Toon posts:

P4 (i850)of AMD XP voor video editten?

Pagina: 1
Acties:
  • 59 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Wat is aan te raden voor video editten een P4 2G(i850) of een AMD 1800+ XP?, en hoeveel geheugen moet ruim voldoende zijn voor dit werk?

===========================================================
Ik wil een PC aanschaffen waarmee ik video kan editten en games kan spelen, ik zoek dus een configuratie waar een Miro DV500+ en een Geforce 3 inpassen zonder dat het elkaar bijt en ik een instabiel systeem krijg.
Ik begrijp van videooten dat ik dan een "video dedicated" PC moet samen stellen waar geen ruimte is voor een "high end" grafische kaart als de Geforece 3.

Games en video editten schijnt dus niet samen te gaan, toch heb ik maar cash voor 1 systeem.

Wie kan mij adviseren op het gebied van welk moederboard, geheugen en bovenstaande vragen het moet wel een zo snel mogelijk systeem worden.

• mr_obb
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 20-01 17:28

mr_obb

Lakse Perfectionist

Je moet inderdaad een zo schoon mogelijke PC hebben.
Zo snel mogelijk is een AMD, maar je wil natuurlijk ook gewoon goed kunnen editen.
Je systeem moet stabiel zijn om langere films te kunnen editen en je moet geen IRQ conflicten krijgen.

Video-editen kan als je het mij vraagt ook gewoon met een GF3 videokaart in je computer. Ik zou een van de volgende systemen nemen:

P4-2Ghz
Asus P4T-E
512 Mb RIMM
Geforce 3
Soundblaster 128/live 5.1 (zijn zuinig met processorbelasting)
Miro DV500

of datzelfde met een amd en kt266A moederboord.
Ik zou niet teveel instekkaarten gebruiken, dus hooguit 1 netwerkkaart erbij voor updates en internet.

Verwijderd

[topic=306871/1/50]

Dit topic is gesloten.