn echt duur!
Nee ze hebben geen quads, die had ik al gesjekt :)
Waarom staat dat quad bordje van SuperMicro eigelijk niet in de pricewatch? >:)

• Abbadon
Op vrijdag 02 november 2001 19:46 schreef Spaceknarf het volgende:

[..]

Als je geld hebt voor dat moederbord heb je waarschijnlijk ook geld voor een nieuwe kast :)
hehe.. :) heb deze twee maanden al véél teveel uitgegeven aan m'n bak.

• justice strike
  • Laatst online: 22-07 21:21
ik had ergens al gelezen over een 4way of 8way athlon maar dat was wel een athlon classic... slot versie dus.. zal ff kijken of ik hem nog kan vinden

U can call me sir.... or justice as long as u bow down ;)

• Frank Timmer
  • Laatst online: 23:17
Op vrijdag 02 november 2001 20:37 schreef justice_strike het volgende:
ik had ergens al gelezen over een 4way of 8way athlon maar dat was wel een athlon classic... slot versie dus.. zal ff kijken of ik hem nog kan vinden
Onmogelijk, daarvoor is nognooit een chipset ontwikkeld!

• justice strike
hmmm ok verklaar jij dan ook maar is die post over een computer met meer dan 1000 athlons... is ook nooit een chipset voor ontwikkeld.. toch bestaat dat ding (en denk maar niet dat ze 1000 moederborden hebben geclustered zijn er maar 200 ofzo....) bedrijven maken zelf ook chipsets...

• justice strike
www.tempestcomputers.com/rackservers/rackservers.htm

hier is er eentje met 4 en 8way die binnenkort komen maar er was een quad uit zal nog ff verder zoeken

Verwijderd

Topicstarter
Hoe zit dat eigelijk met de snelheid van 4 proc's? Ik weet het verschil tussen dual 500MHz/single 1000MHz, maar hoe zit dat met het verschil tussen quad 500MHz/dual 1000MHz? Zijn die gewoon even snel of is het zo dat geen enkel programma geoptimaliseerd is voor 4 processoren?

• DrNo
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 27-12-2024

DrNo

100Mbit zuigt ;)

als je budget onder de 20000,- is kan je het wel vergeten, je kan wel het mobo betalen maar de CPU's wordt dan het probleem, niet elke XEON CPU draait met de 4 tegelijk (hoe meer er samen moeten werken hoe duurder (kijk maar eens in de pricewatch naar die XEON CPU's)), kijk ook maar eens naar dit topic [topic=269456/1/100]
Verder heb je er weinig aan want je moet dan wel of heel veel apparte aps tegelijk draaien of speciaal geschreven software geruiken. Of een }:O >:)

IDE just wastes loads of the computer's time with a stream of "just a mo, I'm nearly there ..."

Verwijderd

Topicstarter
Ach ja. Ik was alleen maar nieuwsgierig hoor :)

• PcDealer
  • Laatst online: 21-08 07:21

PcDealer

HP ftw \o/

Ik wil wel kijken of ik nog aan een Supermicro kan komen...

LinkedIn WoT Cash Converter

• Abbadon
Afbeeldingslocatie: http://developer.intel.com/design/servers/sc450nx/SC450NX.jpg

Houd je wel rekening met de koeling? Check out het aantal fans dat ze gebruiken in zo'n QuadBox, je huisdier wordt zo naar binnen gezogen :D . Dit is 'n Intel SC450NX bord bij de weg.

• PcDealer

PcDealer

HP ftw \o/

Kreeg de laatste prijzen door, daar zit geen quad tussen.

• PcDealer

PcDealer

HP ftw \o/

Andere lijst gekregen, staan nu in de pricewatch.

Afbeeldingslocatie: http://www.supermicro.com//images/Imag_Prod/RCC_HE/s2qe6-sm.jpg
Supermicro Super S2QE6 (quad Slot 2)

Afbeeldingslocatie: http://www.supermicro.com//images/Imag_Prod/RCC_HE/s2qr6-sm.jpg
Supermicro Super S2QR6 (quad Slot 2)

Pagina: 1