Toon posts:

ODBC API

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Kan iemand een voorbeeld posten hoe ik met ODBC API een query kan uitvoeren en het eerste record hiervan kan uitlezen?? Ik maak gebruik van Visual Basic.

• Gerco
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 14-09 17:42

Gerco

Professional Newbie

Dan heb je toch heel die API niet nodig? Je moet gewoon ADO gebruiken.

- "Als ik zou willen dat je het begreep, legde ik het wel beter uit!" | All number systems are base 10!

• Banpei
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 16-09 08:48
ADO is een API voor ODBC binnen VB.

Verwijderd

Topicstarter
Ik wil geen ADO gebruiken, ik wil API gebruiken :)

• Gerco

Gerco

Professional Newbie

Op donderdag 01 november 2001 10:21 schreef Banpei het volgende:
ADO is een API voor ODBC binnen VB.
Dat weet jij, dat weet ik, maar voor de meeste VB programmeurs is API een soort toverwoord waarmee de meest vreemde truucks uitgehaald kunnen worden.

In dat geval bedoelen ze meestal de Win32 API, ik dacht dat de topicstarter dat ook bedoelde, maar ik had hem onderschat. Sorry, ik zal het nooit meer laten gebeuren.

Maar nog steeds denk ik dat ADO makkelijker is :)

- "Als ik zou willen dat je het begreep, legde ik het wel beter uit!" | All number systems are base 10!

Verwijderd

Topicstarter
ADO is idd makkelijker, maar als alles in het leven makkelijk zou zijn zou het erg saai worden, nietwaar?
De ODBC API functies bieden meer mogelijkheden voor multithreaden (ja je leest het goed, vanuit VB) en zijn een stuk sneller. ADODB haalt direkt weer veel te veel dingen over van de database en geeft een boel overhead.

• Gerco

Gerco

Professional Newbie

Op donderdag 01 november 2001 10:28 schreef vertig0 het volgende:
multithreaden (ja je leest het goed, vanuit VB)
Ik weet dat het kan, maar het is ABSOLUUT niet safe. De VB runtimes zijn niet eens thread-safe, zoiets simpels als een functie als Abs() of Chr() kan al grote problemen opleveren bij re-entry.

Zolang je de runtime niet gebruikt (alleen simpele berekeningen en misschien dll-calls) moet het goed gaan, maar indien mogelijk zou ik het toch in een ander taaltje aanpakken.

Verwijderd

Topicstarter
Op donderdag 01 november 2001 10:30 schreef Gerco het volgende:

[..]

Ik weet dat het kan, maar het is ABSOLUUT niet safe. De VB runtimes zijn niet eens thread-safe, zoiets simpels als een functie als Abs() of Chr() kan al grote problemen opleveren bij re-entry.

Zolang je de runtime niet gebruikt (alleen simpele berekeningen en misschien dll-calls) moet het goed gaan, maar indien mogelijk zou ik het toch in een ander taaltje aanpakken.
Pffff er zijn allang methodes beschikbaar voor VB om te multithreaden die wel safe zijn hoor...

• Crazy D
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 17-09 08:12

Crazy D

I think we should take a look.

Op donderdag 01 november 2001 10:42 schreef vertig0 het volgende:
Pffff er zijn allang methodes beschikbaar voor VB om te multithreaden die wel safe zijn hoor...
Zoals?
Ja ActiveX exe's, maar verder?
Meeste wat ik ben tegen gekomen werkt trouwens alleen in VB5...

Exact expert nodig?

• Gerco

Gerco

Professional Newbie

Op donderdag 01 november 2001 10:42 schreef vertig0 het volgende:
Euuummm.. Nee :?

Multithreaden at-will niet hoor, je kunt VB je threadpool laten beheren, maar zelf je threads beheren EN thread-safety houden? Niet in VB.

Pagina: 1