Toon posts:

A7V266+Ath1400 maakt geluid!

Pagina: 1
Acties:
  • 187 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Mijn nieuwe ASUS A7V266 + Athlon 1400 maakt tijdens het aanzetten wat herrie. Lijkt alsof de cooler van de proc. dit geluid produceert. Na een minuut of 5 is het geluid weg.
Daarnaast meldt PC Probe af en toe een uitval van de cooler..of ja....hij regsitreerd een seconde nix...dus de lijn wordt onderbroken en hij piept even....

Waar ligt dit nu aan ??? Cooler, MB of combi ?
En wat te doen ?

Heb dat ding zelf in elkaar gezet met onderdeln van diverse leveranciers.... ;)

• Geert
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 10:23
Humpz... :(

Die combo heb ik ook...

Dat probleem heb ik ook...

;(

This message was sent from a galaxy far, far away.

Verwijderd

Topicstarter
hmmmm....geen goed teken...

Iemand een idee ??? Gewoon de kast meenmen naar de leverancier van het MB en Proc ? (dezelfde nl.)

• sjuk425
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

sjuk425

blah.

Ik denk eerder dat het de fan van je chipset is.
Die zijn echt enorm brak :r
Van PC-Probe moet je je niks aantrekken want dat is gewoon een klote proggie. Die zegt altijd wel een keer dat je voltages gigantische pieken geven of dat je fans opeens stoppen met draaien terwijl dat dus gewoon niet zo is. Dan kan je de waarden wel veranderen zodat de tolerantie wat groter is maar dan heb je dus eigelijk al niks meer aan het hele programma.
Gebruik gewoon MotherBoard Monitor.

• jhead22
  • Registratie: November 1999
  • Niet online
Simpel: Gewoon kast ff open zetten, pc aan en ff de fan's in de gaten houden.
Wanneer een fan geluid maakt en je weet niet welke van de x er geluid produceerd ff fannetje stil houden met je finger. Is geluid dan weg dan is het die fan die stuk is... Gaat geluid door dan is het m niet en ga je naar de volgende fan.

Wees wel voorzichtig voor je vingers >:)

Verwijderd

Topicstarter
Op donderdag 01 november 2001 11:53 schreef sjuk het volgende:
Ik denk eerder dat het de fan van je chipset is.
Fan van de chipset ?????

• sjuk425
  • Niet online

sjuk425

blah.

Op donderdag 01 november 2001 11:58 schreef pret het volgende:

[..]

Fan van de chipset ?????
Ja dat kleine fannetje onder je proc :P
Ik heb een asus A7V133 en daar maakt ie een tering herrie op. De meeste chipset fans zijn gewoon crap.

Verwijderd

Topicstarter
Op donderdag 01 november 2001 11:58 schreef jhead22 het volgende:
Simpel: Gewoon kast ff open zetten, pc aan en ff de fan's in de gaten houden.
Wanneer een fan geluid maakt en je weet niet welke van de x er geluid produceerd ff fannetje stil houden met je finger. Is geluid dan weg dan is het die fan die stuk is... Gaat geluid door dan is het m niet en ga je naar de volgende fan.
euhh....is dat wel slim bij die AMD proc om de fan stil te houden ??? Ben een beetje bang dat ie te snel overhit raakt :'(

• sjuk425
  • Niet online

sjuk425

blah.

Op donderdag 01 november 2001 12:06 schreef pret het volgende:

[..]

euhh....is dat wel slim bij die AMD proc om de fan stil te houden ??? Ben een beetje bang dat ie te snel overhit raakt :'(
Nou heel even zou misschien wel kunnen, er zit ook nog een heatsink tussen he. Maar ik zou het niet doen.

• Convoy
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 16:10

Convoy

g44p

Het is zekers het fannetje van je chipset, ken het probleem, maat van me had dat ook. Gewoon ff een nieuwe erop zetten en het probleem is opgelost :)

Verwijderd

Topicstarter
oke....dus ff de kast meenemen naar de leverancier... okey...

• stok
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Op donderdag 01 november 2001 12:09 schreef sjuk het volgende:

[..]

Nou heel even zou misschien wel kunnen, er zit ook nog een heatsink tussen he. Maar ik zou het niet doen.
Kan heus wel hoor. Een heatsink kan heel wat warmte opnemen voordat je CPU doodgaat.

Ik heb es de fan van men Duron 900 uitgezet. Ding werd wel steeds warmer (met }:O uiteraard), maar voordat ie de 90 graadjes passeerd kun je wel ff w88 :)

• Frenkpie
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 18-08 10:31

Frenkpie

"Crocs Rule !"

ik hoor de fan van mijn chipset totaal niet :)

alleen van mijn videokaart heeft het soms raar gedaan (leadtek gf2 pro) maar da's nu weer verholpen...

fans zijn toch heel belangrijk...wrom besteden ze daar niet wa meer aandacht aan?

• Keida
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21:39

Keida

wysiwyg

Dat "uitvallen" van je koeler lijkt alleen maar zo, omdat er soms blipjes in de netspanning zitten, zitten die ook in de voeding naar je compu en dus naar je moederbord. Pc probe denkt dan even dat ie het niet meer doet, maar dat ding doet het wel gewoon. Die herrie in het begin, daar weet ik niks van...

IJsdikte op de Elfstedentocht Check of zwemshort mag op camping in Frankrijk

• Geert
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 10:23
Er zit geen fan op mijn chipset...
Alleen een groen heatsinkje.

This message was sent from a galaxy far, far away.

Verwijderd

Topicstarter
Op vrijdag 02 november 2001 09:32 schreef PePiEnCoCkiE het volgende:
Er zit geen fan op mijn chipset...
Alleen een groen heatsinkje.
ow...en je zei dat je ook de A7V266 hebt Nou , heb het gisteren bij mij thuis gechecked en wat bleek...er zat coolertje op het MB! Stond wel op "CPU Cooler" of zoiets....maar het zal die wel zijn...

je hebt toch de http://www.asus.com.tw/Products/Motherboard/ddr266/a7v266/index.html ??? En kijk maar es links naast de CPU-socket...

Verwijderd

Topicstarter
weet het nu zeker. zit nu achter die bak en is inderdaad de FAN die op het moederbord zit.
Thanx guys! (and girls! :P )

• hives
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 10-04-2023
Op donderdag 01 november 2001 10:36 schreef pret het volgende:
Mijn nieuwe ASUS A7V266 + Athlon 1400 maakt tijdens het aanzetten wat herrie. Lijkt alsof de cooler van de proc. dit geluid produceert. Na een minuut of 5 is het geluid weg.
Daarnaast meldt PC Probe af en toe een uitval van de cooler..of ja....hij regsitreerd een seconde nix...dus de lijn wordt onderbroken en hij piept even....

Waar ligt dit nu aan ??? Cooler, MB of combi ?
En wat te doen ?

Heb dat ding zelf in elkaar gezet met onderdeln van diverse leveranciers.... ;)
Heeft mijn buurman ook gehad met zijn abit kt7-raid.

Volgens mij is het je koeler van je Mobo die de bridges koelt.
Want die dingen zijn zo klein en zo teer.
Het fannetje maakte steeds een bromment geluid en toen hebben we hem vervangen en nu hebben we nergens meer last van.

Na nader lezen was het bij jou dus ook het geval :)

AMD XP 3000+ , Asus A7v333 Raid , 3 x maxtor 40 gb 7200 rpm , asus nvidia geforce FX 5950 Ultra 256 MB, 1024 Kingston DDR PC-2700, Creative Audigy 2 ZS , Pioneer 106s 16 x 40 x , Lite-on 52 x 32 x , 52 x, Sony DVD Writer 4x Extern , Ilyama HM204DT 22 Inch

Verwijderd

Hmmmmmmm dit heb ik ook :(
errug irri :(

Mot ik weer langs de pcboer om dat fannetje te wisselen :r

• hives
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 10-04-2023
Ik had het probleem met abit, ik heb gewoon gebeld en een dag later de fan binnen was echt prima service.

Zou haast ook wel bij ANUS zo zijn.

AMD XP 3000+ , Asus A7v333 Raid , 3 x maxtor 40 gb 7200 rpm , asus nvidia geforce FX 5950 Ultra 256 MB, 1024 Kingston DDR PC-2700, Creative Audigy 2 ZS , Pioneer 106s 16 x 40 x , Lite-on 52 x 32 x , 52 x, Sony DVD Writer 4x Extern , Ilyama HM204DT 22 Inch

• Audi_S2
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 23-12-2025

Audi_S2

Jetzt BMW Fahrer :-o

Bekend probleem bijna een kwart v/d moederborden die wij verkocht hebben heeft dat probleem. Erg slecht van Asus.
Eenvoudige oplossing: Gewoon het stekkertje los trekken.
Grondige oplossing: Asus mailen en vragen om een nieuwe fan.

Das Schönste in einem S2, ist das Gefühl, ihn zu fahren. Specs

Verwijderd

Op zaterdag 03 november 2001 14:26 schreef Audi_S2 het volgende:
Bekend probleem bijna een kwart v/d moederborden die wij verkocht hebben heeft dat probleem. Erg slecht van Asus.
Eenvoudige oplossing: Gewoon het stekkertje los trekken.
Grondige oplossing: Asus mailen en vragen om een nieuwe fan.
Nou die oplossing van het stekkertje los trekken lijkt me niet zo'n goed idee.

Je krijgt dan de raarste foutmeldingen en geheugenfouten,dat coolertje zit er echt niet voor niets.
Sterker nog Asus heeft er zelfs standaard koelprut onder zitten.
Dat die coolertjes erg brak zijn,ja das een ander verhaal!
Pagina: 1