Twee Realtec 8139B kaartjes prob

Pagina: 1
Acties:

• OVERLORD_1982
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 15:44
Hallo allemaal,

Met de komst van MxStream heb ik ook drie NIC kaartjes gekocht, aangezien ik dus op 2 pc's wil internetten.

De internet "server" heeft dus 2 Realtec 8139B kaartjes, en dat slikt MS win me niet. Hij installeert ze beiden zonder probs, maar als ik met ipconfig kijk heeft i mooi dat tweede kaartje niets toegekend.

krijg je dus zo iets :(

IP-adres . . . . . . . . . . . . . . .: 0.0.0.0
Subnetmask . . . . . . . . . . . . . .: 0.0.0.0
Standaardgateway . . . . . . . . . . .: 0.0.0.0

en ja ik heb die waardes wel toegekend, maar hij doet net of 't kaartje niet bestaat.

Iemand enig id how to solve :?

Greetz

• Cyborg-BG-
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 05-04-2025

Cyborg-BG-

Nu met random icon...

Hm win me.... Hoorde van iemand die ook zo iets had dat er ergens een major bug in win me zit mbt die ip shit.. ben ff kwijt wat het precies is...

probeer anders ff win98 of win2k

Btw het zo ook nog kunnen liggen aan je irq's, gebeurt vaker als je 2 precies dezelfde netwerkkaarten hebt....:?

Kunt u mijn Domeinnaam renamen??

Verwijderd

Probeer Windows XP eens, overal te downloaden en zelfs te koop (als je geld teveel hebt of zo)

Verwijderd

Op donderdag 01 november 2001 12:49 schreef InSaNe400 het volgende:
Probeer Windows XP eens, overal te downloaden en zelfs te koop (als je geld teveel hebt of zo)
8-)8-)8-)8-)8-)8-)8-)8-)8-)8-)
Hmzzzz... jah...

Zeg, soms kan het al helpen om alles van je netwerk in Windhoos te killen, dan te rebooten en alles opnieuw installen....

• Cyborg-BG-
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 05-04-2025

Cyborg-BG-

Nu met random icon...

Op donderdag 01 november 2001 13:10 schreef Ztepjuh het volgende:

[..]

Zeg, soms kan het al helpen om alles van je netwerk in Windhoos te killen, dan te rebooten en alles opnieuw installen....
Dat schijnt dus het probleem te zijn met winme er schijnen sleutels achter te blijven in je reg, ook als je alles eruit knikkert.....:?

Kunt u mijn Domeinnaam renamen??

• Koelkasten
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 02-07 00:29

Koelkasten

har har koelkast op je knar

instaleer bij ene realtech kaartje de windows ME drivers de niewste en bij ander kaartje de win98 drivers of laat de oude win ME drivers staan toen werkte het bij mij wel teminste :)

raar maar waar :P

Sommige mensen....

Verwijderd

misschien de nieuwste Realtek drivers downloaden die wel met meerdere realtek netwerkkaarten om kunnen gaan?

Verwijderd

Welk os wordt er eigenlijk gebruikt ?? Win me is nooit bedoeld voor dergelijke configuraties, dus daar zou ik niet van op kijken, w2k is daar veel beter in n.l.

RGZ

MASH

• DynaMikeY
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 21-08 10:06

DynaMikeY

1976 Kever 1300

Ik denk dat er niks mis is met de kaartjes of de drivers.

Heb je wel een DHCP server draaien in je netwerk? Anders geef alles een vast IP adres? Net zo makkelijk.

Banaan (W11): Ryzen7 5800x / Asrock B550M Pro4 / Radeon RX7800 XT / 32GB DDR4 / 1TB M2 980Pro + 2TB WDBlue M2 + 1TB SSD 970Pro | AnaNAS (UnraidOS): - Core I5-10500T (2.3GHz) / Asrock H510-M / 32GB DDR4 / 1x 1TB SSD + 250GB M2 + 1x 6TB HDD + 7x 4TB HDD

Pagina: 1