SCSI opslag advies

Pagina: 1
Acties:

• masaman
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Voor een project ben ik op zoek naar een flexibele SCSI opslag oplossing. De systemen zijn bedoeld om grote hoeveelheden data op te slaan en te bewerken. Opslag van data moet met tussen de 5 en 10 MByte per seconde gebeuren (streaming). Tijdens bewerking wordt de eerder opgeslagen data random benaderd maar ook dan moet een tussen de 5 en 10 MByte per seconde streaming worden gehaald. Het gaat zoals eerder genoemd om behoorlijke hoeveelheden data. In totaal komt er op een systeem tussen de 200 en 400 GByte te staan.

Om het extra interessant te maken:
- Het gaat om PC systemen die verstuurd gaan worden (robuust).
- Harddisks worden uitgewisseld tussen verschillende systemen.

Wat is er momenteel:
- Een stapel SCSI schijven (36 GB / 160 MB/s) inclusief bijbehorende SCSI adapter.
- Backups van data worden momenteel met AIT-2 drives gemaakt, duurt echter lang.
- Een hoop ergernis over correct zetten van SCSI-id's als een drive aan het systeem gehangen moet worden.
- PC systeem draait op WinNT 4 of Win2000, later WinXP.

Wat zoeken we:
- Een cabinet waarin de genoemde hoeveelheid SCSI schijven past die robuust genoeg is om te versturen (in een 19 inch flight case).
- De mogelijkheid om SCSI schijven eenvoudig te kunnen toevoegen/verwijderen zonder de PC eigenlijk uit te moeten zetten.
- Een betere backup methode dan AIT-2 drives. Opslag moet op een removable medium gemaakt worden, data moet voor langere periodes bewaard worden.

Wat zouden jullie tweakers mij in dit geval aanraden? Dit topic is niet bedoeld om te patsen, ik ben serieus op zoek naar een oplosssing. Ik heb nog geen advies ingewonnen van bv IBM of Seagate, maar wellicht dat jullie me een goed advies kunnen geven. De oplossing moet voldoen aan de bovengestelde eisen en moet (als dat kan) makkelijk te beheren / configureren zijn.

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Compaq heeft van die mooie storage-cabinets, die hot-swappable/plugable zijn. Weet alleen niet of die ook op niet-Compaq servers werken. Stevig zijn ze iig wel :)

Virussen? Scan ze hier!

Verwijderd

yep, werken ook op niet compaq.

RGZ

MASH
Op donderdag 01 november 2001 10:31 schreef wildhagen het volgende:
Compaq heeft van die mooie storage-cabinets, die hot-swappable/plugable zijn. Weet alleen niet of die ook op niet-Compaq servers werken. Stevig zijn ze iig wel :)