Wanneer zijn we van Chello af?

Pagina: 1
Acties:
  • 117 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• SvMp
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Het aandeel UPC zit alweer een tijdje ver onder de Euro.
Hoelang kan en mag dit doorgaan voordat ze eindelijk failliet worden verklaard?
Of voor ons belangrijker: Voordat ze oprotten uit ons mooie land?

Chello is slechter als ooit. Eigenlijk wordt het alleen maar erger. Zie ook de andere recente Chello topics hier, want de laatste dagen is het weer raak. En geld terug ho maar. Die 12 keer dat ik er in de zomer uit lag, heb ik ook nooit vergoed gehad |:( :r

Ik zou graag willen dat ze hun koffers pakken in plaats van het netwerk nog brakker maken. Laat @home de boel maar overnemen. Ik snap niet waarom dat niet al lang gebeurd is. Jullie wel?

1. Hoe kan een bedrijf nog zo lang volhouden met een aandeel dat zo laag is? KPN daar gebeuren allemaal vervelende dingen en dat aandeel is lang niet zo laag als UPC, terwijl ik over UPC bitter weinig hoor.

2. Kan de rechter hun niet verbieden zo door te gaan? Er is nauwelijks geld meer bij UPC, overal wordt op bezuinigd en wij als Chello klanten lijden er onder. Hoelang kan dit nog doorgaan? Van betrouwbaar internet is geen sprake meer en ik vind 100 piek wel wat veel.
Wanneer zullen overheden besluiten om de Chello gebieden in @home gebieden om te zetten? Wie gaat daar eigenlijk over?
* SvMp denkt aan brieven-acties richting overheid

• KillerAce_NL
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

KillerAce_NL

If it ain't broke...

Ehm, weggaan dat doen ze niet, ze krijgen er elke week 6000 klanten bij! Komt allemaal wel weer goed, ben ik zeker van.

@Home overnemen. haha, waar willen ze dat van betalen?

Chello is idd de laatste tijd onbetrouwbaar, maar het pakt voor de consumenten alleen maar nadelig uit als er zo'n grote speler stopt.

Gisteravond rockte mijn verbinding trouwens weer. Net zoals vroeger!

Hopenlijk de rest v/d week ook.

• iznogood
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Chello is zo slecht niet hoor :) Ik heb nooit problemen.

Op een of andere manier moet UPC beter presteren dan andere internet exploitanten. Als je er zoveel problemen mee hebt dan ga je toch weer lekker naar ISDN of Telefoon ?

Just as Good

• jopie
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 10:37
wat er gebeurt is dat als het nog slechter gaat met upc, chello verkocht wordt. Ik denk dat dat het enige upc-onderdeel is wat makkelijk geld opbrengt.

• SvMp
  • Niet online
Op donderdag 01 november 2001 10:10 schreef jopie het volgende:
Ik denk dat dat het enige upc-onderdeel is wat makkelijk geld opbrengt.
Volgens mij met name wegens de monopolie. Want dat netwerk is hier (com21@leeuwarden) echt niks... over die Terryons hoor ik niet zo veel, maar alle com21-ers hier in de stad hebben dezelfde problemen.
Een bedrijf dat Chello overkoopt, koopt dus ook deze problemen en een stel zeer kwade klanten.

Het enige voordeel is natuurlijk het feit dat dit de enige manier om hier kabel-internet aan te kunnen bieden.
Van de andere kant is dat erg triest.
Moraal van deze opmerkingen: Zodra de overheid de kabel open gooit, is Chello compleet niks meer waard, want van hun netwerk en goodwill moeten ze het niet hebben.

Verwijderd

Chello rulez!
Wil jij weer terug naar je analoog modem?

Ik zit sinds den beginne bij A2000/Chello. Weinig problemen.
Helaas alleen al jaaaaaren een brakke newsserver.
Ben ik toch wel blij met mijn extra xs4all accountje voor de newsserver.

• SvMp
  • Niet online
Op donderdag 01 november 2001 10:09 schreef iznogood het volgende:
Chello is zo slecht niet hoor :) Ik heb nooit problemen.

Op een of andere manier moet UPC beter presteren dan andere internet exploitanten. Als je er zoveel problemen mee hebt dan ga je toch weer lekker naar ISDN of Telefoon ?
Die zijn te duur, en over het geheel gezien nog trager.
Het voordeel is dat het wel betrouwbaarder is, maar dat weegt niet op tegen de nadelen.

Ja ik vergelijk UPC idd met andere internet exploitanten.
Waarom?
Omdat ik het te gek voor woorden vind dat een maat van mij de oude prijs nog betaalt (89 piek) en enorme snelheden haalt, alleen maar omdat hij 30 km ten zuiden van Leeuwarden in een @home gebied woont.

Verwijderd

waarom ze het nog lang volhouden. Omdat er ook nog wat bedrijven achter zitten die op de wereldmarkt actief zijn dus t geld komt er voorlopig toch wel. En de enigste optie hier zou zijn adsl of terug naar 56k, doe me dan toch maar chello eerlijk gezegd. Laatste tijd gaat het wel traag maar ik verw8 gewoon dat het binnenkort weer goed gaat lopen. Chello heeft hier gewoon af en toe zijn kuren en die gaan vanzelf wel weer over. :+

• Bergen
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 31-07 21:25

Bergen

Spellingscontroleur

Eerst even over dat monopolie-gezeur van iedereen: Dat heb ik nou wel een keer gehad. "UPC is monopolist bladiebla" Jah duh je kunt in UPC-gebied misschien niet kiezen van welke kabelboer je tv en internet wilt maar dan kun je in @Home-gebied of Casema-gebied toch ook niet??? Dat vind ik zo'n grote flauwekul. UPC is monopolist in UPC-gebied maar @Home is net zo goed monopolist in @Home-gebied etc.

En dan ff naar Chello:
Op donderdag 01 november 2001 10:10 schreef jopie het volgende:
wat er gebeurt is dat als het nog slechter gaat met upc, chello verkocht wordt. Ik denk dat dat het enige upc-onderdeel is wat makkelijk geld opbrengt.
Chello is al niet meer van UPC. Chello is in ruil voor een lening van Liberty Media immers als onderpand weggegeven.. De boomstructuur om ff aan te geven welk bedrijf van wie is is als volgt:

Liberty Media
|
United Global Com (UGC)
|
United Pan-Europe Communications (UPC)
|
Chello

Ok dus kijk ff hoe het zit -> Chello is nu in handen van Liberty Media. UPC gaat niet failliet. Wel als je kijkt naar hoeveel centjes UPC nog heeft maar Liberty blijft er geld in pompen tot het rendabel is. Dat is voor Liberty goedkoper dan dat ze UPC failliet zouden laten verklaren.

Tot slot nog 1 ding: Chello trapt kont. Langleve 180 KB/sec.

• kamerplant
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Je hebt ook kans ALS chello weggaat, dat er niks voor in de plaats komt.
Tja, ik zou dan wel enorm balen. :(
Die 56K modems lijken namelijk ook nergens op.

Dus ik hoop, dat we voorlopig er niet vanaf zijn, pas als de kabel open zijn en ik @home heb dan mogen ze wel weg! ;)

🌞🍃

• beschuitfluiter
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 20-07 15:44

beschuitfluiter

to the batmobile,let's go

ja kzou ook balen als ik mijn 180k/sec downstream kwijt zou raken...
zlefs met fast-adsl van MxStream haal je minder en daar betaal je dan 175 piek voor...

¯\_(ツ)_/¯

• Ace
  • Laatst online: 16-08 21:00

Ace

Happy Happy Joy Joy

Ik wil helemaal niet van Chello af. Ik heb het sinds mei van die jaar, sinds die tijd 190k/s downstreampje en pas 2 keer een dagje problemen gehad.

• Blauw
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 15-08 19:47

Blauw

De Schreeuw

Pcies, chello is goed, en ik wil chello niet weghebben :)

• kamerplant
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Op vrijdag 02 november 2001 20:03 schreef Jozzz het volgende:
Pcies, chello is goed, en ik wil chello niet weghebben :)
maar die 180/190kB/sec wat ook andere zeiden, ik haal dat 's avonds echt niet hoor.
En zijn er ook niet tijden geweest dat chello erg erg erg bagger was? Volgens mij was ik toen niet de enige die toen problemen had... nee, ik zal dat nooit meer vergeten. :r

wat dat betreft gun ik ze het wel dat ze fajiet gaan, (of hoe je dat ook mag schrijven ;) )

🌞🍃

• ijdod
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 03-08 16:58
Nu ja, als Chello/UPC zou nokken, wordt de zaak gewoon lekker overgekocht door Casema/Wanadoo...

Wedden dat Chello dan opeens zo slecht nog niet was?

Maar goed, UPC gaat voorlopig niet failliet. Ze hebben een grote schuld, zoals de meeste Telco's, maar ze hebben daarvoor wel infrastructuur, en die is geld waard. UPC heeft niet zoals KPN voor veel geld een kat in de UMTS zak gekocht...

Laat ik meteen wat misverstanden uit de weg ruimen:

UPC/Chello zijn geen monopolisten in de zin die men graag gebruikt. Ze hebben in hun regio wel monopolie op de kabel, maar NIET op internet. Internet is gewoon beschikbaar via POTS/ISDN, en ook als je breedband wilt, zijn er mogelijkheden genoeg. Er zijn diverse leveranciers die alles tot aan 155 Mbit ATM recht je kamer binnen kunnen leiden, en meer vaak ook nog wel. Tuurlijk kost dat een godsvermogen, maar het is leverbaar, en er is DUS geen sprake van een monopolie.

Een tweede misverstand is dat ALS een UPC/Chello dan zou worden overgekocht door een andere toko, de problemen dan opeens zouden worden opgelost. Alsof de nieuwe eigenaar staat te springen om kapitalen te investeren in een markt met een bijzonder lage Return on Investment.

Laat ik het zo stellen: ik wens iedere zeikerd over UPC/Chello een Wanadoo Basic abo toe :)

Root don't mean a thing, if you ain't got that ping...

• shotputty
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 29-09-2025

shotputty

I'll be back

Nou ik ben erg blij met chello. Ik had voorheen een inbel bij wanadoo met een gemiddelde download van 1,5kb/s. Bij chello haal ik iedere dag 170kb/s :Y) soms zelfs 220kb/s. :o In een half jaar heb ik pas 2 keer een storing gehad. Maar ja, dan hou je weer meer tijd over voor je vriendin.... :9

Mijn specs; Arm 47cm | Benchpress 175kg | Shotput 16,99m | BW 125kg

Verwijderd

Eindelijk, JA EINDELIJK is het zover !!

28 November komt de Chello aansluiting hier naar binnen kruipen, en geloof me dat het niet slechter kan dan de providers die ik nu heb,12 move-My web & zonnet.
vooral e-mail loopt vaak vast en downlaoden is al helemaal geen pretje, tenzij je de hond in de tussen tijd moet uitlaten.
;) Nee, ik ben blij met Chello, ondanks de verhalen hier boven ;)

• jelmervos
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

jelmervos

Simple user

Chello is hier perfect, eigenlijk nooit problemen en altijd lekker snel. Laat ze maar blijven hoor.

"The shell stopped unexpectedly and Explorer.exe was restarted."

• Pc123
  • Laatst online: 01:12
Dan hebben jullie heel veel geluk, de gateway van Chello is hier brak, het hoeft maar avond of weekend te zijn of de enorme packetloss begint weer, quaken maakt dat onmogelijk. En ook bestanden downloaden gaat verschrikkelijk traag.

• MaZe
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 10-08 14:24
Jep chello is lekker, lekkerder als MXstream vind ik...

behalve lage upload dan...

• Bergen

Bergen

Spellingscontroleur

Op vrijdag 02 november 2001 22:17 schreef Pc123 het volgende:
Dan hebben jullie heel veel geluk, de gateway van Chello is hier brak, het hoeft maar avond of weekend te zijn of de enorme packageloss begint weer, quaken maakt dat onmogelijk. En ook bestanden downloaden gaat verschrikkelijk traag.
Ehm het is PACKETloss, niet PACKAGEloss.

Anyway, zitten er misschien in je straat of wijk teveel mensen op 1 hub? Dat is wel na te gaan bij de technische dienst. En anders kunnen ze bij Chello best opsporen waarom je een trage verbinding hebt.

• QSYS
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23-04 01:13
[/quote]

Dan heb je nog geluk. Ik ben dan een @home gebruiker en dit zou voor mij een echt dal zijn. Dan zou ik janken. Ik had ook geen keuze, dus gelukkig maar @home.

Verwijderd

Op zaterdag 03 november 2001 02:11 schreef onkruid71 het volgende:

Dan heb je nog geluk. Ik ben dan een @home gebruiker en dit zou voor mij een echt dal zijn. Dan zou ik janken. Ik had ook geen keuze, dus gelukkig maar @home.
naja dan kun je snel janken :+ ik haal nooit max van 180

/me is altijd zeer tevreden met 90/100 kb/s :+

• Bergen

Bergen

Spellingscontroleur

Op zaterdag 03 november 2001 02:11 schreef onkruid71 het volgende:
...
Ja ok, 't is wel een subjectieve mening maar als je kijkt naar wat gebruikers met een analoog modem halen rockt 180 KB/sec natuurlijk.

• Pc123
  • Laatst online: 01:12
Op zaterdag 03 november 2001 01:38 schreef GerbenW het volgende:

[..]

Anyway, zitten er misschien in je straat of wijk teveel mensen op 1 hub? Dat is wel na te gaan bij de technische dienst. En anders kunnen ze bij Chello best opsporen waarom je een trage verbinding hebt.
En dat helpt, je wil niet weten hoevaak ik al gebeld heb, er is zelfs al eens een monteur langs geweest maar ze doen er gewoon helemaal niks aan. :( :r

Verwijderd

Als gezegd wordt dat 'de download snelheid 's avonds zuigt' waar hebben we dan over? 150k? 100k? 50k?

Verwijderd

ik merk vrijwel geen verschil tussen 's middags en 's avonds....altijd zo rond 170/185...pirma in orde dus...enne storingen...eens in de twee weekkies lig ik er een kwartiertje ofzow uit....boeie *D
Pagina: 1